  • 1. Data: 2022-12-07 12:05:18
    Temat: Węgry znoszą limit cen na paliwo
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Ceny orientacyjne na stacjach MOL mają po zniesieniu limitu wynieść 641
    forintów (ok. 7,30 zł) za litr dla benzyny i 699 (ok. 7,90 zł) forintów
    za litr dla oleju napędowego. Zniesienie limitu cen na paliwo będzie
    oznaczało wyższą inflację - przyznał Gulyas.

    https://wpolityce.pl/gospodarka/625209-wegry-znosza-
    limit-cen-na-paliwo-krytyczna-sytuacja?fbclid=IwAR1T
    SAKH1XVwJ4TwViBonJiLqqLEThK_-TZ4MQJzVjiHKv4f2TcB7hmw
    R1s

    Pod Warszawą widziano dziś benzynę po 6.39 zł.

    T.

  • 2. Data: 2022-12-07 12:06:38
    Temat: Re: Węgry znoszą limit cen na paliwo
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-12-07 o 12:05, T. pisze:
> [...]
    SAKH1XVwJ4TwViBonJiLqqLEThK_-TZ4MQJzVjiHKv4f2TcB7hmw
    R1s

    > Pod Warszawą widziano dziś benzynę po 6.39 zł.

    A ON po 7.39i LPG 2,79. Stacja Paliw BALTICA Carrefour Express Bronisze

    T.

  • 3. Data: 2022-12-08 08:58:05
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 07.12.2022 o 12:05, T. pisze:
> [...]
    SAKH1XVwJ4TwViBonJiLqqLEThK_-TZ4MQJzVjiHKv4f2TcB7hmw
    R1s

    > Pod Warszawą widziano dziś benzynę po 6.39 zł.

    "Mają" to słowo kluczowe. Z ciekawości - jakie obowiązują na dzień
    dzisiejszy, no i jak wyglądają dochody Węgrów na tle Polaków?

  • 4. Data: 2022-12-08 10:31:27
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-12-08 o 08:58, trybun pisze:

> [...]
    >

    > "Mają" to słowo kluczowe. Z ciekawości - jakie obowiązują na dzień
    > dzisiejszy, no i jak wyglądają dochody Węgrów na tle Polaków?

    Podejrzewam, że mogą być nawet wyższe niż te podane, ale pewnie
    chwilowo, dopóki popyt się nie uspokoi.
    Zarobki są porównywalne z naszymi. Średnią mają ciut niższą. Ale gdyby
    chcieć idealnie porównać, to trzeba by jeszcze ceny porównać...
    https://www.vg.hu/vilaggazdasag-magyar-gazdasag/2022
    /03/folytatodott-a-magyar-berek-felzarkozasa

    Jeśli chodzi o benzynę (paliwa), to Węgrzy mają lepiej. Jadąc ze wschodu
    na zachód mają najdalej ok. 450 km, a w kierunku pólnoc-południe to
    ok.200. Tak blisko to jednym baku można przejechać, czasem w obie strony.
    W Polsce to odpowiednio 600 oraz 600, a po przekątnej to nawet prawie
    800 (wszystkie te odległości liczone na przełaj). :-) Kiedyś, jak byłem
    na Węgrzech, zapytałem gościa, czemu u nich pociągi tak wolno jeżdżą.
    Powiedział, że to specjalnie. Kraj mały, ale jak pociąg tak długo
    jedzie, to mają poczucie, że to takie olbrzymie przestrzenie... :-)
    Cena na Węgrzech przy dotacjach była ok. 5,50 zł (w przeliczeniu).
    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/dra
    mat-kierowcow-na-wegrzech-ceny-paliw-wystrzelily-do-
    szokujacego-poziomu/58fky0y

    A ja wczoraj właśnie podjechałem na stację, o której pisałem - Carrefor
    Bronisze i faktycznie zatankowałem po 6,39. Do tej pory najtańsza była
    (w mojej okolicy) cena na Auchan Górczewska - tam wczoraj było 6,49.

    T.

  • 5. Data: 2022-12-08 17:29:11
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    >

    > "Mają" to słowo kluczowe. Z ciekawości - jakie obowiązują na dzień
    > dzisiejszy, no i jak wyglądają dochody Węgrów na tle Polaków?

    A tu jeszcze ciekawostka:
    https://www.wnp.pl/logistyka/pkp-intercity-kupuje-za
    -ponad-0-5-mld-zl-lokomotywy-z-newagu,653049.html?ut
    m_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=wn

    Ceny konsumpcyjne na Węgrzech były w listopadzie o 22,5 proc. wyższe niż
    w tym samym miesiącu 2021 roku - poinformował w czwartek węgierski urząd
    statystyczny KSH.
    Ceny żywności wzrosły o 43,8 proc. rok do roku, przy czym najbardziej
    podrożały jaja (102,9 proc.), pieczywo (81,8 proc.), nabiał (79 proc.) i
    sery (78,8 proc.). Ponadto cena energii dla gospodarstw domowych wzrosła
    w ciągu roku o 65,9 proc., w tym cena gazu o 124,3 proc., a energii
    elektrycznej o 28,3 proc. - podał KSH.

    T.

  • 6. Data: 2022-12-08 20:25:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6391aef1$0$452$65785112@news.neostrada.pl>
    user T. pisze tak:

> [...]
    > jeżdżą. Powiedział, że to specjalnie. Kraj mały, ale jak pociąg
    > tak długo jedzie, to mają poczucie, że to takie olbrzymie

    Pracuję z Węgrem i on takie rzeczy wygaduje, że uciekam od niego.
    Kiedy Polska wyjdzie z Unii? Po ile cukier? Czy nie boicie się postawić
    kacappom? Zryty berecik wyznawca Wiktorka.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 7. Data: 2022-12-08 21:10:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 08 Dec 2022 19:25:10 GMT, w <X...@1...0.0.1>, PiteR
    <e...@f...pl> napisał(-a):

    > Pracuję z Węgrem i on takie rzeczy wygaduje, że uciekam od niego.
    > Kiedy Polska wyjdzie z Unii? Po ile cukier? Czy nie boicie się postawić
    > kacappom? Zryty berecik wyznawca Wiktorka.

    To zrób dobry uczynek i go uświadom.
    Albo choć zjeb jak burą sukę :D

    I powiedz, że za rok polskie przydupasy Orbana przerżną wybory. Nawet jak tak
    się nie stanie, to rok będzie chodził struty :P

  • 8. Data: 2022-12-09 01:09:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:h3h4pht0s7bavjt7antl7nqjs7sicaj2rf@4ax.com>
    user r...@k...pl pisze tak:

    > To zrób dobry uczynek i go uświadom.
    > Albo choć zjeb jak burą sukę :D
    >
    > I powiedz, że za rok polskie przydupasy Orbana przerżną wybory.
    > Nawet jak tak się nie stanie, to rok będzie chodził struty :P

    Nie nie, ja jak chyba w tekwondo. Jak mnie ktoś popycha
    to ja go jeszcze ciągnę za rękę. Jak ktoś mnie uważa za głupka
    to ja zapalam się i go jeszcze utwierdzam, żeby się nażarł
    jak małpa kitu.

    Po za tym dobry fachowiec, profesjonalnie się z nim współracuje.

  • 9. Data: 2022-12-09 09:27:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pytanie brzmi: kto na tym zarabia.

    -----

  • 10. Data: 2022-12-11 18:52:48
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 08.12.2022 o 10:31, T. pisze:

> [...]
    > Carrefor Bronisze i faktycznie zatankowałem po 6,39. Do tej pory
    > najtańsza była (w mojej okolicy) cena na Auchan Górczewska - tam

    Nie bierzesz pod uwagę polityki polskich władz, czyli głównych
    generatorów drożyzny. Przykład - ich człowiek, niejaki Obajtek
    przechwala się że ma/miał pełne magazyny tanio jeszcze zakupionej ropy,
    jednak ceny strzelają w górę. Ale nawet to nieważne, cena ropy na
    rynkach światowych już od dawna nie zwyżkuje.   Druga sprawa, dlaczego
    od niedawna Orlenowi drożej wychodzi produkcja ON od benzyny? Przecie to
    czysta spekulacja którą zajmuje się państwowa firma.  Czy po tych
    przykładach można mieć jeszcze wątpliwości czy słowa któregoś z bonzów
    PiSu o tym że "Polacy za dużo maja kasy w bankach i to jest niedobra
    sytuacja dla kraju" były prawdziwe..