  • 131. Data: 2011-12-19 16:14:00
    Temat: Re: Uwaga pirat, a prawo do filmowania
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    news:jcniog$hbc$8@node2.news.atman.pl...

    > A czemu mialbym sobie zmyslac? Chcesz zdetronizowac Artura ktory
    > twierdzi ze wladza nigdy nie chce zle? Ewentualnie (ale to BARDZO
    > RZADKO) sie pomyli?

    przecież zakończylem wypowiedz tym, ze to było możliwe, choć mało
    prawdopodobne.

    > Zebys kiedys nie polubil celi na komisariacie na 48h i paru latek w
    > kartotece bo dostali wieksze premie za lapowkarzy niz wyrobienie normy.

    wbrew pozorom danie łapówki to nie jedyny sposob na łagodniejsze zakończenie
    postępowania mandatowego.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 132. Data: 2011-12-19 16:18:10
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 19-12-2011 15:55, Arek pisze:
    > Niestety sam je upubliczniłeś. Jeżeli autor dokonał *publikacji* nie
    > może wymagać za to kasy.
    > Prawdopodobnie nie jesteś w stanie zrozumieć tej różnicy, ale w Twoim
    > przypadku absolutnie mnie to nie dziwi.

    Czy samo nagrywanie jest już publikacją? Przecież do tego się odnosiłem:
    "powiem Panu policjantowi, że filmowanie jakiegokolwiek fragmentu mojej
    własności lub mojego wizerunku kosztuje 30 000 netto za minutę". Tak
    więc sam już zauważyłeś, że mogę sobie swoje roszczenia w buty wsadzić,
    podobnie jak w/w bohater nagrania. W podobny sposób możesz sobie życzyć
    10000PLN za sekundę patrzenia na ciebie siedzącego w autobusie miejskim,
    zobaczysz co najwyżej środkowy palec.
    Generalnie ROTFL, bo podejść cię łatwo jak dzieciaka.

    --
    Paweł

  • 133. Data: 2011-12-19 16:28:56
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > a co to TVN ma monopol na niemożność filmowania?

    > no to pokaż mi w programie jeden "WIZERUNEK".
    > Nie ma twarzy, nie ma głosu, nie ma tablic i innych oznaczeń na autach i
    > to jest sedno sprawy. NIE MA TAM WIZERUNKU
    > Znajdz lepsze artukuły, bo te wskazują tylko na to, ze TVN (czy dowolna
    > inna stacja) może emitować to co emituje bez zgody filmowanego.

    Gdyby chodziło o twarz to w ustawie było by napisane, że nie wolno
    pokazywać twarzy. Z tego co wiem, pojęcie wizerunku nie jest jasno
    zdefiniowane bowiem nie jest to łatwe.

    Jedna z interpretacji:
    dostrzegalne, fizyczne cechy człowieka, tworzące jego wygląd i
    pozwalające na identyfikację osoby wśród innych ludzi

    Zresztą możesz poczytać sobie sam:
    http://lex.pl/czasopisma/prokurator/4_10%20_i_1_11_a
    rt01.pdf

    Czyli zakrycie twarzy nie uniemożliwia identyfikacji bowiem pozostaje
    mnóstwo innych cech widocznych w nagraniu. Marka, kolor i model
    samochodu. Ubranie, ogólnie wygląd zewnętrzny itp. To wszystko wystarczy
    do identyfikacji, więc może być uznane za wizerunek.

    A.

  • 134. Data: 2011-12-19 16:32:02
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-12-19 16:18, DoQ pisze:

> [...]
    > zobaczysz co najwyżej środkowy palec.
    > Generalnie ROTFL, bo podejść cię łatwo jak dzieciaka.

    Żeby mnie podejść, musiałbyś najpierw przeczytać co piszę a to jak
    wiadomo jest barierą dla Ciebie nie do pokonania.

    Tak nawiasem, coś czego nie zauważyłeś:
    1. Nie ja pisałem, że można wymagać kasy za nagrywanie.
    2. Jest różnica pomiędzy nagrywaniem a publikacją.

    A.

  • 135. Data: 2011-12-19 16:45:23
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-12-19 14:36, Arek pisze:

    > Wato dodać, że zasłonięcie twarzy nie powoduje, że spełniony jest wymóg ustawy o
    ochronie danych osobowych.

    > Z interpretacji prawnika czym są dane osobowe:
    > "możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można określić
    bezpośrednio lub *pośredni*, w szczególności przez powołanie się na numer
    identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy
    fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne kulturowe lub społeczne".

    Interpretacja powszechnie olewana przez media ("Przemysław W. syn Prezydenta").
    I jakoś nie słychać o wygranych procesach.

    Tym bardziej opis typu "łysawy grubasek w fordzie mondeo na katowickiej w styczniu"
    byłby ciężko się obroni w charakterze danych osobowych.

  • 136. Data: 2011-12-19 16:54:09
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości

    > znaczy sie gdzie tutaj?

    Tutaj, w wątku o publikowaniu nagrań z pracy Policji.

    > W przykładzie AZ (artura)?

    A co jego przykład ma z tym wspólnego? Tyle, że go gdzieś dalej w wątku
    przytoczył i nie ma on z tematem wiele wspólnego? Zresztą gdzie masz
    moje odniesienie do tych opowieści, skoro ja w ogóle na nie nie
    odpowiadałem? Czasem warto czytać wg drzewka, a nie po łebkach.

    > Zakładając, ze sytuacja miała miejsce - to jest ona naganna i pytanie

    To jest próba sprowadzenia dyskusji na manowce - ot takie pieprzenie,
    że policja jest zła, że głupia itd. Standard. Zupełnie jak w TVN.
    Nawet jeżeli była prawdziwa...

  • 137. Data: 2011-12-19 17:05:27
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Andrzej Lawa

    > Ale policja nie ma nic wspólnego z ekipą filmową. Oni działają
    > niezależnie.

    ROTFL.

    > Równie dobrze mógłby tamtędy przechodzić kamerzysta lokalnej amatorskiej
    > telewizji i też sobie nagrywać.

    ROTFL.

  • 138. Data: 2011-12-19 17:05:52
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Andrzej Lawa

    > Ojej... Czyli jak jest w okolicy tylko jedna droga, to istnieje jakiś
    > ustawowy limit odległości od osoby poprzedzającej?

    Piłeś -- nie pisz. Artykuł podałem.

  • 139. Data: 2011-12-19 17:07:48
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Andrzej Lawa

    > Filmują policjantów przy pracy. Policjanci nie protestują, więc mogą ich
    > filmować. A że przy okazji w kadrze są jakieś osoby postronne - cóż,
    > osoby postronne normalnie mogą sobie odejść poza zasięg kamery.
    >
    > Tutaj mamy sytuację nietypową - bo "klient" nie może sobie odjechać póki
    > nie przejdzie procedury. Niemniej jednak znalazł się w takiej
    > sytuacji... na własną prośbę.>

    Filmują policjantów i zatrzymanych kierowców. Takie są fakty. Jak ktoś Ci
    w hotelu zamontuje kamerę pod prysznicem i powie, że filmuje prysznic, a
    nie Ciebie, a Ty tam jesteś na własną prośbę i możesz sobie odejść poza
    zasięg kamery to tez będzie ok?

    > Należy brać pod uwagę, że praca policjantów może być rejestrowana
    > chociażby dla potrzeb wewnętrznych.

    Skup się. To nie jest ten przypadek.

  • 140. Data: 2011-12-19 17:09:55
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Kuba \(aka cita\)

    > uwielbiam to teoretyzowanie i teorie spiskowe na pms...

    Czytasz czasem fora tuningowe, czy sportowe? Regularnie pojawiają się tam
    w tematach z opisami konkretnych aut posty w stylu "widziałem Cię w uwaga
    pirat!".

    Nieidentyfikowany to może jest jakiś gość w typowym garniaku w Fabii bez
    oznaczeń. W wielu innych przypadkach zamazanie twarzy i tablic zda się
    psu na budę.