    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Uszkodzony telefon - diagnostyka
    Date: Sat, 01 Feb 2014 16:40:22 +0100

    Znajomemu niedawno upadł telefon (HTC Desire X). Na obudowie nie ma
    śladu po tym wypadku, ekran przetrwał, urządzenie się włącza. Niestety
    od tego czasu nie da się wykonywać połączeń - brak sygnału. Ponieważ
    aparat już od jakiegoś czas nie jest na gwarancji, a w kilku serwisach
    zaproponowano wymianę płyty głównej, znajomy dał mi go, żebym do niego
    zajrzał na zasadzie "Sprawa uznana za przegraną, może jakimś cudem ci
    się uda, ale przynajmniej gorzej już nie będzie". :)

    Mam w swoim warsztacie HotAira, mam pewne doświadczenie z lutowaniem
    elektroniki elektroniki z wykorzystaniem elementów SMD, zdarzyło mi się
    swego czasu przeprowadzać drobne naprawy telefonów i PDA. Jednak tutaj
    ewidentnie muszę się podszkolić.

    Przede wszystkim czy faktycznie serwisanci mają rację? Naprawa na
    niższym poziomie jak wymiana płyty głównej nie jest możliwa? Może po
    prostu puściły gdzieś luty i wystarczy wygrzać fragment PCB gorącym
    powietrzem (wcześniej zasłoniwszy resztę taśmą kaptonową)? Może
    wystarczy wymienić jednego scalaczka?

    Od czego powinienem zacząć diagnozowanie sprzętu?