  • 31. Data: 2015-11-09 12:26:45
    Temat: Re: Walduś, potrzeba nam pomysła !
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Zrob sobie mały uchwyt na czujnik zegarowy.
    > Kalibracja byla by wtedy taka że wkladasz czujnik w uchwyt, końcówką w dół,
    przykręcasz i jedziesz w dół głowicą.
    > W odpowiedniej chwili masz odczyt odległości.
    > Dosyc dokładny.

    Ale ja nie chcę tak :)
    Chciałbym, żeby się to odbywało bez mojego udziału.
    Ot - biorę szybę - kładę i sru. Niech sobie zmierzy przed drukiem i tyle.

    Wygodnie żeby było :)

    No ale, ewentualnie można by tak jeszcze na upartego ;

    - czujnik wykrywający dotknięcie przez metalową głowicę, podłączony do
    stolika kabelkiem elastycznym, i mocowany magnesem do niego.
    Czyli kładziemy szybę, na to klik - postawić czujnik i gitara.

    W razie wymiany szyby tylko odkleić go i postawić ponownie.
    Nie jest to to o co mi szło, ale na pewno najprościej...

    Jest tylko kwestia, czy na pewno będzie to skuteczne, bo na głowicy mogą
    być resztki tworzywa. Co prawda - w stanie roztopionym, bo głowica
    nagrzana w tej chwili powinna być, ale jest pytanie, czy zanim czubek
    głowicy przebije się przez tworzywo, żeby nastąpił kontakt elektryczny
    nie wywrze nacisku zmieniającego za bardzo poziom stolika (bo jest na
    sprężynach).

    Dlatego lepiej byłoby mierzyć bezdotykowo... No pomyślę jeszcze chwilę.

    > No, albo po prostu kupuj szyby jednakiej grubości :)

    Ja biorę gotowe, od kolegi który nimi handluje (są na całości powleczone
    kaptonem). Zasadniczo one są chyba 4mm, ale szyba szybie nierówna może
    być, a tu jednak 0.1mm robi różnicę.

  • 32. Data: 2015-11-09 13:14:11
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 listopada 2015 12:26:46 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:

    Daj znac co wykombinujesz.

    Rozwiązania które proponuje nie są skomplikowane.
    Ale jesli uważasz że nadal to zbyt trudne to albo masz tam bardzo niekumatego
    operatora albo narawde masz cos namieszane z workflowem.

    Ten dostawca szyb to chyba nieźle zamotany jest jesli te szyby tak różnych wymiarów
    są...

    Ja u siebie tez miałem problem z operatorem ale po prostych wyjasnieniach wyszło że
    zaczail co trzeba zrobic i kiedy.

    twoja metoda na czujnik z głowicy bedzie kiepska. Bo tam styku może nie być albo
    bedzie kiepski. Wtedy musisz zadbac aby albo pojemnościowo mierzyć albo bardzo duże
    rezystancje.

    IMHO prosciej sensowne szyby kupowac, taniej wyjdzie...

    Tak czy siak daj znać co se tam zaimplementowales...

  • 33. Data: 2015-11-09 15:54:34
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Rozwiązania które proponuje nie są skomplikowane.

    Ale nie chodzi o komplikację, tylko pożądaną całkowitą bezobsługowość.

    > Ale jesli uważasz że nadal to zbyt trudne to albo masz tam bardzo niekumatego
    operatora albo narawde masz cos namieszane z workflowem.

    Nie w tym rzecz - ja sam się zajmuję tym drukiem (sporadycznie zresztą),
    i przy okazji "tuningowania" drukarki o różne tam duperele, chciałbym
    sobie ten dynks wykonać, z czystego wygodnictwa.

    > Ten dostawca szyb to chyba nieźle zamotany jest jesli te szyby tak różnych wymiarów
    są...

    Nie, no aż tak źle nie jest. Ale niezależnie od wszystkiego, nie jest
    bardzo trudno zmienić wysokość o 0.1mm z dowolnego powodu. Mając taki
    realny pomiar miałbym spokój z tym raz na zawsze.

    > twoja metoda na czujnik z głowicy bedzie kiepska. Bo tam styku może nie być albo
    bedzie kiepski. Wtedy musisz zadbac aby albo pojemnościowo mierzyć albo bardzo duże
    rezystancje.

    Dlatego też nie jestem zachwycony tą koncepcją, z przyczyn które
    wymieniłeś. Trzeba by to empirycznie sprawdzić.

    A poza tym - w tym rozwiązaniu trzeba jednak stawiać ten czujnik na
    szybie - nie jest to "bezobsługowe"...

    > Tak czy siak daj znać co se tam zaimplementowales...

    no dam.

  • 34. Data: 2015-11-10 00:00:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-11-06 o 6:34, sundayman pisze:
    > Potrzebny czujnik do pomiaru małej odległości
    Suwmiarka z głębokościomierzem lub sam głębokościomierz (cyfrowe).
    Przed pomiarem ze schowanym bagnetem powyżej dyszy. Jeżeli chcemy
    wykonać pomiar to oś Z jedzie do góry i górna szczęka opiera się o jakiś
    ogranicznik, co powoduje wysunięcie bagnetu.
    Oś Z jedzie z wysuniętym bagnetem i dotyka stołu. Mamy pomiar. Oś Z
    jedzie do góry, aby schować bagnet. Np. przez zahaczenie za jakiś
    elastyczny bolec.

    Robert

  • 35. Data: 2015-11-16 11:50:44
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Oś Z jedzie z wysuniętym bagnetem i dotyka stołu. Mamy pomiar. Oś Z
    > jedzie do góry, aby schować bagnet. Np. przez zahaczenie za jakiś

    no to jest ciekawa koncepcja panie rezyseze...