-
1. Data: 2009-09-09 07:29:47
Temat: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
Cze.
Okazało się, że stylizacja nowego high tech cuda hondy jest
podyktowana nie tylko wymogami stylizacji na miarę XXI wieku, ale i
względami bezpieczeństwa.
Ten dziwny wystający przód z podświetleniem wystaje tak bardzo, gdyż
skrywa pierwsze na świecie strefy zgniotu. Patrząc z boku na rysunek
motocykla widać, że "nos" wystaje mniej więcej tak jak przednie koło.
I ten nos właśnie, oprócz tego, że nawiązuje do concept bike'a X-Wing,
który był zaprezentowany w 1999roku.
Oto fotka, DUŻA:
http://w709.wrzuta.pl/obraz/8EQAruND3tn/dsc_4130
Pod przednimi plastikami ukryto aluminiową konstrukcję przymocowaną do
przedniej części ramy za główką ramy. Konstrukcja z aluminium wystaje
mniej więcej jak przednie koło, aby w razie najbardziej typowego
wypadku (czyli wyjeżdżaniu z podporządkowanej i wbiciu się motocykla w
bok auta) uderzyła równo z przednim kołem i przyjęła na siebie część
sił uderzenia.
Oprócz tego, że przyjmie część siły uderzenia, nowy ficzer hondy przez
miejsce w jakim został umieszczony - sporo powyżej środka ciężkości
motocykla - zmienia zachowanie motocykla w kolizji. Bo, gdy
standardowy motocykl uderzy w bok auta, tylne koło unosi się a
kierowca przelatuje nad kierownicą. Tu, w nowym pomyśle hondy motocykl
nie podskakuje, tylne koło zostaje, powiedzmy, na ziemi. Nie byłoby to
nic dobrego - kierowca przesuwając się dalej zgodnie z kierunkiem
jazdy uderzyłby w zbiornik i kierownicę. Ale Honda razem ze strefami
zgniotu zamontowała kolejną nowinkę - poduszkę powietrzną drugiej
generacji.
Airbag jest odpalany przez czujniki w przednim zawieszeniu i tym
systemie zgniotu.
Przy czym inaczej niż w goldwingu, w którym jest airbag pierwszego
wypustu, poduszka nie jest gdzieś dalego z przodu, tylko w samym
zbiorniku, tuż przy siedzeniu kierowcy.
Ergo - motocykle też staną się jednorazowe.
Oprócz tego rysunek tego podwójnego sprzęgła i skrzyni, które
pozwalają komputerowi na jednoczesne zapięcie dwóch biegów. Za MCN:
http://www.motorcyclenews.com/upload/256627/images/0
9.jpg
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/N
ew-bikes/2009/September/sep0809-honda-confirms-dual-
clutch-on-new-vfr1200/?&R=EPI-118268
Tekst powyższy jest nieco kaleki, gdyż tłumaczyłem na kolanie, z
dużymi skrótami, artykuł z zeszłotygodniowego wydania MCN - artykuł
nie jest dostępny w internecie.
--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
-
2. Data: 2009-09-09 07:36:33
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
Tak na szybciora jeszcze produkt marketingowy Hondy, a na samym końcu
dźwięk tej nowej v4:
http://www.youtube.com/watch?v=YaJcvAg07IA&feature=p
layer_embedded
--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
-
3. Data: 2009-09-09 07:48:32
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
Od: jeszua <j...@g...com>
On 9 Wrz, 09:29, "Jasio" <b...@g...pl> wrote:
> Ten dziwny wystający przód z podświetleniem wystaje tak bardzo, gdyż
> skrywa pierwsze na świecie strefy zgniotu
e, nie takie pierwsze ;)
na pewno wczesniej byl puchaty przedni "blotnik" w bmw c1. ale pomysl
nie byl kontynuowany
--
jeszua
ck krakoff
r1100rs & xc125
-
4. Data: 2009-09-09 07:57:08
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
Użytkownik "jeszua" napisał w wiadomości
news:61f46ef7-8351-4ace-aea2-65467f26019c@g31g2000yq
c.googlegroups.com...
On 9 Wrz, 09:29, "Jasio" wrote:
> Ten dziwny wystający przód z podświetleniem wystaje tak bardzo, gdyż
> skrywa pierwsze na świecie strefy zgniotu
e, nie takie pierwsze ;)
na pewno wczesniej byl puchaty przedni "blotnik" w bmw c1. ale pomysl
nie byl kontynuowany
*** Coś jak i pasy.
--
jeszua
ck krakoff
r1100rs & xc125
-
5. Data: 2009-09-09 08:02:38
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
Od: CUT_INZ <C...@C...pl>
Jasio pisze:
> Cze.
>
> Tekst powyższy jest nieco kaleki, gdyż tłumaczyłem na kolanie, z dużymi
> skrótami, artykuł z zeszłotygodniowego wydania MCN - artykuł nie jest
> dostępny w internecie.
>
Działanie skrzyni:
http://www.youtube.com/watch?v=OZgOsd-O39g
-
6. Data: 2009-09-09 08:14:41
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
CUT_INZ wydusił z siebie te słowy:
> Jasio pisze:
>> Cze.
>
>>
>> Tekst powyższy jest nieco kaleki, gdyż tłumaczyłem na kolanie, z
>> dużymi skrótami, artykuł z zeszłotygodniowego wydania MCN - artykuł
>> nie jest dostępny w internecie.
>>
>
> Działanie skrzyni:
> http://www.youtube.com/watch?v=OZgOsd-O39g
generalnie jak ktoś jeźdzłe z DSG (VW) .. to wie jak to jest, a jest fajnie.
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI
-
7. Data: 2009-09-09 16:57:36
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu [NTG]
Od: Qlfon <r...@l...pl>
Kuba (aka cita) pisze:
> CUT_INZ wydusił z siebie te słowy:
>
>> Jasio pisze:
>>> Cze.
>>
>>>
>>> Tekst powyższy jest nieco kaleki, gdyż tłumaczyłem na kolanie, z
>>> dużymi skrótami, artykuł z zeszłotygodniowego wydania MCN - artykuł
>>> nie jest dostępny w internecie.
>>>
>>
>> Działanie skrzyni:
>> http://www.youtube.com/watch?v=OZgOsd-O39g
>
> generalnie jak ktoś jeźdzłe z DSG (VW) .. to wie jak to jest, a jest
> fajnie.
>
>
Jest fajnie i zeby bylo smieszniej ten automat zmniejsza zuzycie paliwa.
Passat z tym samycm silnikiem co Octavia przy tym samym stulu jazdy
zlopie o litr mniej. Ot, ciekawostka...
--
Qlfon, Kraków
-
8. Data: 2009-09-09 18:54:24
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu [NTG]
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Qlfon wydusił z siebie te słowy:
>>
> Jest fajnie i zeby bylo smieszniej ten automat zmniejsza zuzycie
> paliwa. Passat z tym samycm silnikiem co Octavia przy tym samym stulu
> jazdy zlopie o litr mniej. Ot, ciekawostka...
>
i wcale mnie to nie dziwi. Z resztą nie trzeba mieć skrzyni DSG, a wystarczy
porządny (nowoczesny) automat z kupą elektroniki, zeby przeciętnie 'drurny'
kierowca zanotował zmniejszone zużycie paliwa.
Nie każdy bowiem wie, kiedy zmieniać biegi, a są tacy, ktorzy w ogole o tym
zapominają. DSG jednak ma duzo biegów, jeszcze więcej elektroniki, a
płynność przełączania między poszczególbymi przełożeniami jest naprawde
"fajna"...
--
Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V
-
9. Data: 2009-09-09 19:05:25
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu [NTG]
Od: "Ivam" <f...@-...fm>
"Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> wrote in message
news:h88tl5$a68$1@inews.gazeta.pl...
> Z resztą nie trzeba mieć skrzyni DSG, a wystarczy porządny (nowoczesny)
> automat z kupą elektroniki, zeby przeciętnie 'drurny' kierowca zanotował
> zmniejszone zużycie paliwa.
Niekoniecznie... zwroc uwage, ze sprawnosc skrzyn "automatycznych"
(obiegowych) jest nizsza niz klasycznych. Stad zwykle auta z "automatami"
wiecej pala.
A skrzynia DSG (albo PDK w Porsche) to tak naprawde klasyczna skrzynia,
sterowana jedynie troszeczke inaczej. Ja bym ta skrzynie okreslil jako
"zautomatyzowana" niz "automatyczna" ew. "z automatycznym sterowaniem".
--
pzdr:
Ivam
-
10. Data: 2009-09-09 20:08:51
Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu [NTG]
Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
Ivam napisał(a):
> "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> wrote in message
> news:h88tl5$a68$1@inews.gazeta.pl...
>
>> Z resztą nie trzeba mieć skrzyni DSG, a wystarczy porządny
>> (nowoczesny) automat z kupą elektroniki, zeby przeciętnie 'drurny'
>> kierowca zanotował zmniejszone zużycie paliwa.
>
> Niekoniecznie... zwroc uwage, ze sprawnosc skrzyn "automatycznych"
> (obiegowych) jest nizsza niz klasycznych. Stad zwykle auta z
> "automatami" wiecej pala.
Sprawnosc maja nizsza ale przedpisca slusznie zauwazyl, ze porzadna
automatyka przecietnie moze zmniejszyc zuzycie paliwa w porownaniu z
przecietnym gownoznajacym sie na efektywnym wykorzystywaniu
charakterystyki silnika uzyszkodnikiem pojazdu. Po prostu utrzymuje
takie przelozenia, ktore gwarantuja prace silnika w najekonomiczniejszym
zakresie obrotow/otwarcia przepustnicy.
Juz nie wspomne o tym, ze kiepska sprawnosc "klasycznych" automatow
brala sie glownie z zastosowania hydrokinetycznego sprzegla, ktore z
zasady zawsze troche sie "slizgalo" ;)
Od jakiegos czasu odchodzi sie od tego trendu umozliwiajac sztywne
zasprzeglenie skrzyni biegow z silnikiem (jak w klasycznym - suchym
sprzegle znanym z manualnej skrzyni biegow). :)
>
> A skrzynia DSG (albo PDK w Porsche) to tak naprawde klasyczna skrzynia,
> sterowana jedynie troszeczke inaczej. Ja bym ta skrzynie okreslil jako
> "zautomatyzowana" niz "automatyczna" ew. "z automatycznym sterowaniem".
I to wlasnie automatyczne sterowanie ma byc glupotoodporne. Przecietnie
(statystycznie) rzecz biorac, oczywiscie :)
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)