  • 161. Data: 2010-09-28 16:00:43
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 28.09.2010 11:33, Cavallino pisze:
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8433599,Polska_p
    otrzebuje_pol_wieku__by_wymienic_stare_auta.html

    Bzdurny artykuł.

    "To efekt decyzji rządu SLD, który po akcesji do UE zezwolił na import
    używanych aut do Polski praktycznie bez ograniczeń, podcinając sprzedaż
    nowych aut. Rządy PiS i PO-PSL kontynuowały tę politykę"

    Kupowali stare używki bo mogli, gdyby zakazać importu to na pewno kupili
    by nówki z salonu, co za idiotyczne myślenie życzeniowe. Szacunki na tą
    wymianę aut przez 50 lat też z palca wyssane bo cały problem polega na
    zamożności społeczeństwa. Społeczeństwo biedne jeździ starymi autami,
    bogate nowymi. Gdyby sytuacja w kraju nagle się zmieniła przybliżając
    standard życia przeciętnego Polaka do np. Niemca to wystarczyło by nie
    50 a 5 lat na naturalne wymarcie starych złomów. Tak jak po wejściu do
    UE wymarły polonezy, maluchy, duże fiaty i inne rupiecie z czasów PRL.
    Jak nie zmieni się sytuacja z proporcją zarobków do wydatków to nie ma
    co liczyć na samoczynne unowocześnienie samochodów rejestrowanych w
    polsce, ani za 50 ani za 100 lat.

  • 162. Data: 2010-09-28 16:00:47
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "krzysiek82" <g...@m...pl> wrote in message

    > rodzice kupują na 18stkę córce auto a przecież nie kupią merca bo szkoda
    > na pierwsze auto. Kupując więc dacie, także starsze osoby poszukujące
    > prostoty kupują dacie. Stąd popularność. Z drugiej strony jednak mało
    > dacii widać na niemieckich ulicach a jak już się trafi to albo młodzi
    > ludzi albo starsi. Ludzie w średnim wieku mają już raczej bardziej
    > wyrafinowane gusta.

    Dacia w tym roku wycofuje Logana z niemieckiego rynku z powodu spadku
    sprzedazy (za wyjatkiem wersji kombi). Powod prosty - skonczyly sie doplaty
    do nowego auta przy zezlomowaniu starego, wiec skonczyla mozliwosc wyrwania
    taniego rupiecia dla corki albo jako trzecie w rodzinie. Kombi zostaje, bo
    wozacy kartofle na bazar zawsze patrzyli tylko na cene i kupia cokolwiek,
    byle tanio.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 163. Data: 2010-09-28 16:00:53
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-09-28 15:44, Cavallino pisze:

    > W tym wątku?
    > Zacytuj może.

    Mam rozumiec, ze odszczekujesz to co pisales kiedys w innych watkach?

    > Jasne, rozkaz "złomuj ceeda" to niewątpliwy przykład swobody.
    > Ale tej wg Kaczyńskiego czy Ziobry, narzucanej wg jego widzimisię.

    Akurat tak sie sklada, ze wedlug Twojej.
    Mysle, ze dobrze by bylo jakbys ocene stanu technicznego zostawil
    wyznaczonym do tego jednostkom, a to czy Polacy lubia stare auta, czy
    nie zostaw samym zainteresowanym.

    --
    Karolek

  • 164. Data: 2010-09-28 16:01:29
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-28 15:54, Cavallino pisze:
    > Ja wybieram brak.

    widać mieszkasz w mieście i jeszcze wielu rzeczy nie wiesz :)
    Wiesz czego Ci zazdroszczę? Beztroski życia.

    --
    krzysiek82

  • 165. Data: 2010-09-28 16:02:31
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-28 16:00, kamil pisze:
> [...]
    > rodzinie. Kombi zostaje, bo wozacy kartofle na bazar zawsze patrzyli
    > tylko na cene i kupia cokolwiek, byle tanio.

    no właśnie i to by potwierdzało moje obserwacje.

    --
    krzysiek82

  • 166. Data: 2010-09-28 16:03:18
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "krzysiek82" <g...@m...pl> napisał w wiadomości

    > zarejestruj się na forum dacii i poczytaj opinie na temat blach, ruda
    > wychodzi w egzemplarzach 3-4letnich w czym w takim razie są one lepsze?

    Tak się składa, że przeczytałem od góry do dołu to forum :) Owszem wyłazi,
    ale zwróć uwagę że w pierwszych produkcjach czyli potwierdza się prastara
    zasada, żeby kupować nowego modelu a juz tym bardziej z nowej fabryki czyli
    z początku produkcji.

    Nie dam sobie ręki uciąć za to, ale czytałem że nowe modele są w tej chwili
    "częściowo ocynkowane". Poza tym kupując takie wozidło to wiedziałbym o tym,
    że jak nie chcę miec korozji to trzeba to samodzielnie zabezepieczyć
    dodatkowo. Rust Check się kłania po raz kolejny i spokój.

    To co mnie interesuje u nich, potencjalnie, to nowy van który ma być w 2012
    roku. Prototyp wygląda całkiem w porzo IMO http://tiny.pl/hr3bg Oczywiście,
    cudów nie będzie ale wszystko zależy od tego ile chce się wydać i co za to
    mieć.

    BTW: ichnie forum, poza całkowitą ślepą miłością do marki, jest bardzo
    dobre. Mnóstwo informacji, program do diagnostyki po prostu wszyściusieńko
    co potrzeba żeby samemu sobie sprawdzić samochód.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 167. Data: 2010-09-28 16:03:52
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    > Ja wybieram brak.

    Czyli mamy rozumiec, ze nigdy w zyciu nie kupiles uzywanego samochodu?

    --
    Karolek

  • 168. Data: 2010-09-28 16:04:10
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > widać mieszkasz w mieście i jeszcze wielu rzeczy nie wiesz :)
    > Wiesz czego Ci zazdroszczę? Beztroski życia.

    Wyjdzie z okresu dojrzewania i buntu, przestanie byc taki beztroski. ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 169. Data: 2010-09-28 16:05:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w
    > Teraz sprowadzamy z zachodu samochody 7-8 letnie (UPRASZCZAM!).
    > Złomujemy
    > ~20-latki, ale tylko dlatego, że mamy możliwość relatywnie tanio
    > wymienić
    > takiego 20-latka na 7-latka.

    Upraszczasz. Oprocz importu 3, 5 czy 7 latkow, jest tez zjawisko
    wymiany 15 latka na 12 latka.
    Bo ten 12-latek jest tani, a 2-3 lata pojezdzi.

    Statystyka by sie przydala .. ale nie widac u nas tak duzo
    20-latkow na ulicach.
    Chyba ze sa wlasnie w statystykach, bo dawno rozebrane, ale
    wyrejestrowac sie nie da ..

    J.

  • 170. Data: 2010-09-28 16:05:24
    Temat: Re: Odp: W Polsce królują złomy
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    Chyba troche sie rozminelismy. Posiadanie nowego samochodu nie jest trendy
    samo w sobie. Mam za to wrazenie, ze modne tu jest jezdzic starym i
    dorabianie do tego ideologii o zlych korporacjach, zgnilym zachodzie i
    bogowie wiedza czym jeszcze.
    ----

    A nie pomyslałeś, że można być zadowolonym jeżdząc starym SPRAWNYM
    samochodem, mieć tanie części i łatwy serwis. Dla mnie najgorsza rzecz to
    jest to, że trzeba nowy samochód serwisować w ASO. I niby można to robić w
    dowolnym ASO innej marki, ale jak co do czego przyjdzie to jest różnie.
    Jakość ASO w Polsce to jest jakaś kpina i woła o pomstę do nieba.

    --
    pozdrawiam
    kml