  • 1. Data: 2011-07-13 06:23:25
    Temat: ViaToll - pytanie do zorientowanych
    Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>

    Wlasnie mnie tak naszlo na fali ogolnego wk.. na gowniana realizacje
    konceptu bramek na DK92 jedno pytanie.
    Zbliza sie sezon zniw. Ciagnik rolniczy porusza sie wraz z 2 przyczepami
    snopkow, wiec zespol pojazdow o DMC>3,5t itp., do tego nie ma tablicy
    rejestracyjnej z przodu.
    Co w takim przypadku robi ViaToll? Fotke? I co z nią dalej?
    Czy od razu ITD sciaga rolnika za brak TollBoxa i kara pare tys.?? Jak
    jest rozwiazana ta kwestia?
    --
    venioo
    Sprzedam Alfa Romeo 156

  • 2. Data: 2011-07-13 07:44:05
    Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
    Od: 'Tom N' <n...@0...dyndns.org.invalid>

    venioo w <news:ivj6ju$lam$1@news.onet.pl>:

> [...]
    > Co w takim przypadku robi ViaToll? Fotke? I co z nią dalej?
    > Czy od razu ITD sciaga rolnika za brak TollBoxa i kara pare tys.?? Jak

    Jest rozwiązana tak:
    <cite <http://isap.sejm.gov.pl/Download;jsessionid=3D2F8BC
    5B4346FEA98AD893504376B37?id=WDU20070190115&type=3>>
    3) przejazdy po drogach krajowych pojazdów samochodowych, w rozumieniu
    art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu
    drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.3)), za które
    uważa się także zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego
    oraz przyczepy lub naczepy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej
    3,5 tony, w tym autobusów niezależnie od ich dopuszczalnej masy
    całkowitej.
    </cite>

    <cite <http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU19970980602&
    type=3>>
    "pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę
    z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika
    rolniczego;"
    </cite>
    --
    Tomasz Nycz

  • 3. Data: 2011-07-13 09:24:38
    Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>

    W dniu 2011-07-13 07:44, 'Tom N' pisze:
> [...]
    > z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika

    No dobra, ale skad ta bramka bedzie wiedziala, ze jest to akurat ciagnik
    rolniczy z przyczepa a nie na przyklad bus z laweta?
    Czy zawsze bedzie cykala zdjecie ktore ITD wrzuci od razu do kosza z
    racji powyzszych przepisow?

    --
    venioo
    Sprzedam Alfa Romeo 156

  • 4. Data: 2011-07-13 09:39:19
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.07.2011 09:24, venioo pisze:

    > No dobra, ale skad ta bramka bedzie wiedziala, ze jest to akurat ciagnik
    > rolniczy z przyczepa a nie na przyklad bus z laweta?
    > Czy zawsze bedzie cykala zdjecie

    Być może.

    > ktore ITD wrzuci od razu do kosza z
    > racji powyzszych przepisow?

    Tak.

  • 5. Data: 2011-07-13 18:19:41
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu.WYTNIJTO> napisał w wiadomości

> [...]
    > rolniczy z przyczepa a nie na przyklad bus z laweta?
    > Czy zawsze bedzie cykala zdjecie ktore ITD wrzuci od razu do kosza z racji
    \

    totalnie nie tym zagadnieniem sie zająłeś

    Zastanów sie raczej jak ta bramka oceni który samochód osobowy z przyczepą
    przekracza 3,5t a który nie.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 6. Data: 2011-07-13 18:22:15
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    \

  • 7. Data: 2011-07-13 23:35:38
    Od: venioo <p...@o...eu>

> [...]
    >
    > totalnie nie tym zagadnieniem sie zająłeś
    >
    > Zastanów sie raczej jak ta bramka oceni który samochód osobowy z przyczepą

    No to tez pytanie. Ale chyba wszystkie osobowe w PL nie przekraczaja
    3,5t, a jesli przekraczaja to rejestruja je jako ciezarowe (via dostawczaki)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 8. Data: 2011-07-14 00:13:08
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    > No to tez pytanie. Ale chyba wszystkie osobowe w PL nie przekraczaja 3,5t,
    > a jesli przekraczaja to rejestruja je jako ciezarowe (via dostawczaki)

    mowa o zestawie samochód+przyczepa.
    Samych osobówek, a dokładnie sam o DMC<3,5t bramki nie interesują, podobnie
    zestawa sam+przyczepa o masie DMC zestawu <3,5t.
    Jednakże sytuacja sie zmienia, kiedy ten sam samochód ciągnie cięższą
    przyczepe i zestaw ma już >3,5t. Nadal jest osobówką, a już podlega
    wiatolowej opłacie.
    Pytanie - jak odróżnic jednych od drugich?

    ps. nie myl dostawczaka, osobówki, ciężarówki bo każdy z nich może mieć
    DMC<3,5t
    corsa może być ciężarówką o dmc<3,5t, dostawczak może nie być ciężarówką a
    cieżarówka może być osobówką.
    Jedno jest pewne to co ma w sumie >3,5t i nie jest ciągnikiem rolniczym
    podlega opłacie na bramkach... tyle, ze bramki nie mają wagi i tu mi
    przestaje cokolwiek pasować.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 9. Data: 2011-07-14 09:04:40
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-13, Kuba (aka cita) <y...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Jedno jest pewne to co ma w sumie >3,5t i nie jest ciągnikiem rolniczym
    > podlega opłacie na bramkach... tyle, ze bramki nie mają wagi i tu mi

    Nie zapominaj, że ciężko zrobić wagę która zmierzy DMC :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 10. Data: 2011-07-14 17:16:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "'Tom N'" napisał w wiadomości grup

    > http://isap.sejm.gov.pl/Download;jsessionid=3D2F8BC5
    B4346FEA98AD893504376B37?id=WDU20070190115&type=3

    A tak przy okazji jest tu i inna problem rozwiazany

    art 41.
    4. Minister właściwy do spraw transportu ustala, w drodze
    rozporządzenia, wykaz dróg krajowych, po których mogą poruszać się
    pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t,
    mając na uwadze stan techniczny dróg oraz ochronę dróg przed
    zniszczeniem.
    5. Minister właściwy do spraw transportu ustala, w drodze
    rozporządzenia, wykaz dróg krajowych oraz dróg wojewódzkich, po
    których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej
    osi do 10 t, mając na uwadze potrzebę zapewnienia ruchu tranzytowego.

    6. Drogi inne niż określone na podstawie ust. 4 i 5 stanowią sieć
    dróg, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku
    pojedynczej osi do 8 t.

    Pusty tir pewnie ma nadal "dopuszczalny nacisk" taki jak wpisano w
    dowodzie rejestracyjnym ?

    J.