  • 81. Data: 2016-12-14 09:10:19
    Temat: Re: Ważny ... Skrzyżowanie.
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 13 Dec 2016 22:09:59 +0100
    "EdekS" <u...@s...pl> wrote:

    > Nie jest jasne skrzyżowanie oznakowane C-12 "ruch okrężny".

    Jak wspominałem, u nas nadużywa się stawiania C12, stawia się go na s.o.r.o. na
    zwykłych skrzyżowaniach dróg dwujezdniowych i na placach. Co mniej gramotni wszystko
    nazywają rondami, bo przecież stoi C12 i do wszystkiego chcieli by móc przyłożyć tą
    samą miarkę i poruszać się w ten sam sposób.

    Moja rada jest taka. Nie traktuj C12 jako jakiegoś magicznego znaku nadającego danemu
    skrzyżowaniu ponadprzeciętnych właściwości. Potraktuj go tylko jako informację po
    której stronie masz omijać widzianą przez Ciebie wyspę/plac a reszte swoich działań
    dostosuj do budowy skrzyżowania i znaków poziomych i pionowych, wszystko powinno stać
    się nagle proste i oczywiste.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 82. Data: 2016-12-14 09:14:57
    Temat: Re: Ważny wyrok WSA
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 13 Dec 2016 19:07:25 +0100
    Wiesiaczek <W...@v...pl> wrote:

    > Napisałeś,
    > "Jak zamiast C12+A7 zostawisz samo A7 na każdym wlocie to jak myślisz co
    > się stanie?
    > Bo ja twierdzę, że na tak dużym skrzyżowaniu nic się nie zmieni"
    >
    > ...na co Ci odpowiedziałem, że się zmieni i mógłbym legalnie pojechać
    > "pod prąd". Bez żadnych wątpliwości!

    Widzisz chłopaku, tak to jest jak się wpieprzasz w cudzą dyskucję i nie wiesz o czym
    mowa. Mowa była o płynności ruchu w razie braku sygnalizacji i postawienia C12 i A7
    jako panaceum na taką okoliczność.

    Także ogarnij się na przyszłość i na drugi raz zorientuj, czy w ogóle w temacie się
    wtrącasz.

    > Teraz ogarniasz, czy jeszcze raz mam objaśniać to samo?

    Jak zrozumiesz powyższe, to wróć i przeproś :)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 83. Data: 2016-12-14 09:21:00
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 13 Dec 2016 17:51:35 +0100
    007 <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    > ". Zatem przy wjeździe na takie skrzyżowanie kierujący zachowuje swój
    > dotychczasowy kierunek ruchu. Zmiana kierunku ruchu następuje dopiero przy
    > opuszczaniu skrzyżowania o ruchu okrężnym - napisał w uzasadnieniu sąd."

    A skąd wiesz jakie konkretnie skrzyżowanie oni omawiali, może sprawa dotyczyła
    takiego https://www.google.pl/maps/@52.1407443,21.0386363,84
    m/data=!3m1!1e3.

    Pisałem wielokrotnie i będę pisał za każdym razem, nie można przykładać tych samych
    zasad do wszystkiego oznaczonego C12.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 84. Data: 2016-12-14 10:13:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup
    @tlen.pl...

> [...]

    >Pisałem wielokrotnie i będę pisał za każdym razem, nie można
    >przykładać tych samych zasad do wszystkiego oznaczonego C12.

    Ale podstawy prawnej nie podasz ... czy uwazasz, ze nie trzeba,
    wszystko przeciez jasne ? :-)

    J.

  • 85. Data: 2016-12-14 10:28:24
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 14 Dec 2016 10:13:19 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale podstawy prawnej nie podasz ... czy uwazasz, ze nie trzeba,
    > wszystko przeciez jasne ? :-)

    Ale na co mam ci podac podstawe prawną, na to że nie jestem wielbłądem?

    Przeczytaj ze zrozumieniem o czym informuje Cię znak C12, czy jak wolisz co Ci
    nakazuje.
    Jak nadal nie rozumiesz, to wejdź sobie na google street view i zobacz dwa
    przytaczane przeze mnie skrzyżówania na Al. Krakowskiej w Warszawie jedno z Hynka,
    drugie pod S2. Są identyczne, różnią się tylko oznakowaniem jedno ma C12, na drugim
    go nie ma.
    Sposób poruszania się po obu jest taki sam. Może to da Ci pojęcie o tym, że nie
    potrzeba żadnych dodatkowych przepisów. Jak już to załapiesz, to przejdziemy do
    klasycznego s.o.r.o. gdzie ruch odbywa się faktycznie po okręgu ;) Będzie już z
    górki.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 86. Data: 2016-12-14 11:25:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-14 o 10:28, szerszen pisze:
    > zobacz dwa przytaczane przeze mnie skrzyżówania na Al. Krakowskiej w Warszawie
    jedno z Hynka, drugie pod S2. Są identyczne, różnią się tylko oznakowaniem jedno ma
    C12, na drugim go nie ma.

    A nie różnią się jeszcze znakami "zakaz wjazdu"?

    --
    Liwiusz

  • 87. Data: 2016-12-14 11:29:28
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 14 Dec 2016 11:25:38 +0100
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > A nie różnią się jeszcze znakami "zakaz wjazdu"?

    Różnią się, ale to jak sprawdzi to zobaczy. Natomiast sposób jazdy po nich jest
    identyczny.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 88. Data: 2016-12-14 11:30:18
    Od: szerszen <s...@t...pl>

  • 89. Data: 2016-12-14 11:56:31
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 14.12.2016 o 10:13 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale podstawy prawnej nie podasz ... czy uwazasz, ze nie trzeba, wszystko
    > przeciez jasne ? :-)

    Sąd rozpatrywał sprawę jednego konkretnego ronda. Aby się tym wyrokiem
    podpierać w innych przypadkach, trzeba najpierw uzasadnić, że są podobne.

    --
    SW3
    ----

  • 90. Data: 2016-12-14 12:31:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-14 o 11:30, szerszen pisze:

    > Różnią się, ale to jak sprawdzi to zobaczy.

    Zatem nieprawdą jest to, co napisałeś, że "Są identyczne, różnią się
    tylko oznakowaniem jedno ma C12, na drugim go nie ma.".

    > Natomiast sposób jazdy po nich jest identyczny.

    A kto twierdzi, że nie jest?

    Choć, nie identyczny - skręcając w lewo na rondzie nie migasz w lewo, a
    przed normalnym skrzyżowaniem tak.

    --
    Liwiusz