  • 31. Data: 2013-02-18 09:03:09
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:51215c04$1@news.home.net.pl...
    > I co?
    >
    > Abstrahujac od tego przypadku na filmiku - jezeli pojade na przeglad i
    > diagnosta lub ew. rzeczoznawca stwierdzi, ze jednak pojazd nie oslepia i
    > mozna w nim stosowac ksenony - kto zwroci pieniadze za urlop w pracy,
    > uziemienie auta, itp. ?? Policjant, ktory stojac na skrzyzowaniu podjal
    > decyzje na podstawie wlasnego "przeciez widze, ze oslepia" ????

    Nikt. Jeżeli w pięć minut podjedziesz do stacji diagnostycznej i tam będzie ok
    to może być to jakąś podstawą by bawić się w jakieś sprawy sądowe ale to
    chyba też wymaga jakiś dni wolnych od pracy. Ciężko będzie (tak mi się zdaje)
    udowodnić, że pomiędzy zatrzymaniem dowodu a diagnostyką nie robiłeś ulepszeń
    by uzyskać dopuszczenie do ruchu.

  • 32. Data: 2013-02-18 09:18:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Feb 2013 23:34:34 +0100, v...@i...pl

    > I urządzenie poziomuje po odpaleniu auta, po czym na tylne
    > siedzenie wsiadaja 3 osoby i ...uja daje poziomowanie.
    > Taka bardziej sztuka dla sztuki, zeby bylo sie do czego przypier...

    U mnie ksenony są regulowane na bieżąco podczas jazdy -- i tak powinno być
    w każdym aucie z xenonami. Jest to realizowane za pomocą, zamontowanych w
    okolicy wahaczy, czujników. Jeśli więc nie jest, to czujniki sa uwalone.
    Natomiast sam test poziomowania po załączeniu świateł oraz poziomowania
    wstępnego to zupełnie inna bajka.

    --
    Pozdor Myjk

  • 33. Data: 2013-02-18 09:55:59
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Nareszcie biorą się za oślepiaczy.

    W piątek koleś na forum pochwalił się, że zabrali mu DR za brak spryskiwaczy
    na oryginalnych xenonach. Lampy były OK ale jak to często bywa złomiarze
    oszczędzają na naprawie nie zakładając spryskiwaczy do lamp. Policjant podał
    jakiś przepis i paragraf.

  • 34. Data: 2013-02-18 10:02:58
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-02-17 23:39, v...@i...pl pisze:
    > A ja smiem twierdzic, ze reflektory soczewkowe Opla dzieki swojej
    > konstrukcji wewnetrznej (np. Calibry czy Omegi) sa przystosowane do
    > zarnikow ksenonowych, ale konstruktorzy pod koniec lat 80-tych nie mogli
    > przewidziec jakie oznaczenia zostana wprowadzone 10 lat pozniej.
    > I co?
    I nic. Nie obraź się, ale mało kogo to obchodzi, co Ty i inni domorośli
    racjonalizatorzy oświetlenia samochodów sądzą na temat rzekomego
    przystosowania ich do innych niz konstruktor przewidział źródeł.

> [...]
    > uziemienie auta, itp. ?? Policjant, ktory stojac na skrzyzowaniu podjal
    > decyzje na podstawie wlasnego "przeciez widze, ze oslepia" ????

    Na podstawie czego niby miałby tak stwierdzić? Reflektor nie ma
    homologacji na ksenon, to nie nadaje się do ksenonów. Żaden w miarę
    choćby rozsądny diagnosta ani rzeczoznawca nie podpisze się pod
    stwierdzeniem, że pojazd z niehomologowanymi reflektorami mozna dopuścić
    do ruchu po drogach publicznych. Pomijam jeszcze inne wymogi dla
    stosowania takich źródeł świateł. I - tak na wszelki wypadek - daruj
    sobie ulubione teksty naszych "Adamów Słodowych" współczesnej
    motoryzacji o tym, że niby te wymogi dotyczą tylko fabrycznie
    montowanych świateł.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 35. Data: 2013-02-18 12:02:07
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-02-18 00:12, Lewis pisze:

    > miał.

    To w ogóle nie rozumiem tematu polowania na czarownice. Po prostu debile
    mają podniesione światła do góry, a nie wina HID

  • 36. Data: 2013-02-18 12:04:10
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-02-18 09:55, BaX pisze:

> [...]
    > bywa złomiarze oszczędzają na naprawie nie zakładając spryskiwaczy do
    > lamp. Policjant podał jakiś przepis i paragraf.

    Czy rzeczywiście xenonowo napełniona lampa bez spryskiwacza w przypadku
    gdy jest zabrudzona, zaczyna razić kierowców z naprzeciwka?

  • 37. Data: 2013-02-18 12:06:22
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-02-18 10:02, R2r pisze:
> [...]
    > sobie ulubione teksty naszych "Adamów Słodowych" współczesnej
    > motoryzacji o tym, że niby te wymogi dotyczą tylko fabrycznie

    Co w przypadku kiedy zrobi chłopina pieczątkę i na gorąco odbije znaki
    homologacyjne HID? Przecież nie trzeba mieć papieru do homologacji.
    Bitwa jest jedynie o przetłoczenie.

  • 38. Data: 2013-02-18 12:21:00
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-02-18, hisjusz <h...@w...pl> wrote:

    > Czy rzeczywiście xenonowo napełniona lampa bez spryskiwacza w przypadku
    > gdy jest zabrudzona, zaczyna razić kierowców z naprzeciwka?

    Tak. Brud zaczyna rozpraszac swiatlo wszedzie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 39. Data: 2013-02-18 12:22:44
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    W dniu 2013-02-18 12:04, hisjusz pisze:

    > Czy rzeczywiście xenonowo napełniona lampa bez spryskiwacza w
    > przypadku gdy jest zabrudzona, zaczyna razić kierowców z naprzeciwka?

    Fabrycznie ksenonowa lampa zdecydowanie nie
    A sens chlapania płynem po którym na reflektorze robi się piana i
    rozmazuje cały syf, który zimą jeszcze zamarza to już absurd zupełny...

  • 40. Data: 2013-02-18 12:32:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 18 Feb 2013 12:06:22 +0100 osobnik zwany hisjusz
    napisał:

    > Co w przypadku kiedy zrobi chłopina pieczątkę i na gorąco odbije znaki
    > homologacyjne HID? Przecież nie trzeba mieć papieru do homologacji.
    > Bitwa jest jedynie o przetłoczenie.

    a co jeśli chłopina wydrukuje sobie banknoty? przecież nie trzeba mieć
    homologacji

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?