  • 21. Data: 2022-10-12 20:05:04
    Temat: Re: Wawa - 8.20 za ON
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 19:56 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > No średnio ponoć wychodzi 5k za kWp, więc dobrze policzyłem.
    Średnio ja i mój pies (który teraz leży przy mnie) mammy po 3 nogi.

    > NIe są z dupy. No i potrzebny jest jeszcze elektyk i domek jednorodzinny
    > - też nie za darmo.

    Tak jak pisałem, nie wszystko jest dla wszystkich.
    Podajesz jakieś skrajne dane i wyciągasz ogólne wnioski.
    Żaden z moich znajomych z instalacją PV nie pasuje do Twoich danych i
    wyciągniętych na podstawie tych danych wniosków.

    TG

  • 22. Data: 2022-10-12 22:43:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Średnio ja i mój pies (który teraz leży przy mnie) mammy po 3 nogi.

    No więc ty wyliczyłeś, że _tobie_ się opłaca. Nie ma to żadnego
    przełożenia na innych. Natomiast przyjęło się liczyć ceny rynkowe. Bo
    inaczej jednym się fotowoltaika zwraca w rok a obajtkowi na przykład
    dworki dobrze wychodzą, morawieckim handel kościelną ziemią a jeszcze
    inni dobrze na pandemii wychodzą. No i co to wnosi do dyskusji?

    > Tak jak pisałem, nie wszystko jest dla wszystkich.

    No dokładnie. Dlatego policzyłem ceny rynkowe. Ty masz taniej to tobie
    zwróci się szybciej, nie oznacza to że moje obliczenia są do dupy.

    > Podajesz jakieś skrajne dane i wyciągasz ogólne wnioski.

    No właśnie nie skrajne, tylko typowe.

    > Żaden z moich znajomych z instalacją PV nie pasuje do Twoich danych i
    > wyciągniętych na podstawie tych danych wniosków.

    No więc to są ceny typowe (sprawdzic czy nie kolega tomasza;))

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2022-10-12 23:06:00
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.10.2022 o 07:00, Shrek pisze:

    > To sie liczy prościej. Z 10kWp masz rocznie niecałe 10MWh. Policzmy 10,
    > policzmy 0,7PLN/kWh, albo na zaś 1PLN. Tak licząc zwróciłoby się w pięć
    > lat. No ale serwis, mortyzacja techniczna, "opłata manipulacyjna" za
    > dostarczanie i odberanie z sieci jeśli ktoś na starych zasadach (na
    > nowych gorzej), więc raczej 10 lat, a wtedy pewnie będzie czas na
    > wymianę instalacji.

    Noale ja już mam tego diesla bo zaoszczędziłem na PV a Ty musisz jeszcze
    kupić tego lelektryka :]

    Paliwo do diesla mam z naprawy jednego kompa dziennie, czyli wspomniane
    wcześniej 100zł i tak średnio styka spokojnie i styknie jeszcze na
    eksploatację. Generalnie wychodzi na to, że inwestycja w PV nawet w
    sensie jazdy "za darmo" to sranie w banie :] OK, nie każdy może naprawić
    1 kompa dziennie za 150zł ale jest od chuja możliwości, żeby sobie
    dorobić i mieć święty spokój z jakimś PV. PV jest dobre dla emeryta, jak
    nie ma co zrobić z kasiorą, którą odkładał pół życia a memerytura
    kiepska. Gdzieś tam ktoś wyliczył, że zaczyna się to powoli opłacać,
    kiedy odpierdolisz 20kW w PV bo możesz powoli być samowystarczalnym,
    gdzie akurat teraz, cena opału wyjebała do 3kzł i zaczyna się powoli
    opłacać a zwrot inwestycji jest szybszy.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 24. Data: 2022-10-12 23:27:42
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.10.2022 o 17:56, ii pisze:
    [...]
    > Ty jesteś ciemny. Ludziom którzy 3 lata temu zainwestowali, panele już
    > zwróciły się. Produkcja w marcu była w tym roku taka jak w czerwcu.
    > Pisałem o tym.

    Chyba mieszkali na słońcu. Skoro standardowy Kowalski bez PV płaci za
    prąd średnio 150zl/mies czyli 1800zł rocznie to przez 3 lata uzbiera
    5kzł a nie 50kzł :D Nie rozśmieszaj mnie. OSOBIŚCIE płacę rachunek 125zł
    mies (250zł za 2 mies) więc zwyczajnie nie pierdol bzdur.

    Nie mam pompy ciepła i mieszkam w 3 osoby. Piec na wyngiel/drewno. Gaz w
    kuchence ale koszt mały.

    > Natomiast nie jest to rozwiązanie dla ładowania samego elektryka
    > ponieważ pojedynczy elektryk niekiedy potrzebuje energii a niekiedy nie
    > potrzebuje w efekcie czego instalacja niekiedy byłaby niewykorzystana.

    Niekiedy to jesteś zdrowo jebnięty a w panią od matematyki rzucałeś
    kamieniami :)

    > Trzeba mieć do czego ją wykorzystać jak elektryk już naładuje się.
    > Ewentualnie odwrotnie, używać baterii tego elektryka jako magazynu
    > energii dla gospodarstwa z wiadomym skutkiem.

    Jprdl. Gdzieś ty się ulungł, że takie brednie produkujesz?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 25. Data: 2022-10-13 00:52:41
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > 5kzł a nie 50kzł :D Nie rozśmieszaj mnie. OSOBIŚCIE płacę rachunek 125zł
    > mies (250zł za 2 mies) więc zwyczajnie nie pierdol bzdur.

    Pytam kolegę ile wyprodukował, wrzuca wykresy. Pytam ... to przecież Ci
    się to już zwróciło? Odpowiada: nie, jeszcze pół roku. Gadaliśmy też 2
    lata temu jak chciał zakładać i potem jak założył, interesowałem się
    cenami. Czego k.. jeszcze mam od niego chcieć by potwierdzić, że jest
    jak mi pisze? Dzisiaj ceny paneli wzrosły, zmieniło się rozliczenie, ale
    też prąd drożeje. No to piszę, że może jednak prąd. Nie żeby jakoś
    cudownie się zwróciło, ale jak kogoś boli, że tyle wydaje na paliwo ...
    a ja to raczej dla 'pro eko', hobby takie.

> [...]
    > kamieniami :)

    > Jprdl. Gdzieś ty się ulungł, że takie brednie produkujesz?

    Weź sp...j.

  • 26. Data: 2022-10-13 06:59:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Podajesz jakieś skrajne dane i wyciągasz ogólne wnioski.

    To są aktualne dane.

    > Żaden z moich znajomych z instalacją PV nie pasuje do Twoich danych i
    > wyciągniętych na podstawie tych danych wniosków.

    Ale co Ci konkretnie nie pasuje?
    Bo ja właśnie taką cenę muszę zapłacić chcąc TERAZ instalować nową
    instalację PV (5 kWp).

    Więc zwróci się właśnie za 5 lat, jeśli liczyć dla ułatwienia prąd po 1 zł.
    Albo szybciej, jeśli będzie droższy.

  • 27. Data: 2022-10-13 11:36:50
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.10.2022 o 00:52, ii pisze:

    > Pytam kolegę ile wyprodukował, wrzuca wykresy.

    Niech ci rachunki pokaże :] Potem je dodaj i podłóż pod to, co napisałem.

    Jeszcze raz. Obecnie za CAŁY rok, Kowalski średnio płaci za prąd ok
    +/-2tys. Jak jest mocno jebnięty i nieoszczędny to płaci więcej.

    Pompy ciepła nie liczę.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 28. Data: 2022-10-13 13:14:18
    Od: cyklista <c...@g...com>

    > Jeszcze raz. Obecnie za CAŁY rok, Kowalski średnio płaci za prąd ok
    > +/-2tys. Jak jest mocno jebnięty i nieoszczędny to płaci więcej.

    Raczej ponad 3 tysiące, bo średnio 260 na miesiąc. Jak masz inne dane
    statystycznie po podaj.

    Raczej do liczenia opłacalności fotowoltaiki to by trzeba było brać
    zużycie w domkach gdzie ją można założyć.

  • 29. Data: 2022-10-13 16:25:32
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.10.2022 o 13:14, cyklista pisze:

    > Raczej ponad 3 tysiące, bo średnio 260 na miesiąc. Jak masz inne dane
    > statystycznie po podaj.

    Raczej na 2 miesiące, bo tak są wystawiane średnio rachunki,
    przynajmniej ja tyle płacę i w sumie nie oszczędzam...ale wodę na kawę
    robię gazem, bo taniej niż prądem, gdzie wiem doskonale ile
    bezprzewodowy potrafi nabić w 2 miesiące przy 2kW czy inna farelka lub
    jakiś olejowy. Skoro dotąd grzanie prądem było zawsze najdroższym
    rozwiązaniem to zwyczajnie tego nie robiłem.

    > Raczej do liczenia opłacalności fotowoltaiki to by trzeba było brać
    > zużycie w domkach gdzie ją można założyć.

    Domek, jeśli nie ma ogrzewania prądem, praktycznie niczym się nie różni
    w zużyciu od mieszkania w bloku.

    OK, jeśli doliczysz hydrofory, pompy, kosiarki i inne betoniarki to tak.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 30. Data: 2022-10-13 22:25:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Oct 2022 21:30:07 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > Przed chwilą na shellu.
    > Do piątku przebije 9 zł...

    Łetam, 180 zł rocznie płacę za 16 tys. km przejechane.
    Wychodzi mi 0,14zł/L ;) Strasznie dorgie to jeżdżenie
    na prądzie, nie wiem jak to przeżyję. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk