  • 11. Data: 2015-01-05 11:29:49
    Temat: Re: Uszkodzony port COM1?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-04 o 23:20, Robbo pisze:

> [...]
    > laptop z innym komputerem. Udało się przesyłać poprawnie dane w obu
    > kierunkach przez port COM1. Zatem port wygląda na zdrowy. W Windowsie
    > nadal jest "odmowa dostępu" przy próbie otwarcia portu COM1, a program
    > process explorer nie pokazuje, aby jakikolwiek proces posiadał otwarty
    > ten port. Czy można jakoś inaczej sprawdzić, co blokuje dostęp do portu,
    > czy tylko reinstalacja Windowsa wchodzi w grę (może być trudno, gdyż na
    > komputerze są 15-letnie oryginalne programy do sterowników PLC i może
    > być problem z ich instalacją na nowo, kluczami itp.)?

    Niewykluczone że Windows poprzestawiał ci porty.
    Sprawdzaj wszystkie COMy aż znajdziesz właściwy.
    Jak jakieś programy wymagają dostępu koniecznie do COM1
    to sugerował bym odinstalowanie i ponowną instalację sterownika.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2015-01-05 11:48:45
    Od: "Kamil" <k...@t...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał:

    > Niewykluczone że Windows poprzestawiał ci porty.

    K... mać. Nauczycie się cytowania?

    Pzdr

  • 13. Data: 2015-01-05 17:05:19
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Teraz port już jest dostępny. Należało usunąć sterownik, aby mógł ponownie
    zainstalować się przy ponownym uruchomieniu komputera. Dziękuję :)

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 14. Data: 2015-01-06 15:19:21
    Od: " 666" <...@...6>

    Ale w BIOS złącze COM1 jest na pewno włączone?

  • 15. Data: 2015-01-12 13:55:30
    Od: "nadporucznik" <s...@w...pl>

    Użytkownik " 666" <...@...6> napisał w wiadomości
    Ale w BIOS złącze COM1 jest na pewno włączone?

    Jakby nie było włączone, to jak Linux by go widział?
    Czytałeś drugi post Robbo czy wróżysz?
    --
    nadporucznik
    s...@w...pl