  • 1. Data: 2011-02-14 17:01:10
    Temat: [WRC] Rajd Szwecji
    Od: AL <a...@s...tam>

    i klasyfikacja po rajdzie:

    1. Mikko Hirvonen, Ford Fiesta WRC, 3:23:56,6
    2. Mads ?stberg, Ford Fiesta WRC, +0:00:06,5
    3. Jari-Matti Latvala, Ford Fiesta WRC, +0:00:34,0
    4. Sebastien Ogier, Citroën DS3 WRC, +0:00:47,7
    5. Petter Solberg, Citroën DS3 WRC, +0:01:31,2
    6. Sebastien Loeb, Citroën DS3 WRC, +0:02:30,3
    7. PG Andersson, Ford Fiesta WRC, +0:06:22,0
    8. Kimi Räikkönen, Citroën DS3 WRC, +0:07:02,3
    9. Matthew Wilson, Ford Fiesta WRC, +0:10:11,5
    10. Khalid Al Qassimi, Ford Fiesta WRC, +0:10:31,1

    wniosek mi sie nasuwa po obserwacji rajdow - rowniez z lat poprzednich:

    1. od dwoch lat wlasciciwe tylko dwie marki sa na czele - czasami widac
    w pierwszej dziesiatce inne marki, Mitsu, Subaru, Peugeot, Skode - ale
    boj toczy sie od jakiegos czasu tylko miedzu fordem i citroenem
    (od siedmiu lat citroen i zaloga C.Loeb jest na indywidualnym 1szym
    miejscu, a druzynowo na 1szym miejscu Citroen lub Ford).
    Brak zainteresowania rajdami innych producentow?
    A co np. audi ze swoim quatro, lancia (fiat), .... - kiedys w czolowce a
    teraz zero zainteresowania, czy brak budzetu? Czesto marki ze swymi
    modelami uwazanymi za sportowe w zadnych rajdach nie biora udzialu.

    2. patrzac na tegoroczne samochody nastapila jakas miniaturyzacja: Ford
    zmienil Focusa na Fieste, a citroen C4 na DS3.
    Ciekawi mnie powod takiego kierunku zmian - mniejsza masa auta?

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 2. Data: 2011-02-14 17:21:34
    Temat: Re: [WRC] Rajd Szwecji
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości

    > 2. patrzac na tegoroczne samochody nastapila jakas miniaturyzacja: Ford
    > zmienil Focusa na Fieste, a citroen C4 na DS3.
    > Ciekawi mnie powod takiego kierunku zmian - mniejsza masa auta?

    Ograniczenie pojemności silnika - czy teraz nie ma wersji 1.6 przypadkiem?

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 3. Data: 2011-02-14 20:05:19
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2011-02-14 17:21, kml pisze:
    > Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości

    > Ograniczenie pojemności silnika - czy teraz nie ma wersji 1.6 przypadkiem?

    Dokładnie:
    The machines are still based on four-cylinder turbocharged production
    models but the two-litre engines of old have been replaced by a
    1.6-litre unit.

    A co do marek - oprócz Mini wszyscy jeżdżą Fordami i Citroenami (bo
    wszyscy inni producenci wycofali się z rozwijania WRC i uczestnictwa
    jako zespoły fabryczne), a czołówka przesiadła się już na nowe - Fiesty
    i DS3.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański