  • 1. Data: 2014-12-31 12:02:52
    Temat: Drukarka
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    Hejo Grupo,
    temat pozornie banalny, ale... no właśnie - nie do końca.

    Wyjechałem z domu, dwie drukarki Epsona działały.
    Wróciłem (po miesiącu?) i stara krzywo wcina papier i plami go jak
    kobieta przy okresie, tyle że na czarno, no a nowszej nie podoba się w
    głowicy jeden pojemnik z tuszem. Czerwony. Niezależnie czy oryginalny
    czy zamiennik. Nie i kropka.

    Wobec czego dwie przyzwoite drukarki poszły się paść. Epson.
    (Pod moim nadzorem drukowały normalnie, ale nie ma w domu nikogo, kto
    byłby zdolny je zepsuć, więc podejrzenie padło na zmianę temperatur;
    nieszczelne okna, i tak dalej. Nic mądrzejszego nie wymyśliłem, ale
    mniejsza o to.)

    Trzeba kupić nową. Głównie tekst, więc teoretycznie jakiś laser
    czarno-biały by mnie zadowalał, ale od czasu do czasu przydałoby się
    wydrukować coś fotograficznego. Funkcja kopiowania/kserowania też
    przydatna. A i skanowania zdarzało mi się używać.

    HP odpada. Epson już chyba też. Zatem co? Brother? Jeszcze nie miałem do
    czynienia z tą firmą.

    Gdybym miał pewność, że drukarka mi nie wysiądzie dzień po gwarancji, to
    bym tego nie pisał. Wiadomo, że co jakiś czas trzeba zrobić upgrade, ale
    bez przesady. Starsza Epsona działała bodajże 6 lat. Nowsza wysiadła tuż
    po gwarancji.

    Co kupić?

    Z góry dziękuję za podpowiedzi.

    PS - A tak w ogóle, to nie ogarniam. Wyjechałem, no i dwie drukarki
    padły, a w starszym laptopie musiałem reinstalować system chyba 7 razy,
    żeby działał, a wcześniej wszystko działało idealnie.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 2. Data: 2014-12-31 12:22:45
    Temat: Re: Drukarka
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-12-31 o 12:02, Konspirator pisze:
    > Hejo Grupo,
    > temat pozornie banalny, ale... no właśnie - nie do końca.

    Jak większość :)

> [...]
    > wydrukować coś fotograficznego. Funkcja kopiowania/kserowania też
    > przydatna. A i skanowania zdarzało mi się używać.

    http://www.samsung.com/pl/consumer/pc-peripherals-pr
    tinters/printers/monochrome-multifunction-devices/SL
    -M2675FN/SEE

    Ceny też są dość dobre jak na laser + scaner
    http://www.agito.pl/urzadzenie-wielofunkcyjne-samsun
    g-sl-m2675fn-178-841004.html?utm_medium=Feed&utm_sou
    rce=ceneo.pl&utm_campaign=wszystkie&utm_content=8410
    04

    Zapiernicza taka u mnie w firmie aż milo i na razie zero problemów.

    Zamienniki dostępne np. ACJ toner Samsung D116L New 100% ATS-2625N

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 3. Data: 2014-12-31 12:28:11
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2014-12-31 12:22, Chris pisze:
> [...]
    g-sl-m2675fn-178-841004.html?utm_medium=Feed&utm_sou
    rce=ceneo.pl&utm_campaign=wszystkie&utm_content=8410

    No i o to się w sumie wszystko rozbija. Najlepszą opcją byłby zakup
    dwóch drukarek, ale nie idzie to z mojej kieszeni, więc muszę się
    zdecydować na jakiś konsensus.
    Może wziąć po raz trzeci atramentówkę Epsona, a jak się spieprzy, to
    zrobić aferę?

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 4. Data: 2014-12-31 12:35:16
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

> [...]

    > bym tego nie pisał. Wiadomo, że co jakiś czas trzeba zrobić upgrade, ale
    > bez przesady. Starsza Epsona działała bodajże 6 lat. Nowsza wysiadła tuż

    Ja mam czarno białego laserowego Brothera MFC 7820N. Działa od.... chyba
    z 6 lat. Jedynym minusem który odczuwam jest brak automatycznego
    dupleksu i muszę ręcznie przekładać strony w podajniku jak drukuję
    deklaracje.

    > PS - A tak w ogóle, to nie ogarniam. Wyjechałem, no i dwie drukarki
    > padły, a w starszym laptopie musiałem reinstalować system chyba 7 razy,
    > żeby działał, a wcześniej wszystko działało idealnie.

    Zainstaluj kamery z czujnikiem ruchu. Nawet nie wiesz jaka była impreza.
    Aż dziw, ze dom nie spłonął.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2014-12-31 12:44:39
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-12-31 o 12:28, Konspirator pisze:
> [...]
    >>

    > No i o to się w sumie wszystko rozbija. Najlepszą opcją byłby zakup
    > dwóch drukarek, ale nie idzie to z mojej kieszeni, więc muszę się

    Kupić laser B/W a raz na jakiś czas pójść do znajomego z flaszką i
    wydrukować u niego zdjęcie :) a i przyjaźń się odnowi.

    > Może wziąć po raz trzeci atramentówkę Epsona, a jak się spieprzy, to
    > zrobić aferę?

    Coś się uparł na tego epsona ?? ja już bym wolał Canona niż epsony czy
    brothery (atramentówki).
    A afera nic ci nie da bo powiedzą że stosowałeś zamienniki i głowica
    przez to siadła a tego gwarancja nie obowiązuje.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 6. Data: 2014-12-31 13:06:11
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2014-12-31 12:44, Chris pisze:
    > Kupić laser B/W

    Dobra, na chwilę obecną nic już nie wiem.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 7. Data: 2014-12-31 13:31:24
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    ja kupiłem do pracy brothera, ale z dużymi obawami, bo to była najtańsza
    laserówka. Drukarka działa już z.... 5 lat bez najmniejszych problemów,
    poza oczywiście kosztem tonera. caly ten mechanizm z proszkiem kosztuje
    mnie 100zł raz na rok, dwa lata. Niestety skaner cis, więc jak dlamnie
    masakra. Nadaje się jedynie do kartek z pismem.

    Natomiast do domu parę lat później kupiłem atramentowego brothera i też
    działa wyśmienicie. potem się okazało że tusze można kupić po 1.99zł.
    więc czarny mam taki najtańszy, kolor lepszy - żeby jakaś tam jakość
    obrazków była.
    JAk narazie głowicy tani tusz nie szkodzi, ale jak drukarka jest długo
    nie używana, to przeprowadza jakieś tam procedury samoczyszczenia.
    czasami wczesnym rankiem. Z drugiej strony, wcześniej naście lat miałem
    hp-ki, ale po paru miesięcznym nieużywaniu zasychały, więc niech się
    brother sam czyści, jakoś przeżyje

    > PS - A tak w ogóle, to nie ogarniam. Wyjechałem, no i dwie drukarki
    > padły, a w starszym laptopie musiałem reinstalować system chyba 7 razy,
    > żeby działał, a wcześniej wszystko działało idealnie.

    Dużo brotherów działa z linuksem, więc w razie awarii, możesz kompa
    odpalić z pendriva i drukować :)

    ToMasz

  • 8. Data: 2014-12-31 17:22:46
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Konspirator wrote:
> [...]
    > zdecydować na jakiś konsensus.
    > Może wziąć po raz trzeci atramentówkę Epsona, a jak się spieprzy, to

    Olej urządzenia 3 w 1 i kup sobie Epsona L110.
    Nie ma skanera, nie ma WiFi, nie ma sieci, ma tylko USB i ogromne
    zbiorniki na tusze, które napełnia się nalewając z buteleczki.
    Oryginalne Epsonowskie tusze do tego są tanie i starczają na baaardzo
    długo, więc nie ma niepotrzebnego ryzyka z zamiennikami. Formalnie nie
    jest to drukarka klasy foto, ale na papierze fotograficznym drukuje
    zdjęcia wyglądające lepiej niż z labu.

  • 9. Data: 2015-01-01 02:14:56
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Konspirator" <x...@g...com> wrote in message
> [...]
    > pojemnik z tuszem. Czerwony. Niezależnie czy oryginalny czy zamiennik. Nie i

    tylko laser, ja 4 lata temu kupiłem OKI B4350N przez ten czas ze 3 razy ją
    odkurzyłem i przetarłem rolki alkoholem i raz dosypałem toneru... A kupiłem ją
    chyba za 45f z ebayu jako sprzęt z recyclingu. Zdjęcia zamawiam przez net albo
    biorę pendrajwa i drukuję w markecie (raz do roku albo jeszcze rzadziej).
    Skanowac nic nie potrzebuję a w razie co mój Canon A3500IS zdjęcie kartki A4 w
    makro bez problemu zrobi... BTW nie wiem ile tam jest drukowane ale ja drukuję
    kilka/kilkanaście stron praktycznie codziennie (etykiety adresowe) i naprawdę
    toner nie chce się skończyć.

    Pzdr
    Piotrek

  • 10. Data: 2015-01-01 10:23:27
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-12-31 12:35, Piotr Rezmer wrote:
    [...]
    > Ja mam czarno białego laserowego Brothera MFC 7820N. Działa od.... chyba
    > z 6 lat.
    A ja w 2005 kupiłem używaną HP LaserJet 5M wyprodukowaną w 1995. Czyli u
    mnie działa już prawie 10 lat i jeszcze drugie tyle zapewne spokojnie
    podziała. :-D Ale fakt, specjalnie dużo to ja nie drukuję.

    > Jedynym minusem który odczuwam jest brak automatycznego
    > dupleksu i muszę ręcznie przekładać strony w podajniku jak drukuję
    > deklaracje.
    Ano, dupleks to i w mojej by się przydał.