    Date: Mon, 03 Sep 2012 20:21:41 +0200
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Uszkodzenie starego Sanyo - samoczynnie wraca do standby

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > 20-letni mały telewizorek Sanyo na podzespołach Philipsa (I2C,
    > dokładniejsze numerki mogę sprobować odczytać) ma feler: po załaczeniu
    > do zasilania świeci standby.

    Podaj typ telewizora (np. Sanyo CED ileś tam) a może po analizie
    schematu ktoś opisze więcej tropów do prześledzenia. Najlepiej jak
    znajdziesz schemat i podasz go na tacy do ściągnięcia :-)
    Jeżeli układ jest typowy dla TV z małym kineskopem w okolicach 14 cali,
    to proponuję odcięcie zasilania odchylania poziomego, zastąpienie go
    żarówką 20W/230V. Żarówka jest zasilana z gałęzi przedtem zasilającej
    odchylanie. Jeżeli zasilacz zacznie działać, to zmierz napięcia, czy
    zgadzają się ze schematem. Nie powinno się uruchamiać zasilacza bez
    obciążenia, więc stąd ta żarówka. Układ odchylania jest największym
    prądożercą, więc właśnie ta gałąź musi być obciążona.
    Niestety telewizory mają czasami skomplikowane układy reagujące na
    uszkodzenia, zwłaszcza z magistralą I2C i procesor po prostu nie
    uruchomi przetwornicy ze standbay, jeżeli wykryje problem. Wyżej
    wymieniony pomysł może nie zadziałać, nawet jeżeli zasilacz jest OK.
    Czasami jest potrzebna zabawa z obserwowaniem co sie dzieje na magistrali.
    Jeszcze jeden pomysł na odległość - piszesz, że nie słychać
    rozmagnesowania. Pytanie jak jest wykonany układ rozmagnesowania - czy
    trójnóżkowy pozystor, na stałe włączony do sieci, cały czas się grzeje,
    czy raczej układ z przekaźnikiem włącznym przez procesor? Pozystory
    czasami padają, palą się, telewizor się nie włączy. Rożnie bywa.
    Maciek