-
1. Data: 2010-06-24 12:10:46
Temat: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG.
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
Witam.
Kilka razy, przy okazji innych wątków temat wystąpił.
Ja postanowiłem zapytać wprost - czy wady z pękającymi głowicami i/lub z
szybko padającym napędem pompy oleju dotyczą wszystkich silników
produkowanych w danym okresie czasu? Czy dotyczy to jednej/kilku
konkretnej partii produkcyjnej (o konkretnych numerach/zakresie numerów).
Jak do tej pory słyszałem/czytałem o przypadkach głównie w Passatach z
początku produkcji, a przecież te silniki były montowane w całej grupie
VAG czyli i w innych modelach VW, jak również w Seatach czy Skodach.
Gdzie szukać jednoznacznego potwierdzenia, że dany silnik to ten z wadą
lub bez niej? Tylko nie odsyłajcie do ASO marki - oni często mają zbyt
małą wiedzę, albo wykazują się wybitną niechęcią do podzielenia się nią.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
2. Data: 2010-06-24 12:57:22
Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG.
Od: "Dman-666" <d...@t...o2.pl>
Patrze a tu w szybce robal taki: news:hvvav8$dc6$1@news.dialog.net.pl !
Pewnie kiero jakis, ten Marcin "Kenickie" Mydlak . Tak se patrze i patrze
jak nawija makaron na uszy:
> Jak do tej pory słyszałem/czytałem o przypadkach głównie w Passatach z
> początku produkcji, a przecież te silniki były montowane w całej grupie
> VAG czyli i w innych modelach VW, jak również w Seatach czy Skodach.
> Gdzie szukać jednoznacznego potwierdzenia, że dany silnik to ten z wadą
> lub bez niej? Tylko nie odsyłajcie do ASO marki - oni często mają zbyt
> małą wiedzę, albo wykazują się wybitną niechęcią do podzielenia się nią.
O partii silnikow Ci nie napisze, ale potwierdze, ze chodzi o cala grupe
VAG-jak 2 miesiace temu zajechalem Ibiza 1,9 TDI do ASO SEAT/SKODA to magik
powiedzial, ze "dla nich to kiepski motor bo nic nie zarobia...nie to co
2.0" ;)
--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec
-
3. Data: 2010-06-24 13:53:36
Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG.
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
> Kilka razy, przy okazji innych wątków temat wystąpił.
> Ja postanowiłem zapytać wprost - czy wady z pękającymi głowicami i/lub z
> szybko padającym napędem pompy oleju dotyczą wszystkich silników
> produkowanych w danym okresie czasu?
kolega któremu w A3-ce 2.0TDI z 2007r najpierw padła głowica, później
turbina, w końcu zmieliło pompę oleju, wymienił w końcu silnik ale
dowiedział się w ASO że są jakieś zestawy wymienne - poprawione do tych
pomp, zmienił to i dał auto dziewczynie, która robi <1kkm /miesiąc bo przy
jego eksploatacji to auto go chciało wykończyć finansowo,
brat
-
4. Data: 2010-06-24 19:15:49
Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG.
Od: "pablo" <W...@o...pl>
> Kilka razy, przy okazji innych wątków temat wystąpił.
> Ja postanowiłem zapytać wprost - czy wady z pękającymi głowicami i/lub z
> szybko padającym napędem pompy oleju dotyczą wszystkich silników
> produkowanych w danym okresie czasu? Czy dotyczy to jednej/kilku
> konkretnej partii produkcyjnej (o konkretnych numerach/zakresie numerów).
> Jak do tej pory słyszałem/czytałem o przypadkach głównie w Passatach z
> początku produkcji, a przecież te silniki były montowane w całej grupie
> VAG czyli i w innych modelach VW, jak również w Seatach czy Skodach.
Mamy w firmie 5 passatow 2.0 tdi 170 KM 2006 r. Przebiegi 100 tys - 220 tys.
Zadne ze wspomnianych przez ciebie awarii nie wystapily.
Co wystapilo :
- Passat z najmniejszym przebiegiem (ok 100 tys) ostatnio mial wymieniony
jeden wtrysk. Wczesniej wycinany FAP - mechanicznie i programowo. Zapchal
sie a ASO chcialo jakies chore pieniadze. Auto z najmniejszym przebiegiem,
ale najbardziej zameczone - dwa duze dzwony, kilka stluczek. Podejrzewam, ze
te awarie spowodowane byly dzwonami i emeryckim stylem jazdy (wysokie biegi
i niskie obroty ;)
- Passat z najwyzszym przebiegiem (220 tysi) przy 200 tysiacach mial
wymieniane jakies uszczelnienia w silniku, ale nie pamietam do konca co to
bylo. ASO skasowalo chyba ze 3k PLN. Wymieniane mial tez jakies elementy
zawieszenia, ale to juz zuzycie, nie awaria.
Pozostale 3 sztuki (140 - 170 tysiecy km) bez awarii, w jednym tylko
elementy zawieszania wymieniane. No i ostatnio wszystkie 5 sztuk mialo akcje
serwisowa na naped pompy oleju - oczywiscie ASO twierdzilo, ze zadnej akcji
nie ma, ale po pokazaniu na niemieckiej stronie VW, ze sie kwalifikuja z
wielkim bolem zrobili.
Wszystkie samochody kupione w salonie i serwisowane w ASO - poza wycieciem
FaP'u
pzdr
-
5. Data: 2010-06-24 19:46:44
Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG.
Od: Seba <s...@g...pl>
Dnia Thu, 24 Jun 2010 12:10:46 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
napisał(a):
> Czy dotyczy to jednej/kilku
> konkretnej partii produkcyjnej (o konkretnych numerach/zakresie numerów).
Nie wiem do kiedy problem 'obowiązywał', ale Seat Altea z bodajże 2005
r. czy 2006 r. z tym silnikiem w wersji 140 KM też zaliczył pad głowicy
- kuzyn żony od tamtej pory już nie ironizuje sobie z mojego
makaroniarskiego samochoda na F.
--
Pozdrawiam,
Sebastian S.
Lancia Lybra SW
-
6. Data: 2010-06-25 08:31:37
Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG.
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2010-06-24 19:15, *pablo* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> Wszystkie samochody kupione w salonie i serwisowane w ASO - poza wycieciem
> FaP'u
DPF :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
7. Data: 2010-06-25 08:47:08
Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG.
Od: omega_fan <o...@n...org>
Mirek Ptak wrote:
> Dnia 2010-06-24 19:15, *pablo* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>> Wszystkie samochody kupione w salonie i serwisowane w ASO - poza
>> wycieciem
>> FaP'u
>
> DPF :)
>
No tak, jak auto niemieckie to nie mozna zadnej jego
czesci nazwac po francusku :)
-
8. Data: 2010-06-25 11:09:04
Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG.
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2010-06-25 08:47, *omega_fan* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>>> Wszystkie samochody kupione w salonie i serwisowane w ASO - poza
>>> wycieciem
>>> FaP'u
>>
>> DPF :)
>>
>
> No tak, jak auto niemieckie to nie mozna zadnej jego
> czesci nazwac po francusku :)
To raczej z tego powodu, że DPF stał się synonimem filtra bezobsługowego
- niekoniecznie niemieckiego ;), a FAP (zresztą chyba ten skrót jest (R)
przez PSA) filtra wymagającego płynu EOLYS.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
9. Data: 2010-06-25 14:30:19
Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG.
Od: "Irokez" <n...@e...pl>
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
wiadomości news:hvvav8$dc6$1@news.dialog.net.pl...
> Witam.
>
> Kilka razy, przy okazji innych wątków temat wystąpił.
> Ja postanowiłem zapytać wprost - czy wady z pękającymi głowicami i/lub z
> szybko padającym napędem pompy oleju dotyczą wszystkich silników
> produkowanych w danym okresie czasu? Czy dotyczy to jednej/kilku
Już kiedyś podawałem linka ciekawego
http://www.a4club.eu/index.php?topic=7394.msg140114#
msg140114
Poza tym gdzieś ktoś na forum onetowym (niestety nie zapisałem kto i gdzie)
podał coś takiego:
cyt:
2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,
- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,
- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).
"
Jednym słowem wyleczyło mnie to z pomysłu na jakikolwiek 2.0TDI od VAG
Pozdro
--
Irokez
-
10. Data: 2010-06-25 14:40:00
Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG.
Od: Rafal Lorenc <s...@u...sie.pl>
Irokez [n...@e...pl]
na: pl.misc.samochody napisal/la:
> Już kiedyś podawałem linka ciekawego
> http://www.a4club.eu/index.php?topic=7394.msg140114#
msg140114
>
> Poza tym gdzieś ktoś na forum onetowym (niestety nie zapisałem kto i gdzie)
> podał coś takiego:
> cyt:
> 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
> zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
> czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
> a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
> awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,
>
> - 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
> (np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
> siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
> kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,
>
> - 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
> (np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,
>
> - 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
> (np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
> pompy oleju i wałków wyrównoważających,
>
> - 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
> lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
> analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
> (utrata mocy, zapychanie się dysz).
> "
>
> Jednym słowem wyleczyło mnie to z pomysłu na jakikolwiek 2.0TDI od VAG
A to błąd.
Obecne 2.0 TDI CR to naprawdę bardzo dobre silniki - porównywane są one
obecnie do 1.9TDI jeżeli chodzi o awaryjność.
Pozdrawiam,
Rafal Lorenc
--
SysAdmin UsmiechaSie
jid/mail:s...@u...sie.pl mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl