  • 31. Data: 2022-12-13 16:49:58
    Temat: Re: Węgry znoszą limit cen na paliwo
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-12-13 o 15:04, ąćęłńóśźż pisze:
    > Na tzw. zachodzie i w reszcie świata zwykle tak było od dawna.
    > U nas niska cena serów żółtych to jakiś spadek po socjaliźmie.
    > Do tego trudniej ser żółty wodą szprycować ;-).
    >

    > -----

    No właśnie! Kupiłem wczoraj jakąś wypasioną szynkę - połowa to woda.
    Trzeba najpierw na kaloryferze przesuszyć...
    T.

  • 32. Data: 2022-12-13 16:54:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Dec 2022 11:45:42 +0100, r...@k...pl wrote:

    > Tak -- oficjalnie.
    > Tylko, że swoim stacjom (i innym hurtownikom) sprzedaje paliwa z marżą 4x
    > wyższą niż kiedyś.
    > Zyski Orlenu nie biorą się z nikąd, tylko z dojenia obateli.

    Ale dlaczego inni hurtownicy nie kupia gdzie indziej?

    Jakis Shell czy BP nie maja chyba problemu kupic "u siebie".

    Poda ktos ceny gieldowe z Rotterdamu?

    Cos widze $2.14/galon ... dodac transport, akcyze i VAT ...

    J.

  • 33. Data: 2022-12-13 17:05:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Dec 2022 08:32:41 +0100, Cavallino wrote:

    > Zdecyduj się, mówisz że prądu nie potrzebuje, bo spala gaz, teraz że
    > gazu niedużo....
    > A ogólnie energii zużywają ogromne ilości.....

    W/g twoich zrodel, jakos slabo objasnionych.

    Rafineria potrzebuje prąd do pomp, do automatyki itp.
    Rafineria potrzebuje duzo ciepla do odparowania ropy.

    Ale ile dokladnie ... taki np oktan ma cieplo parowania 300kJ/kg,
    a wartosc opałową ze 40MJ/kg.

    Przy czym to cieplo mozna czesciowo odzyskiwac.
    A grzac mozna np gazem ziemnym. Albo jakimis mniej uzytecznymi
    frakcjami ropy.

    O, masz
    https://www.alfalaval.com/industries/energy-and-util
    ities/sustainablesolutions/sustainable-solutions/ene
    rgy-efficiency/waste-heat-recovery/refinery/

    6-8%

    przy czym ten % w Orlenie sie pewnie nie zmienil, co najwyzej gaz
    ziemny podrozał nadmiernie.

    J.

  • 34. Data: 2022-12-13 18:06:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Dec 2022 15:06:00 +0100, Mirek Ptak wrote:

    > ...Glapa?

    Wydaje sie, ze mleko jest krajowej produkcji, wiec skąd ten wzrost?
    Zmowa rolnikow, czy pasze tak podrozaly?

    Podobnie sie opozycja pytala - w jaki sposob inflacja zwiekszyla
    koszty elektrowni i kopalni Bełchatów.

    J.

  • 35. Data: 2022-12-13 18:53:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 13 Dec 2022 16:54:53 +0100, w <uac2hep6tvsd.pjrgmhvudnj0$.dlg@40tude.net>,
    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Ale dlaczego inni hurtownicy nie kupia gdzie indziej?
    >
    > Jakis Shell czy BP nie maja chyba problemu kupic "u siebie".

    Dowiedz się :)

    Może dorównali też marżami do Orlenu, bo niby czemu mają mniej zarabiać?
    Kierowcy widać niechętnie zmieniają stacje.

  • 36. Data: 2022-12-13 20:43:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Dec 2022 18:53:35 +0100, r...@k...pl wrote:

    > Dowiedz się :)
    >
    > Może dorównali też marżami do Orlenu, bo niby czemu mają mniej zarabiać?
    > Kierowcy widać niechętnie zmieniają stacje.

    Dorownali, ale w dół. Albo Orlen w góre.

    "od zawsze" byli ciut drozsi, ale ostatnio juz nie ...
    boja sie Prezesa czy premiera? A moze kierowcy zaczeli oglądac kazdy
    grosz?

    No ale jesli Orlen ma taki zysk, to czemu nie biorą z wlasnych
    rafinerii, i tez nie wyrabiają zysku dla grupy?

    J.

  • 37. Data: 2022-12-14 08:11:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-12-2022 o 17:05, J.F pisze:
    mówisz że prądu nie potrzebuje, bo spala gaz, teraz że

    > W/g twoich zrodel, jakos slabo objasnionych.

    Twoje wskazują coś innego, czy jak coś nie jest podane na tacy, to nie
    wierzysz i już, zamiast sobie sprawdzić samemu?

  • 38. Data: 2022-12-14 08:12:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-12-2022 o 16:54, J.F pisze:

    > Ale dlaczego inni hurtownicy nie kupia gdzie indziej?
    >
    > Jakis Shell czy BP nie maja chyba problemu kupic "u siebie".

    I wozić cysternami do nas?
    Chyba słaby interes.....
    Zjadłby całą różnicę.

  • 39. Data: 2022-12-14 09:24:11
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-12-13 o 18:06, J.F pisze:

> [...]
    > Zmowa rolnikow, czy pasze tak podrozaly?
    >
    > Podobnie sie opozycja pytala - w jaki sposob inflacja zwiekszyla

    No prąd zdrożał... ;-)
    T.

  • 40. Data: 2022-12-14 13:13:00
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 12.12.2022 o 15:51, T. pisze:
> [...]
    limit-cen-na-paliwo-krytyczna-sytuacja?fbclid=IwAR1T
    SAKH1XVwJ4TwViBonJiLqqLEThK_-TZ4MQJzVjiHKv4f2TcB7hmw
    R1s

    /03/folytatodott-a-magyar-berek-felzarkozasa

    mat-kierowcow-na-wegrzech-ceny-paliw-wystrzelily-do-
    szokujacego-poziomu/58fky0y

> [...]
    > urządzenia.
    > A podsumowując - w innych krajach Obajtka nie ma i jakoś nie widzę,
    > żeby tam było taniej niż u nas. Więc może sprawa nie leży w Obajtku?
    > Może to raczej "spisek międzynarodowego Żydostwa", skoro już mamy się
    > przerzucać populizmami?
    > Ps. Bardzo się cieszę, że mamy bonzów z PiS-u, a nie z poprzedniej
    > ekipy. Bo wtedy bez kryzysu paliwo kosztowało prawie 6 zł, i na nic
    > nie było pieniędzy. I śmiać mi się tylko chce, że "wójt z Pcimia"
    > lepiej sobie radzi od poprzedników.
    > Tu są ceny paliw w Europie - prawie wszędzie ON jest droższy niż
    ca/

    > T.

    No, magazyny pełne. Nie ważne, w dniu deklaracji paliwo na stacjach już
    drożało.

    Mniej więcej - " Paliwa mamy pełne magazyny",  mr Obajtek nie informował
    mnie czy chodziło mu o samą ropę czy gotowe do sprzedaży paliwo już
    przerobione. Stawiam na to pierwsze, choć i to drugie nie zwalnia go z
    zarzutów bo sam twierdzi że ceny surowca to dla rafinerii głównie cena
    ropy.

    To nie Obajtek jest w tym zwariowanym kraju kreatorem czegokolwiek.

    "Kryzys," a kto do pani nędzy ten kryzys wywołuje, kto z własnej i
    nieprzymuszonej woli rezygnuje z taniej ropy i węgla aby wywołać i
    później podtrzymywać  ten kryzys? Kto i z jakiej przyczyny musi ponosić
    koszty droższej ropy i przestawiania procesów produkcyjnych rafinerii?