  • 41. Data: 2022-12-14 17:51:57
    Temat: Re: Węgry znoszą limit cen na paliwo
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 14.12.2022 o 13:13, trybun pisze:

    > To nie Obajtek jest w tym zwariowanym kraju kreatorem czegokolwiek.
    >
    > "Kryzys," a kto do pani nędzy ten kryzys wywołuje, kto z własnej i
    > nieprzymuszonej woli rezygnuje z taniej ropy i węgla aby wywołać i
    > później podtrzymywać  ten kryzys? Kto i z jakiej przyczyny musi ponosić
    > koszty droższej ropy i przestawiania procesów produkcyjnych rafinerii?

    Współczujemy sobie.

  • 42. Data: 2022-12-23 11:27:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Dec 2022 09:11:39 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    > Na moje oko to od mniej więcej 15 lat ON był zimą droższy, niż benzyny.

    byla roznica, ale niekoniecznie drozszy niz benzyna.
    A na pewno nie taka jak dzis.

    > Trzeba było na LPG kupić ;-)

    Tez uzywany do grzania :-(

    > -----
    kiedyś diesla zakupiłem.

    J.

  • 43. Data: 2022-12-30 10:58:51
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Miałem "fula w turbodizlu bez skóry w automacie" po mieście parkowanego pod chmurką
    to mi nie tłumacz, co było droższe ;-)
    Nawet kombinowałem, jak lać ze zbiornika na opał, ale przy tankowaniu po 80 l kilka
    razy w miesiącu to zbiornik opału na zimę trzeba
    by było rozbudować ze trzy razy.

    -----

  • 44. Data: 2022-12-30 14:11:17
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-12-11 o 18:52, trybun pisze:
> [...]
    limit-cen-na-paliwo-krytyczna-sytuacja?fbclid=IwAR1T
    SAKH1XVwJ4TwViBonJiLqqLEThK_-TZ4MQJzVjiHKv4f2TcB7hmw
    R1s

    /03/folytatodott-a-magyar-berek-felzarkozasa

    mat-kierowcow-na-wegrzech-ceny-paliw-wystrzelily-do-
    szokujacego-poziomu/58fky0y

> [...]
    > generatorów drożyzny. Przykład - ich człowiek, niejaki Obajtek
    > przechwala się że ma/miał pełne magazyny tanio jeszcze zakupionej ropy,
    > jednak ceny strzelają w górę. Ale nawet to nieważne, cena ropy na
    > rynkach światowych już od dawna nie zwyżkuje.   Druga sprawa, dlaczego
    > od niedawna Orlenowi drożej wychodzi produkcja ON od benzyny? Przecie to
    > czysta spekulacja którą zajmuje się państwowa firma.  Czy po tych
    > przykładach można mieć jeszcze wątpliwości czy słowa któregoś z bonzów
    > PiSu o tym że "Polacy za dużo maja kasy w bankach i to jest niedobra

    Ponieważ są chętni, żeby płacić po 7 zł / l paliwa, to jaki sens obniżać????

  • 45. Data: 2022-12-30 14:27:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Dec 2022 10:58:51 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    > Miałem "fula w turbodizlu bez skóry w automacie" po mieście parkowanego pod chmurką
    to mi nie tłumacz, co było droższe ;-)

    Odkad mam diesla, to rzadko patrze na ceny benzyny, ale o ile
    ON zawsze na zimę drożał, to nie zawsze byl drozszy niz benzyna.

    https://www.autocentrum.pl/paliwa/ceny-paliw/

    wychodzi na to, ze zima 20/21 byly rowne ceny.

    Czasy ciekawe, bo ciagle covid.

    na poczatku 2018 ON byl tanszy.
    Przy czym te ceny to jakies "średnie".

    > Nawet kombinowałem, jak lać ze zbiornika na opał, ale przy tankowaniu po 80 l kilka
    razy w miesiącu to zbiornik opału na zimę trzeba
    > by było rozbudować ze trzy razy.

    Opał to jest solidna znizka. Niczym LPG.

    A tankowac ... kiedys mogles w niewielkiej ilosci, potem utrudnili.
    Ale zbiornik 1000L przeciez nie jest duzy.
    A jesli masz piec, to zbiornik przeciez musisz miec.

    Tylko jezdzic na opale nie wolno, a kara duza :-)

  • 46. Data: 2022-12-30 14:32:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-12-2022 o 14:27, J.F pisze:

    > Opał to jest solidna znizka. Niczym LPG.

    A w obecnych cenach potrafisz to wyrazić?
    Ostatnio widziałem LPG po 2.85....

  • 47. Data: 2022-12-30 17:12:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Dec 2022 14:32:31 +0100, Cavallino wrote:

    > A w obecnych cenach potrafisz to wyrazić?
    > Ostatnio widziałem LPG po 2.85....

    Obecnie ponoc strasznie drogi, ale rok temu
    4zl.

    akcyza na ON 1.10+0.33 zl/litr, na OO 0.23 zl/litr.
    Czyli jakies 1.20 zl roznicy, plus VAT.

    LPG samochod wiecej pali ... ale przeciez nie az tak duzo ..

    J.

  • 48. Data: 2022-12-30 17:19:15
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.12.2022 o 14:11, Poldek pisze:

    > Ponieważ są chętni, żeby płacić po 7 zł / l paliwa, to jaki sens
    > obniżać????

    Skąd pomysł, że są?

  • 49. Data: 2022-12-30 18:40:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-12-2022 o 17:12, J.F pisze:

    > Obecnie ponoc strasznie drogi,

    No właśnie - koło 7 zł.
    Więc po co to pierdzielenie o porównywalności z ponad 2 razy tańszym lpg?

    Jeśli toto jest porównywalne, to z dieslem.

    > LPG samochod wiecej pali ...

    Albo i mniej, jeśli jest w hybrydzie.

  • 50. Data: 2022-12-30 19:07:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Dec 2022 18:40:38 +0100, Cavallino wrote:

    > No właśnie - koło 7 zł.
    > Więc po co to pierdzielenie o porównywalności z ponad 2 razy tańszym lpg?
    > Jeśli toto jest porównywalne, to z dieslem.

    popatrz troche dluzej, niz pare miesiecy.

    Wojna sie kiedys skonczy, ceny paliw wrocą do normy ..

    > Albo i mniej, jeśli jest w hybrydzie.

    Ciekawe, ze nikt nie wpadl na hybryde z dieslem ...

    J.