  • 151. Data: 2010-09-28 15:51:46
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:i7srpi$2ru5$1@news2.ipartners.pl...

    > Jest tylko jedna możliwość - zezłomowałeś :)
    > Bo nawet jaky tylko stał, to w samo OC+przegląd za 200zł rocznie to jakoś
    > nie wierzę.

    Aaaa, fakt, 200 plus OC.
    Ale OC wychodzi tyle samo dla nowego i starego, więc jest pomijalne w
    obliczeniach.

  • 152. Data: 2010-09-28 15:53:17
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Arek (G)" <a...@b...pl> wrote in message
    > W dniu 2010-09-28 15:37, kamil pisze:
    >
    > Wiem, że to normalne, każdy Niemiec tak robi, kupuje nowe wypasione bmw,
    > po 3latach, gdy prawie nie widać saldu zużycia, a jeszcze nie spłacił
    > kredytu, sprzedaje za 30% ceny polakowi.
    > Po czym kupuje Dacie logan, bo czymś jeździć musi. Co ciekawe Dacia logan
    > bardzo dobrze sprzedaje się w niemczech, nie wiedziałem dlaczego, ale już
    > teraz zrozumiałem ten mechanizm.

    Masz racje, statystyczny niemiec kupuje Dacie Logan. Tyle, ze jakims
    niezrozumialym mechanizmem Dacia nie znalazla sie na liscie
    najpopularniejszych..

    http://www.suite101.com/content/top-selling-cars-in-
    germany-2007-a42064

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 153. Data: 2010-09-28 15:54:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Przybliża.

    Pozwolisz że pozostaną przy zdaniu dokładnie odwrotnym.

    >A na pewno podnosi jakość życia.

    Jednym podnosi innym obniża.
    Ja np. czuję się gorzej, jak jadący przede mną strucel zmusza mnie do
    wdychania aromatu spalonego oleju silnikowego.

    > To nie jest różnica typu "nowa Panda czy 10-letni Pasek".

    Dla niektórych taka, dla niektórych inna.

    > To jest różnica
    > typu "samochód albo brak samochodu".

    Ja wybieram brak.

    > Bo mów sobie co chcesz, ale posiadanie samochodu jest wygodne.

    Oczywiście.
    Dla jednych jest wygodne, a dla innych to że Ty posiadasz samochód jest
    niewygodne.
    Zawsze są dwie strony medalu.

  • 154. Data: 2010-09-28 15:55:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    otrzebuje_pol_wieku__by_wymienic_stare_auta.html

    > Jeżeli sugerujesz, że ograniczenie importu używanych samochodów do Polski
    > spowoduje spadek średniego wieku samochodu, to się mylisz.

    Nic nie sugeruję, po prostu zaskoczyła mnie skala problemu.
    Nie widzę tam jakichś propozycji rozwiązania problemu, zwłaszcza zakazów,
    więc nie zmyślajcie.

  • 155. Data: 2010-09-28 15:55:45
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message
> [...]
    >
    > Masz racje, statystyczny niemiec kupuje Dacie Logan. Tyle, ze jakims
    > niezrozumialym mechanizmem Dacia nie znalazla sie na liscie

    http://en.wikinoticia.com/entertainment/engine/49698
    -the-dacia-logan-sedan-sold-in-germany-leaves

    W ciagu 6 lat Dacia sprzedala 150tys Loganow w niemczech. O polowe wiecej VW
    sprzedaje Golfow rocznie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 156. Data: 2010-09-28 15:55:57
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-28 15:48, Arek (G) pisze:
    > Po czym kupuje Dacie logan, bo czymś jeździć musi. Co ciekawe Dacia
    > logan bardzo dobrze sprzedaje się w niemczech, nie wiedziałem dlaczego,
    > ale już teraz zrozumiałem ten mechanizm.
    >
    > A.

    rodzice kupują na 18stkę córce auto a przecież nie kupią merca bo szkoda
    na pierwsze auto. Kupując więc dacie, także starsze osoby poszukujące
    prostoty kupują dacie. Stąd popularność. Z drugiej strony jednak mało
    dacii widać na niemieckich ulicach a jak już się trafi to albo młodzi
    ludzi albo starsi. Ludzie w średnim wieku mają już raczej bardziej
    wyrafinowane gusta.

    --
    krzysiek82

  • 157. Data: 2010-09-28 15:58:50
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-28 15:50, Cavallino pisze:
    > W przypadku pecha jeździ starym autem, a płaci jak za nowe.
    > To właśnie zaliczyłem z Megane,

    trzeba było kupić samochód a nie megane.

    koszty napraw przez kilka miesięcy
    > przekraczały ratę za zakup nowego auta.
    > Wolałem jeździć nowym i płacić połowę tego (bo z Megane połowę wartości
    > odzyskałem).

    widocznie się nie znałeś i wcisnęli Ci takiego gniota, poza tym megane
    nie może się nie psuć :)

    --
    krzysiek82

  • 158. Data: 2010-09-28 15:59:07
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Bo "mało kto"<>"nikt", poza tym od płacy minimalnej liczą się różne inne
    > opłaty.
    > Czyli wraz ze wzrostem minimalnej, rosną ogólnie koszty państwa, nie tylko
    > pracodawców.

    Ale rosną też wpływy w postać potrąceń od 'wypłaty'.

    > Chyba wiesz gdzie państwo znajdzie kasę na pokrycie swoich kosztów?

    > Ile to jest gro w procentach?
    > 1 czy mniej?

    Wiekszość małych firm? Pracownicy reszte dostają 'pod stołem', państwo z
    tego ma ZERO, rośnie szara strefa.

  • 159. Data: 2010-09-28 15:59:32
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-09-28 15:49, Cavallino wrote:

    > Sprawdź statystyki TUV - one są właśnie z przeglądów.
    > Weź sobie np. Megane sprzed 10 lat i nowe i porównaj procenty.

    Nie chodzi mi o samą usterkowość (częstość występowania usterki) lecz
    odsetek jeżdzących samochodów z usterką - są tą dwie mocno odmienne rzeczy.

    Znajdę tam taką statystykę ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 160. Data: 2010-09-28 16:00:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał
    > Eksperci oceniają szansę na zmianę tego stanu rzeczy na 50 lat.
    > Koszmar jakiś.
    > Przecież sytuacja się pogorszyła drastycznie przez ostatnie kilka
    > lat.

    A nie polepszyla ? Znikly maluchy, polonezy, syrenki, nawet moja
    sierra przestala zatruwac srodowisko :-)

    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8433599,Polska_p
    otrzebuje_pol_wieku__by_wymienic_stare_auta.html

    A tym ekspertom to niech odpowiedzialni urzednicy przestana placic.
    Skoro taki zlom, to ile pojezdzi ? 5 lat i do wymiany.

    A co przybedzie zamiast niego to juz od urzednikow zalezy.
    Jak pozwola firmom odliczyc vat i wprowadza 2000 euro doplaty do
    nowego, to i zlomow ubedzie :-P

    J.