  • 1. Data: 2009-05-06 19:15:11
    Temat: Jeszcze raz o studiowaniu [OT]
    Od: k...@g...com

    Mam pytanie zbliżone do wcześniejszego - chcę przerobić się z amatora
    na lepszego amatora przez jakieś studia. Teraz myślę o zaocznych i
    stoję przed wyborem:
    http://tnij.org/dcpw
    (automatyka i zarządzanie PP)
    lub
    http://tnij.org/dcpy
    (elektronika PP)
    Wiem że to różne kierunki, ale oba wydają mi się pociągające. Może
    ktoś mógłby mi poradzić gdzie więcej się "pobawię" różnymi rzeczami i
    nauczę? Będę też wdzięczny za inne sugestie i oceny (może być na
    priv).

    Przepraszam za lekki OT.

  • 2. Data: 2009-05-06 20:06:24
    Temat: Re: Jeszcze raz o studiowaniu [OT]
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    k...@g...com pisze:

> [...]
    > ktoś mógłby mi poradzić gdzie więcej się "pobawię" różnymi rzeczami i
    > nauczę? Będę też wdzięczny za inne sugestie i oceny (może być na

    Myślę, że w Polsce większe szanse na niezłą pracę będziesz miał po
    automatyce niż po elektronice. Ot takie lokalne realia. Firmy
    projektujące od zera i produkujące w Polsce nietrywialne urządzenia
    (tzn. nie centralki alarmowe czy autoalarmy na procku '51), np. oparte o
    PowerPC czy ARM9 można policzyć prawie że na palcach. Reszta woli
    sprzedawać chińszczyznę bo na handlu łatwiej zarobić.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-05-07 07:33:48
    Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX>

    Adam Dybkowski napisal(a):

> [...]
    >PowerPC czy ARM9 można policzyć prawie że na palcach. Reszta woli
    >sprzedawać chińszczyznę bo na handlu łatwiej zarobić.

    Wydaje mi sie, ze to jest falszywe przekonanie.

    --
    Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

  • 4. Data: 2009-05-07 08:35:57
    Od: Sawik <s...@n...lubie.spamu.invalid>

    On 2009-05-07, Marcin E Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> wrote:

    > Wydaje mi sie, ze to jest falszywe przekonanie.

    Uzasadnij :>

    Z lokalnego, poznanskiego, podworka moge wymienic:
    - Mikronika (http://www.mikronika.pl)
    - Activis (http://www.activis.pl)
    - Kimball (tylko produkcja)

    Ktos zna jeszcze jakies? Jak jest w innych miastach? Z duzych firm w
    regionie kojarze jeszcze ADB w Zielonej Gorze.

    --
    pozdr.
    Sawik

  • 5. Data: 2009-05-07 09:28:53
    Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX>

    Sawik napisal(a):

    >Uzasadnij :>
    >
    >Z lokalnego, poznanskiego, podworka moge wymienic:
    >- Mikronika (http://www.mikronika.pl)
    >- Activis (http://www.activis.pl)
    >- Kimball (tylko produkcja)

    Spojrzawszy z punktu widzenia rachunku prawdopodobienstwa, podobnych
    firm musi byc w calym kraju ze 30 razy wiecej, nie?

    >Ktos zna jeszcze jakies? Jak jest w innych miastach? Z duzych firm w
    >regionie kojarze jeszcze ADB w Zielonej Gorze.

    W ogole to, jak mi sie zdaje, same warunki zostaly okreslone przez
    kolege Dybkowskiego mocno nieszczesliwie. No bo co jesli stosuje sie
    AVR-y, ale tylko jako dodatek do Cyclonow Altery? Albo jesli pracuje
    sie w firmie projektujacej dekodery telewizji satelitarnej, a ich
    produkcja odbywa sie w Chinach czy Korei. Albo sie pracuje w odziale
    firmy niemieckiej - w PL robi sie wiekszosc projektow i spora czesc
    produkcji, itd.
    Nie wiem jak jest z firmami samochodowymi w PL - one konsumuja duzo
    podzepolow elektronicznych, ale ile projektow robia zespoly w PL?

    A produkcja alarmow w PL to juz chyba w sporym stopniu zanikla?

    --
    Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

  • 6. Data: 2009-05-07 09:37:03
    Od: k...@g...com

    Wszystko to prawda (albo i nie) ale ja naprawdę liczę na sugestię od
    ludzi znających temat na jakie (fajne) studia 3.5 - 4 letnie można się
    wybrać:) Mam już przyzwoitą pracę, kończę informatykę, nie będę miał
    czasu na dzienne więc szukam dobrych zaocznych.. Myślałem o
    wieczorowych na pw (radiokomunikacja) ale podejrzewam że to takie
    oszukane wieczorowe - tzn że trudno je połączyć z nietrywialną pracą.

  • 7. Data: 2009-05-07 09:38:34
    Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX>

    k...@g...com napisal(a):

> [...]
    >wieczorowych na pw (radiokomunikacja) ale podejrzewam że to takie
    >oszukane wieczorowe - tzn że trudno je połączyć z nietrywialną pracą.

    Na WAT jest elektronika - zajecia w piatek po poludniu, sobote,
    niedziele.

    --
    Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

  • 8. Data: 2009-05-07 09:53:26
    Od: k...@g...com

    A warto? To by mi najbardziej odpowiadało, ale nie znalazłem na
    stronie wat-u programu studiów ani nawet tego ile trwają - czy można
    skończyć na inż. po max 4 latach czy nie.

  • 9. Data: 2009-05-07 10:52:59
    Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX>

    k...@g...com napisal(a):

    >A warto? To by mi najbardziej odpowiadało, ale nie znalazłem na
    >stronie wat-u programu studiów ani nawet tego ile trwają - czy można
    >skończyć na inż. po max 4 latach czy nie.

    Znam kilka osob, ktore tam studiuja i nie przypominam sobie wielkich
    narzekan....

    --
    Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

  • 10. Data: 2009-05-07 12:22:39
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > wieczorowych na pw (radiokomunikacja) ale podejrzewam że to takie
    > oszukane wieczorowe - tzn że trudno je połączyć z nietrywialną pracą.

    Kończysz studia? Zamiast robić drugi kierunek studiów magisterskich,
    wybierz sie na studia doktoranckie.
    K.