  • 31. Data: 2011-06-27 13:51:21
    Temat: Re: Weekend bez ofiar ?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-06-27 12:46, kamil pisze:
    (...)
    > Domyślam się, że byłeś raz na wakacjach w Londynie, albo kraj znasz o
    (...)

    Źle się domyślasz, ale to nie mój problem. Zresztą podobnie jak ton
    Twojej wypowiedzi.

    > Akceptowanie prawa jako czegoś, co z założenia działa dla dobra całej
    > społeczności to podstawa do zapanowania nad problemem.

    No proszę, ale jak ja to napisałem to już jest źle. A resztę trzeba
    systemowo "cywilizować".

    > W Polsce niestety
    > nadal ludzie żyją mentalnie w PRLu, gdzie władza to wróg, a każdy
    > przepis z założenia ma na celu jedynie dręczenie ciemiężonych obywateli,
    > którzy chcą sobie parkować na trawniku i w dupie mają resztę społeczeństwa.

    Nieprawda - zresztą może zostaw ten PRL w spokoju, ponieważ za jego
    czasów (których nota bene raczej nie pamiętasz) porządek był
    znacznie większy. To po 1989 okazało się, że teraz to już wszystko
    wolno i nikt nikomu nic nie zrobi - wtedy wystąpiła eskalacja takich
    zachowań. Parkowanie na trawnikach też nie pochodzi z tamtych czasów.
    Podobnie jak niszczenie własności społecznej. I wiesz, to wcale nie
    większość tak podchodzi do zagadnienia. Mało tego - mamy już 32 całe
    lata demokracji. Wielka Brytania ma w tym zdecydowanie większe
    doświadczenie jak i lepsza lokalizację.

    > A tu zgadzam się w całej rozciągłości, czego kilku baranów piętnujących
    > jazdę w nocy na remontowanej drodze 63/70 jest dość dobrym przykładem..

    To teraz się zastanów na spokojnie nad tym co napisałem wcześniej...

  • 32. Data: 2011-06-27 13:55:28
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-06-27 12:48, kamil pisze:

    > Po założeniu magnetyzera zaczęło produkować paliwo, stąd właśnie
    > wypadek. Przelało się korkiem i wpadł w poślizg na plamie benzyny..

    A to nie wina pękniętego węża ogrodowego, którym była opona owinięta?

  • 33. Data: 2011-06-27 13:56:38
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-06-27 12:52, Arek pisze:

    > Na ok. 5000 zabitych i ok 50 000 wypadków ile było takiego typu? A ile

    Nie załapałeś...

  • 34. Data: 2011-06-27 14:00:23
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-06-27 12:53, kamil pisze:
    (...)
    > Problem w tym, że skuteczniejszej akcji jeszcze nikt nie wymyślił. Co mi
    > się za to w niej podoba to fakt, że nie pokazuje jak polskie "bum" poza
    > kadrem i tyle, ale przez kilka minut męczy tym, co dzieje się po
    > wypadku. Bo bum trwa sekundę, a jakoś godzinna akcja wyciągania ofiar
    > przemawia do mojej wyobraźni dużo lepiej..

    Zgadzam się, ale w uzupełnieniu dodam, że dla mnie bardzo ważną kwestią
    jest to, że nie jest jakaś chwilowa akcja, tylko element procesu
    poprawiania bezpieczeństwa na drogach. Osamotnione akcje są same
    w sobie średnio skuteczne.

  • 35. Data: 2011-06-27 15:02:43
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

> [...]
    > większy. To po 1989 okazało się, że teraz to już wszystko wolno i nikt
    > nikomu nic nie zrobi - wtedy wystąpiła eskalacja takich zachowań.

    Przestań pieprzyć głupoty i znajdź sobie statystyki wypadków np. z lat 70-
    tych (i od razu też sprawdź ile było wtedy zarejestrowanych aut).

  • 36. Data: 2011-06-27 15:09:37
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-06-27 15:02, to pisze:
    > begin Artur Maśląg

    > Przestań pieprzyć głupoty

    Argument bardzo merytoryczny.

    > i znajdź sobie statystyki wypadków np. z lat 70-
    > tych (i od razu też sprawdź ile było wtedy zarejestrowanych aut).

    A jak jesteś taki sprytny to skomentuj:
    http://www.policja.pl/palm/pol/8/160/Wypadki_drogowe
    _w_latach_1985__2008.html

  • 37. Data: 2011-06-27 15:11:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello to,

    Monday, June 27, 2011, 3:02:43 PM, you wrote:

    > Przestań pieprzyć głupoty i znajdź sobie statystyki wypadków np. z lat 70-
    > tych (i od razu też sprawdź ile było wtedy zarejestrowanych aut).

    Ale co Ty próbujesz powiedzieć? Że wtedy było więcej wypadków i
    trupów? To Ty naprawdę musisz być bardzo młody...

    Z samego natężenia ruchu wynikała znacznie mniejsza liczba wypadków.
    Natomiast na pewno wypadki miały cięższe skutki - brak obowiązku
    zapinania pasów (większość samochodów ich nawet nie miała), o wiele
    słabsze hamulce i o wiele więcej drzew w skrajni jezdni. Niestety -
    nawet te biedne 70km/h w Żuku czy Nysce albo innej Warszawie w
    zupełności wystarczało, żeby na drzewie się zabić.

    Tyle, że trzeba było się o to naprawdę postarać.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 38. Data: 2011-06-27 15:13:14
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

    > A to nie wina pękniętego węża ogrodowego, którym była opona owinięta?

    Myślę, że raczej im klocki wypadły...

  • 39. Data: 2011-06-27 15:13:32
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-27 13:56, Artur Maśląg pisze:

    > Nie załapałeś...

    Albo Ty....

    A.

  • 40. Data: 2011-06-27 15:21:45
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 27/06/2011 14:09, Artur Maśląg wrote:

    > Argument bardzo merytoryczny.

    > A jak jesteś taki sprytny to skomentuj:
    > http://www.policja.pl/palm/pol/8/160/Wypadki_drogowe
    _w_latach_1985__2008.html