-
11. Data: 2011-07-14 17:47:37
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
wiadomości news:slrnj1t1fk.nsl.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
ho.pl...
> On 2011-07-13, Kuba (aka cita) <y...@w...pl> wrote:
>
>> ps. nie myl dostawczaka, osobówki, ciężarówki bo każdy z nich może mieć
>> DMC<3,5t
>> corsa może być ciężarówką o dmc<3,5t, dostawczak może nie być ciężarówką
>> a
>> cieżarówka może być osobówką.
>> Jedno jest pewne to co ma w sumie >3,5t i nie jest ciągnikiem rolniczym
>> podlega opłacie na bramkach... tyle, ze bramki nie mają wagi i tu mi
>> przestaje cokolwiek pasować.
>
> Nie zapominaj, że ciężko zrobić wagę która zmierzy DMC :)
Good point :D
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
12. Data: 2011-07-14 17:49:07
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:ivn18f$ds9$1@news.onet.pl...
>
> Pusty tir pewnie ma nadal "dopuszczalny nacisk" taki jak wpisano w
> dowodzie rejestracyjnym ?
tak samo jak głównym wyznacznikiem różnych klasyfikacji jest DMC a nie masa
rzeczywista tak w tym wypadku dopuszczalny nacisk na oś.
Nic nowego, nic nadzwyczajnego...
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
13. Data: 2011-07-14 20:12:33
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:ivn18f$ds9$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "'Tom N'" napisał w wiadomości grup
>
>> http://isap.sejm.gov.pl/Download;jsessionid=3D2F8BC5
B4346FEA98AD893504376B37?id=WDU20070190115&type=3
>
> A tak przy okazji jest tu i inna problem rozwiazany
Znaczy sądziłeś że to cytowane wcześniej na stronie GDAKI rozporządzenie
powstało bez ustawowej delegacji?
Nie żartuj.
-
14. Data: 2011-07-14 22:29:39
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2011-07-14 17:16, J.F pisze:
> Użytkownik "'Tom N'" napisał w wiadomości grup
>
>> http://isap.sejm.gov.pl/Download;jsessionid=3D2F8BC5
B4346FEA98AD893504376B37?id=WDU20070190115&type=3
>>
>
> A tak przy okazji jest tu i inna problem rozwiazany
>
> art 41.
> 4. Minister właściwy do spraw transportu ustala, w drodze
> rozporządzenia, wykaz dróg krajowych, po których mogą poruszać się
> pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t,
> mając na uwadze stan techniczny dróg oraz ochronę dróg przed zniszczeniem.
> 5. Minister właściwy do spraw transportu ustala, w drodze
> rozporządzenia, wykaz dróg krajowych oraz dróg wojewódzkich, po których
> mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10
> t, mając na uwadze potrzebę zapewnienia ruchu tranzytowego.
>
> 6. Drogi inne niż określone na podstawie ust. 4 i 5 stanowią sieć dróg,
> po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej
> osi do 8 t.
>
> Pusty tir pewnie ma nadal "dopuszczalny nacisk" taki jak wpisano w
> dowodzie rejestracyjnym ?
>
Dlaczego w pkt.4 jest napisane "pojedynczej osi napędowej" a w innych
punktach jest "pojedynczej osi"? Bo IMHO to moze oznaczac dwie rozne
sprawy :) Cos jak "i czasopisma" :)
--
venioo
GG:198909
http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok
-93tys-przebiegu-ID6T6H.html
-
15. Data: 2011-07-18 21:08:44
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Od: Bassteq <b...@o...pl>
venioo wrote:
> W dniu 2011-07-13 07:44, 'Tom N' pisze:
>> Jest rozwiązana tak:
>> 3) przejazdy po drogach krajowych pojazdów samochodowych, w rozumieniu
>> art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu
>> drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.3)), za które
>> uważa się także zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego
>> oraz przyczepy lub naczepy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej
>> 3,5 tony, w tym autobusów niezależnie od ich dopuszczalnej masy
>> całkowitej.
>>
>> "pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia
>> jazdę
>> z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika
>> rolniczego;"
>
> No dobra, ale skad ta bramka bedzie wiedziala, ze jest to akurat ciagnik
> rolniczy z przyczepa a nie na przyklad bus z laweta?
> Czy zawsze bedzie cykala zdjecie ktore ITD wrzuci od razu do kosza z
> racji powyzszych przepisow?
>
bo nie wiem, ale przed bramkami są wagi przejazdowe ? a jak u nas
(lubuskie) są bramki viatolowe to raczej też stoi znak że zakaz wjazdu
traktorek, skuter, rower DK3, pozostałe DK puki co są darmowe bo nawet
się drogowce nie garną lać fundamenty pod bramki.
kamery na bramownicach kolego to są do obserwacji ogólnej ruchu na
trasie bo skoro brama z osprzętem stoi to kamerę na niej powiesić to
mały koszt już a wiedza ogólna o stanie DK dla GDKiA zawsze istotna. Na
dziś mamy dostęp do kamer montowanych na DK
http://www.traxelektronik.pl/pogoda/gddkia/dat/kamer
y_zb12.htm
gdzie pokazuje nam na znakach pogodę. Zerknij... ja co rano sobie patrzę
bo kierowca z zawodu to zimą szczególnie lubię wiedzieć gdzie drogowce
śpią a gdzie się sól skończyła ale to tylko monitoring bez
rejestracji... ot kamerka i pokazuje odczyt z termometru. My userzy mamy
lag 10 minut a GDKiA ma ten obraz na żywo pewnie ale wracając do tematu
to traktor z dwoma przyczepami to po raz ma na DK przeważnie zakaz
wjazdu a po drugie to trochę taki wolnobieżny więc nawet na podwójnej
ciągłej go bierzesz jak przeszkodę stałą i gra. Fakt że upierdliwe ale
gra a żniwiarze raczej nie jada po DK z czerwonym numerem drogi więc też
nie przesadzajmy albo się przeprowadzić trzeba w cywilizowane okolice
świata skoro takie bzdety Ci pół życia zatruwają.
Pozdrawiam serdecznie
Bassteq
ps.
W tesko też masz stresa jak kamerki wiszą przed kasą ??
My się w pracy po 10PLN złożyliśmy jest nas 25 kierowców i kierownik
transportu nas próbuje screenshootem złapać na fotce takiej z kamer
DGKiA. Zwycięzca za wygrana pulę kupuje flaszki i śląską na grila w
najbliższą sobotę... jest zabawa z tych kamer.... a pula rośnie co
miesiąc. No ale ja to truskawki cukrem posypuję, pracuję w normalnej
firmie i płacone mam na godzininę a nie od kilometra.
-
16. Data: 2011-07-18 21:14:24
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Od: Bassteq <b...@o...pl>
> 3,5t, a jesli przekraczaja to rejestruja je jako ciezarowe (via
> dostawczaki)
>
Nawet są takie ..... Seicento VAN z ViaBoxem na alusach klima full opcja.
I tego posta przeczytaa oficer śledzący, poda do ministra i za pół roku
wejdzie ustawa żeby auta z kratką obowiązkowo ViaToll bo służą do celów
zarobkowych...buuchaha... ROTFL
I jak tu być patriotą ?
Z przymróżeniem oka
pozdrawiam
Bassteq
-
17. Data: 2011-07-18 21:26:23
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Od: Bassteq <b...@o...pl>
> mając na uwadze stan techniczny dróg oraz ochronę dróg przed zniszczeniem.
w cywilizowanym kraju ochroną drogi przed zniszczeniem zajmuje się ekipa
remontowa. najbliższy nam przykład Niemcy. Pojedż sobie przez przejście
graniczne Olszyna. Drą beton do samego gruntu i kładą od zera na nowo bo
spękało. A od granicy tam to pierwsze co czujesz to nagle wertepy na
polskiej DK i za parę minut Piip ViaToll płacimy za kocie łby
pohitlerowskiej autobahny na Breslau [Wrocław]( lewym pasem trucki gonią
bo prawy to 50kph szkoda auta)
-
18. Data: 2011-07-19 14:20:07
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>
W dniu 2011-07-18 21:08, Bassteq pisze:
>
> ps.
> W tesko też masz stresa jak kamerki wiszą przed kasą ??
A niby czemu mam miec? Czy ja gdzies napisalem, ze mam cos przeciwko
kamerkom? :)
PS. Tez czasem zima patrze na kamerki GDDKiA, jedna z madrzejszych i
przydatniejszych spraw, jakie wymyslili.
--
venioo
Sprzedam Alfa Romeo 156
gg:198909
-
19. Data: 2011-07-19 15:53:16
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "venioo" napisał w
>> http://isap.sejm.gov.pl/Download;jsessionid=3D2F8BC5
B4346FEA98AD893504376B37?id=WDU20070190115&type=3
> art 41.
> 4. Minister właściwy do spraw transportu ustala, w drodze
> rozporządzenia, wykaz dróg krajowych, po których mogą poruszać się
> pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t,
> mając na uwadze stan techniczny dróg oraz ochronę dróg przed
> zniszczeniem.
> 5. Minister właściwy do spraw transportu ustala, w drodze
> rozporządzenia, wykaz dróg krajowych oraz dróg wojewódzkich, po
> których
> mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do
> 10
> t, mając na uwadze potrzebę zapewnienia ruchu tranzytowego.
>
>Dlaczego w pkt.4 jest napisane "pojedynczej osi napędowej" a w innych
>punktach jest "pojedynczej osi"? Bo IMHO to moze oznaczac dwie rozne
>sprawy :) Cos jak "i czasopisma" :)
Mozesz sie nie mylic :-)
J.
-
20. Data: 2011-07-19 16:00:09
Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Bassteq" napisał w wiadomości
>> mając na uwadze stan techniczny dróg oraz ochronę dróg przed
>> zniszczeniem.
>w cywilizowanym kraju ochroną drogi przed zniszczeniem zajmuje się
>ekipa remontowa. najbliższy nam przykład Niemcy. Pojedż sobie przez
>przejście
Oj, obawiam sie ze i oni znaja pojecie wagi i umieja sie nim
poslugiwac, gdy o duze pieniadze chodzi.
>graniczne Olszyna. Drą beton do samego gruntu i kładą od zera na nowo
>bo spękało.
A dlaczego spekalo ? Niemiecki robotnik zle wykonal, czy za ciezkie
ciezarowki jezdzily ?
Jest jeszcze wersja ze nastepuje planowa wymiana nawierzchni, bo
minelo 15 lat ..
>A od granicy tam to pierwsze co czujesz to nagle wertepy na polskiej
>DK i za parę minut Piip ViaToll płacimy za kocie łby pohitlerowskiej
>autobahny na Breslau [Wrocław]
Oj tam, oj tam - dawno tam nie jechalem, ale dawniej owszem - mijasz
szlaban i wiesz ze wjechales na Zachod.
Ale w przeciwna strone ? nowa autostrada konczyla sie w polowie drogi
z Berlina a dalej patataj patataj do granicy .. no i dalej az do
Opola.
I tez przez wiele lat nie poprawiali.
>( lewym pasem trucki gonią bo prawy to 50kph szkoda auta)
nie wiem jak truckiem, ale osobowym rownie dobrze (a raczej rownie
zle) sie po tym jedzie 150.
J.