    Date: Thu, 12 Jun 2014 15:29:47 +0200
    From: Trybun <I...@j...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Warto? Chinczyk [Android] z 512MB RAM i 512MB ROM

    > "Trybun" 538cb4c8$0$2373$6...@n...neostrada.pl

    > Zmieścisz dwugodzinny film 4K na 1 megabicie pod WP?
    > Obrobisz fotkę stumegapikselową pod iOS mając 1 kilobajt RAMu?

    Pewnie nie (na pewno), ale tu przecie nie chodzi o tworzenie cudów, a
    płynną pracę urządzenia. Jak to jest że w Androidzie 512MB RAMu to
    stanowczo za mało a w takim WP8 w zupełności wystarcza?

    > Ciekawe, co w nim takiego ułomnego?
    > Ważne są aplikacje, nie system.
    >
    > System musi być jedynie dostatecznie stabilny
    > i musi dać dostęp do sprzętowych zasobów.
    > W wypadku obróbki grafiki -- ten dostęp to
    > (poza dostępem do CPU i RAM oraz GPU) zwykle
    > czytanie i pisanie plików na peryferiach.

    Jest pod Androida sporo nawet bardzo dobrych aplikacji, jednak to system
    nie staje na porządnym poziomie aby poprawnie je obsłużyć.

    > Niby OpenGL itp. można wykorzystać do obróbki
    > grafiki, ale:
    >
    > () ja na notebooku nie wykorzystuję
    > () Android ma swoje GL.
    >
    > Odwrotnie -- to tablet (nie notebook z WXP) ostro używa karty
    > graficznej w renderingu grafiki -- nawet/także w renderingu map.
    >
    > -=-
    >
    > Chyba każdy aparat fotograficzny (za wyjątiem ,,szczególnie
    > prfosjonalnych'')
    > obrabia fotki do JPG -- wg Ciebie w tych aparatach jest i86? ;) Może
    > jest tam
    > system operacyjny typu Windows/WinDOS? ;)

    W aparatach foto jest przeważnie autorskie oprogramowanie producenta
    sprzętu.

    > U mnie rzadko.

    > Odbieram sporo, ale nie wysyłam.

    > Korzystam z odbiornika GPS, ale nawigacje dla mnie to absurd.

    No to w jakich celach kupujesz telefon? Naprawę to g*no z małym
    ekranikiem potrzebnie ci jest do serfowania po necie, a może jako
    odtwarzacz MP3, albo aparat foto?

    > Być może.

    Raczej na pewno.