  • Data: 2012-08-18 17:41:29
    Temat: Użyteczność starych komputerów
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ostatnio dokonałem w końcu wymiany komputera. Stary Sempron 2500+
    zaczynał zamulać w podstawowych zastosowaniach, nawet na czystym
    systemie. Przycięcia pojawiały się w tak trywialnych zastosowaniach jak
    przeglądanie stron czy oglądanie YouTube na niskiej rozdzielczości
    (jeśli w tle coś innego zaczynało sobie rościć prawo do zasobów).

    Kupiłem więc nowy sprzęt z Dual Core.

    Zastanawiam się co zrobić z Sempronem. Jeszcze do niedawna moja rodzina
    używała poprzedniego peceta (Duron 700) w roli prostej maszynki do
    przeglądania Sieci. Niestety on zestarzał się już jakiś czas temu.
    Myślałem nad zainstalowaniem Semprona w jego miejscu.
    Ktoś z was orientuje się może czy to ma sens? Jeśli dołożę mu trochę
    RAM-u (w tej chwili jest 768 MB) i postawię jakiegoś lżejszego,
    aczkolwiek intuicyjnego Linuksa (Xubuntu?) będzie się jeszcze przez
    jakiś czas nadawał do użytku?

    A może macie jakiś pomysł na zagospodarowanie Durona, już bardziej w
    ramach ciekawostki? Jakiś ekstremalnie lekki Linuks i lekka przeglądarka?