eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWahania temperatury cieczy chłodzącej › Re: Wahania temperatury cieczy chłodzącej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wahania temperatury cieczy chłodzącej
    Date: Wed, 25 Dec 2013 13:26:41 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 40
    Message-ID: <l9eiu1$k1f$1@node2.news.atman.pl>
    References: <l9ahlq$r23$1@node2.news.atman.pl>
    <52b9859a$0$2136$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-255-207-28.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1387974401 20527 77.255.207.28 (25 Dec 2013 12:26:41
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 25 Dec 2013 12:26:41 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:27.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/27.0
    In-Reply-To: <52b9859a$0$2136$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2516032
    [ ukryj nagłówki ]

    > To nie ten sam silnik, co był w Audi A4 i VW B5 - 1.8 20-zaworowy? Jeśli
    > tak, to na 100% termostat - problem znany w silniku od lat, poruszany w
    > setkach wątków - poszukaj nawet na forum Audi A4. Co gorsza właściwie
    > tylko oryginał rozwiązuje problem.

    To ten silnik, wersja AUM. I chyba też stwierdzam że to wina termostatu,
    po zabawie z komputerem. A oto wyniki:

    Podpowiedźcie mi co oznacza ta druga temperatura zaznaczona kolorem
    niebieskim (27*C)? - http://oi44.tinypic.com/ab0zko.jpg (program Polski
    VAG) - podczas jazdy spadało do ~18*C, gdy na zewnątrz jest 9*C
    (temperatura powierza wpadającego do silnika?).

    Pierwsze (78*C) zakładam, że to temperatura cieczy chłodzącej, bo mniej
    więcej się pokrywało ze wskaźnikiem, tylko teraz.

    1. Gdy wskazówka na konsoli doszła do 90*C, otworzył się termostat (wąż
    do tej pory zimny, zaczął robić się gorący), w tym czasie komputer
    wskazywał dopiero 75*C

    2. Na postoju gdy wyłączę grzanie w środku (albo przygazuje 2k rpm),
    temperatura dojdzie do 95*C (odczyt z komputera, na konsoli ciągle
    wskazywał 90-91*C) i załączają się wentylatory chłodnicy (oba, mały i duży).

    3. Gdy jadę temperatura spada i podczas całej jazdy ~20km, oscyluje w
    granicach 70*C (odczyt z komputera +- 3*C), a wskazówka na konsoli
    zaczyna wtedy swój taniec o tę jedną kreskę w tę i z powrotem.

    Czy wskazówka na konsoli ma aż taką bezwładność? Przy 50*C (na
    komputerze) równolegle na konsoli właśnie drgnęła do góry (też pokazując
    dopiero co 50*C), ale na konsoli pokazywało już 90*C w momencie dopiero
    kiedy komputer wskazywał 75*C.

    Na mój rozum, to termostat otwiera / zamyka się w okolicy 70*C i należy
    go wymienić. Tylko że do tej pory myślałem że termostat może się zepsuć
    tylko na dwa sposoby - nie domyka się, albo nie otwiera.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 25.12.13 13:59 gobo

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: