  • 51. Data: 2013-02-15 13:51:52
    Temat: Re: Uwaga Pirat - jestem za ;-)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-15 13:49, DoQ pisze:

    > No właśnie.
    > Po co PORD, zasady, ograniczenia i obowiązki. Niech każdy sam ocenia wg.
    > własnego widzimisię!

    Skoro pieszy może to ocenić przed przejściem bez sygnalizacji, to czemu
    nie może tego samego przy sygnalizatorach?

    --
    Liwiusz

  • 52. Data: 2013-02-15 13:52:49
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > A ja jestem za tym, aby przechodzenie na czerwonym nie było karalne, jeśli
    > nie wymusza się pierwszeństwa na pojazdach.

    A ja jestem za tym, aby przejechanie skrzyżowania na czerwonym nie było
    karalne, jeśli nie wymusza się pierwszeństwa na innych pojazdach.
    Proponuję też dopuszczenie jazdy po chodniku jeżeli nie koliduje z ruchem
    pieszych.

  • 53. Data: 2013-02-15 13:52:53
    Od: DoQ <d...@g...com>

    W dniu 2013-02-15 13:49, Liwiusz pisze:
    > Zastanów się - czy powodem tego by było wejście na czerwonym, czy
    > wejście na czerwonym i wymuszenie pierwszeństwa? Dlaczego w tym
    > niegroźnym pierwszym przypadku chcesz tak samo karać, jak w drugim?

    Dlaczego przejazd samochodem na czerwonym karane jest w ten sam sposób,
    niezależnie od tego czy wymusił? Dlaczego pieszy ma być bardziej
    uprzywilejowany?

    Pozdr.

  • 54. Data: 2013-02-15 13:55:17
    Od: DoQ <d...@g...com>

    W dniu 2013-02-15 13:51, Liwiusz pisze:
    > Skoro pieszy może to ocenić przed przejściem bez sygnalizacji, to czemu
    > nie może tego samego przy sygnalizatorach?

    O masz, a zdajesz sobie sprawę o istnieniu skrzyżowań bez sygnalizacji,
    gdzie kierowca podejmuje decyzję kto dot. pierwszeństwa przejazdu? Jaki
    to ma związek z przejazdem samochodem przez skrzyżowanie na czerwonym
    świetle a tym bardziej łażeniem pieszych ?

    Pozdr.

  • 55. Data: 2013-02-15 13:55:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-15 13:52, BaX pisze:

> [...]
    > karalne, jeśli nie wymusza się pierwszeństwa na innych pojazdach.
    > Proponuję też dopuszczenie jazdy po chodniku jeżeli nie koliduje z

    I niby Twoje dziwne pomysły miałyby dyskredytować mój rozsądny?

    --
    Liwiusz

  • 56. Data: 2013-02-15 13:56:24
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > W Danii mają fajnie -- mandatu nie dostaje się za wejście na przejście
    > przy
    > czerwieni, tylko dopiero za ew. sprowadzenie na siebie niebezpieczeństwa
    > podczas przechodzenia na czerwonym. ;)

    A u nas chcą wprowadzić, że jak pieszy pojawi się w okolicy przejścia to
    cały ruch uliczny w promieniu 10m ma się zatrzymać.
    Udowodnij takiemu pieszemu, że on wszedł na pasy na czerwonym, a nie na
    zielonym. W naszym chorym kraju za chwile przed samochodem będzie musiał
    biec gość z pochodnią żeby przypadkiem pieszy nie wlazł pod koła bo mu
    wolno.

  • 57. Data: 2013-02-15 13:58:56
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > I niby Twoje dziwne pomysły miałyby dyskredytować mój rozsądny?

    Nie, są równie oderwane od czapy jak Twój.

  • 58. Data: 2013-02-15 14:03:27
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Ale żeby nie było - uważam, że przechodzenie na czerwonym, gdy nie stwarza
    > się zagrożenia, nie wymusza pierwszeństwa, nie naraża, nie powoduje itp.
    > nie powinno być karane.

    Obawiam się, że "Czym skorupka..." Lepiej niech dalej czerwone będzie
    oznaczać "stój".
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 59. Data: 2013-02-15 14:07:08
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 15.02.2013 DoQ <d...@g...com> napisał/a:

    > Ale dlaczego nie? Co jest złego w uporządkowaniu ruchu pieszych poprzez
    > wymuszeniu na nich stosowania się do pewnych zasad?

    Co jest dobrego, w staniu pod świecącym na czerwono słupkiem, przed
    przejściem na pustej drodze?

    > Pieszy czy
    > rowerzysta ma być świętą krową uczestniczącą w ruchu drogowym?

    Po co ta demagogia?

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 60. Data: 2013-02-15 14:12:00
    Od: DoQ <d...@g...com>

    W dniu 2013-02-15 14:07, kakmar pisze:
    > Co jest dobrego, w staniu pod świecącym na czerwono słupkiem, przed
    > przejściem na pustej drodze?

    Mniej więcej to samo co stanie samochodem przed sygnalizatorem na
    czerwonym świetle. Dasz radę wytrzymać czy zwykle przejeżdżasz?

    > Po co ta demagogia?

    Demagogia? Ciekawe co powiesz, gdy któregoś dnia taka łajza, której
    zdawało się że zdąży wejdzie ci pod motorek, narobi szkód i jeszcze
    powie że pędziłeś jak na motocyklistę przystało.

    Pozdr.