  • 1. Data: 2009-05-08 07:35:32
    Temat: Uwalony pilot HDR
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    jakiś czas temu kupiłem sobie zamiennik magnetowidu, coby nagrywać
    filmy z anteny jak mnie nie ma w domu albo późno a spać sie chce...

    krótko mówiąc nagrywarka dvd z dyskiem twardym
    wyhaczyłem okazje na allegro i za niewielkie pieniądze kupiłem to cudo marki
    Sansui

    urządzenie działało doskonale i dalej działa, ale pilot przestał
    a bez niego mogę tylko odtwarzać płyty dvd (przyciski na panelu czołowym)

    próbowałem kombinować z zamiennikami,
    pilotami uniwersalnymi.
    szukałem po całym świecie (Internet)
    i dupa.

    w pilocie sprawdzałem
    czy baterie i zasilanie ok (tak)
    czy dioda emituje (nie)
    czy dostaje napięcie (nie)
    więc pewnie "to czarne" walnięte

    da się coś z tym zrobić? w pilocie oczywiście nie widać co za układ
    ale czy wiedza o tym co wewnątrz nagrywarki jest rozwiąże problem?

    nie wierzę że jestem pierwszym, który ma taki przypadek...

  • 2. Data: 2009-05-08 08:19:21
    Temat: Re: Uwalony pilot HDR
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > w pilocie sprawdzałem
    > czy baterie i zasilanie ok (tak)
    > czy dioda emituje (nie)
    > czy dostaje napięcie (nie)
    > więc pewnie "to czarne" walnięte

    Możesz napisać czym to sprawdzałeś?? Bo wiesz, piloty czasem nadają
    bardzo krótkie paczki impulsów i ciężko powiedzieć co pokaże woltomierz
    ;)... powinien COŚ pokazać, ale ja bym dla pewności sprawdził
    oscyloskopem ;)...

    > da się coś z tym zrobić? w pilocie oczywiście nie widać co za układ
    > ale czy wiedza o tym co wewnątrz nagrywarki jest rozwiąże problem?

    Nie, to nic (albo prawie nic) nie da... Najważniejszy jest kod jakiego
    używa pilot i częstotliwość kluczowania... Jak zajrzysz do środka, to
    będziesz wiedział tylko jaki układ to odbiera i na tej podstawie być
    może dojdziesz do częstotliwości ale to o wiele za mało ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 3. Data: 2009-05-08 08:40:25
    Od: Virus_7 <virus_7@usun_to.gazeta.pl>

    Konop pisze:
> [...]
    > bardzo krótkie paczki impulsów i ciężko powiedzieć co pokaże woltomierz
    > ;)... powinien COŚ pokazać, ale ja bym dla pewności sprawdził

    Lepiej spojrzeć na pracującą diodę przez kamerę albo aparat
    fotograficzny. :)

    --
    __ ___ * Pozdrawiam * ____
    \ \ / (_)_ _ _ _ ___ |__ | mailto://r...@b...cy/

  • 4. Data: 2009-05-08 09:19:57
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Lepiej spojrzeć na pracującą diodę przez kamerę albo aparat fotograficzny.
    > :)

    tak własnie robiłem
    podłaczając w miejsce oryginalnej inną, na pewno sprawną (swieciła w innym
    pilocie przed i po testach )

  • 5. Data: 2009-05-08 16:05:15
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, to nic (albo prawie nic) nie da... Najważniejszy jest kod
    > jakiego używa pilot i częstotliwość kluczowania...

    Przy odrobinie szczęścia oględziny odbiornika podczerwieni pozwolą
    zidentyfikować jego typ a więc dadzą przynajmniej informację o
    częstotliwości.

    e.

  • 6. Data: 2009-05-08 19:42:31
    Od: Padre <P...@n...net>

    > próbowałem kombinować z zamiennikami,
    > pilotami uniwersalnymi.
    > szukałem po całym świecie (Internet)
    > i dupa.

    Co prawda nic nie pomogę w temacie ale chciałbym zwrócić uwagę na
    konieczność robienia "backupu" egzotycznych pilotów. Wystarczy
    jakikolwiek uczący sie pilot z Allegro (Medion za 20zł) żeby zbackupować
    kilka pilotów. Ja tak robię bo nie lubię używać uniwersalnych zamiast
    oryginału leżącego w pudełku bez baterii.

  • 7. Data: 2009-05-09 21:50:38
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    qlphon pisze:

    > urządzenie działało doskonale i dalej działa, ale pilot przestał
    > a bez niego mogę tylko odtwarzać płyty dvd (przyciski na panelu czołowym)

> [...]

    Podaj nazwę producenta i dokładny model, sprawdzę w konfiguratorze
    Logitecha czy potrafi go obsłużyć pilot Harmony 555 (możesz to też sam
    zrobić po zarejestrowaniu u Logitecha). To jest seria pilotów
    wszystkomogących więc pewnie i twoją nagrywarkę obsłuży. Do kupienia
    m.in. na Allegro.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2009-05-09 23:37:00
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > zrobić po zarejestrowaniu u Logitecha). To jest seria pilotów
    > wszystkomogących więc pewnie i twoją nagrywarkę obsłuży. Do kupienia

    Pilot pewnie wypadnie niewiele drożej od nagrywarki do której ma służyć...

  • 9. Data: 2009-05-10 07:27:28
    Od: Tom <T...@n...com>

    Mnie sie zdarzylo ze w pilocie wysiadl rezonator ktory popedzal procka, nie wiem czy
    twoj ma rezonator.

    Tomek

  • 10. Data: 2009-05-10 20:21:26
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Padre pisze:

    > Pilot pewnie wypadnie niewiele drożej od nagrywarki do której ma służyć...

    Ale może przyda się przy okazji do obsługi pozostałych sprzętów. Czasem
    warto dopłacić za wygodę zamiast żonglować kilkoma pilotami.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/