  • 1. Data: 2010-09-13 12:39:16
    Temat: Ustawianie zapłonu.
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Proszę kogoś o porac
    Wszędzie piszą w poradnikach, nawet w książce "Sam naprawiam..." że ustawiać
    zapłon należy za pomoca bibułki między platynkami i ustawiać tak aby w
    odpowiednim momencie, np. 3mm przed górnym położeniem tłoka bibułka się dała
    wyciągnąć. Czytam dane techniczne silnika i pisze że kąt wyprzedzenia
    27stopni co odpowiada 3mm przed górnym położeniem tłoka. Rozumiem że jest to
    punkt rozwarcia platynek a jeżeli wsunięta będzie bibułka to wiadomo, jedna
    grubsza inna chudsza. Im grubsza będzie tym bardziej oszuka nas podczas
    ustawiania. Wydaje mi się że bibułka swoją grubością powoduje że zapłon jest
    ustawiony za wcześnie o grubość tejże bibułki. Może lepiej i dokładniej by
    było ustawić zwykłym miernikiem? Podłączam omomerz równolegle do platynek i
    co do ułamka milimetra ustawienia tłoka jestem w stanie wychwycić moment
    rozwarcia platynek bez żadnych bibułek. Ale mam jeden dylemat. Może
    producent te 3mm przed górnym położeniem jednak uwzględnił z jakąś tam
    grubością bibułki? Wtedy ustawianie miernikiem musiało by uwzględniać nieco
    inny kąt wyprzedzenia.
    To są tylko moje przemyślenia, być może niepotrzebnie się staram wręcz
    idealnie podejść do tematu gdyż ustawienie zapłonu o 0,3mm w przód czy tył
    może wcale nie odgrywa tak istotnej roli?

    Marek