    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: cef <c...@i...pl>
    Subject: Używanie świateł
    Date: Sun, 11 Jul 2021 17:14:50 +0200

    Jazda bez świateł w nocy (powiedzmy, że w mieście trudniej się
    zorientować) czy w czasie ulewy, to i u nas normalka.
    Przedwczoraj jechałem rano do pracy w czasie solidnej ulewy naliczyłem
    kilka, jeśli nie kilkanaście aut przed sobą, które uznały, że światła
    dzienne są wystarczające. Tzn pewnie nic nie uznawali, bo te dzienne są
    automatyczne. Gdyby nie fakt, że
    wycieraczki nie nadążały z odprowadzeniem wody i samochody poruszały się
    max 40km/h
    to pewnie garażowaliby jeden na drugim, bo bez jakiegokolwiek światła z
    tyłu było widać
    tylko kulę wody w kolorze zbliżonym do koloru auta.
    A kiedyś milicjanci jak się nudzili, to wlepiali mandaty tym, którzy używali
    wycieraczek a nie włączali świateł mijania. I argumentu o ograniczonej
    widoczności
    nie było jak odeprzeć.
    Jak zmusić kierowców do włączania świateł?
    Na mruganie światłami nie reagują a jak wracam do domu o zmierzchu, to
    praktycznie co piąte auto jest bez oświetlenia z tyłu.
    W centrum, to jeszcze coś widać, ale w jakichś nieoświetlonych rejonach
    to musi być tragicznie.
    Ale nie słyszałem, żeby to był jakiś problem o wielkiej skali, że giną
    tysiące osób od tego.