eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleUstawianie zapłonu.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 1. Data: 2010-09-13 12:47:33
    Temat: Ustawianie zapłonu.
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Proszę o poradę.
    Wszędzie piszą w necie, w książce "Sam naprawiam..." że ustawiać
    zapłon należy za pomoca bibułki między platynkami i ustawiać tak aby w
    odpowiednim momencie, np. 3mm przed górnym położeniem tłoka bibułka się dała
    wyciągnąć. Czytam dane techniczne silnika i pisze że kąt wyprzedzenia
    27stopni co odpowiada 3mm przed górnym położeniem tłoka. Rozumiem że jest to
    punkt rozwarcia platynek a jeżeli wsunięta będzie bibułka to wiadomo, jedna
    bibułka grubsza inna chudsza. Im grubsza będzie tym bardziej oszuka nas
    podczas
    ustawiania. Wydaje mi się że bibułka swoją grubością powoduje że zapłon jest
    ustawiony za wcześnie o grubość tejże bibułki. Może lepiej i dokładniej by
    było ustawić zwykłym miernikiem? Podłączam omomerz równolegle do platynek i
    co do ułamka milimetra ustawienia tłoka jestem w stanie wychwycić moment
    rozwarcia platynek bez żadnych bibułek. Ale mam jeden dylemat. Może
    producent te 3mm przed górnym położeniem jednak uwzględnił z jakąś tam
    grubością bibułki? Wtedy ustawianie miernikiem musiało by uwzględniać nieco
    inny kąt wyprzedzenia.
    To są tylko moje przemyślenia, być może niepotrzebnie się staram wręcz
    idealnie podejść do tematu gdyż ustawienie zapłonu o 0,3mm w przód czy tył
    może wcale nie odgrywa tak istotnej roli?

    Marek


  • 2. Data: 2010-09-13 12:55:22
    Temat: Re: Ustawianie zapłonu.
    Od: Arni <a...@n...spam>

    marko1a pisze:

    > Wydaje mi się że bibułka swoją grubością powoduje że zapłon
    > jest
    > ustawiony za wcześnie o grubość tejże bibułki.

    mysle, ze to nie ma zadnego znaczenia. Suma luzów na korbowodzie
    skutecznie likwiduje ten dylemat.

    > Może lepiej i dokładniej by
    > było ustawić zwykłym miernikiem? Podłączam omomerz równolegle do platynek i
    > co do ułamka milimetra ustawienia tłoka jestem w stanie wychwycić moment
    > rozwarcia platynek bez żadnych bibułek. Ale mam jeden dylemat. Może
    > producent te 3mm przed górnym położeniem jednak uwzględnił z jakąś tam
    > grubością bibułki? Wtedy ustawianie miernikiem musiało by uwzględniać
    > nieco inny kąt wyprzedzenia.

    dawno dawno temu wymyslono oprocz bibułki sposób na żarówke. I dane
    regulacyjne do tego sa dokladnie takie same. Mysle, ze czas rozgrzewania
    włokna zarowki w czasie obrotu wałem jest równiez pomijalny :)


    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
    '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
    '91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
    '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat


  • 3. Data: 2010-09-13 16:28:40
    Temat: Re: Ustawianie zapłonu.
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Arni <a...@n...spam> wrote:

    >dawno dawno temu wymyslono oprocz bibułki sposób na żarówke. I dane
    >regulacyjne do tego sa dokladnie takie same. Mysle, ze czas rozgrzewania
    >włokna zarowki w czasie obrotu wałem jest równiez pomijalny :)

    Bibulka jest dla palaczy;) Przerywacze sa rozne, kwadratowe i podluzne
    ale niejako stopniujac wzgledem dokladnosci sprawdzenia zarowka jest
    na czele, potem bibulka a omomierz na szarym koncu. A i tak
    stroboskopu nie zastapi nikt;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10
    http://www.junak.riders.pl
    http://www.stokrotka.ath.cx


  • 4. Data: 2010-09-13 18:11:32
    Temat: Re: Ustawianie zapłonu.
    Od: "marvin" <m...@w...pl>

    Uzytkownik "Jacot" napisal...

    > Bibulka jest dla palaczy;) Przerywacze sa rozne, kwadratowe i podluzne
    > ale niejako stopniujac wzgledem dokladnosci sprawdzenia zarowka jest
    > na czele, potem bibulka a omomierz na szarym koncu. A i tak
    > stroboskopu nie zastapi nikt;)

    Zarowka najlepsza, tyle ze sprawa jest prosta jak zaplon bateryjny. Sila
    rzeczy w Komarach, Simsonach itd. odpada (oczywiscie mozna sie wspiac na
    wyzyny i skorzystac z zewnetrznego zrodla). IMHO laboratoryjnej dokladnosci
    przy zaplonie nie potrzeba. Zreszta moment rozwarcia stykow to polowa
    sukcesu, zeby byc tak bardzo dokladnym trzeba jeszcze dobrze odmierzyc
    odleglosc od GMP ;)

    Pozdrawiam
    marvin
    xj600s


  • 5. Data: 2010-09-14 07:55:49
    Temat: Re: Ustawianie zapłonu.
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Jacot" <j...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:73ks8650cltsvl502nm7i56je1en3fs67m@4ax.com...

    > Bibulka jest dla palaczy;) Przerywacze sa rozne, kwadratowe i podluzne
    > ale niejako stopniujac wzgledem dokladnosci sprawdzenia zarowka jest
    > na czele, potem bibulka a omomierz na szarym koncu. A i tak
    > stroboskopu nie zastapi nikt;)

    Niby dlaczego omomierz na szarym końcu? Uzasadnij?


    Marek


  • 6. Data: 2010-09-14 08:11:20
    Temat: Re: Ustawianie zapłonu.
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "marvin" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:i6lpki$pt0$1@mx1.internetia.pl...


    >Zreszta moment rozwarcia stykow to polowa
    > sukcesu, zeby byc tak bardzo dokladnym trzeba jeszcze dobrze odmierzyc
    > odleglosc od GMP ;)

    Co do ustawienia tłoka to zrobiłem sobie przyrząd. Do starej świecy z
    usuniętym izolatorem wlutowałem nagwintowaną tulejkę gwinterm M6x1,0. W tą
    tulejkę wkręcam zwykłą śrubę M6x1,0. Gwint 1,0 to taki którego skok wynosi
    dokładnie 1mm. Wkręcam ten przyrząd do głowicy i obracam kołem szukając GMP
    jednocześnie regulując śrubę M6 tak aby delikatnie dotykała do tłoka.
    Następnie wkręcam śrubę o trzy obroty (1 obrót = 1mm) i śruba cofa mi tłok
    idealnie do punktu w którym ma nastąpić zapłon. Aby śruba nie porysowała
    tłoka została ładnie zeszlifowana drobnym papierem ściernym tak aby nie było
    na niej zadziorów i jednocześnie nadając jej delikatnie kształt półkolisty.
    W tym momencie podłączony miernik-omomierz powinien wskazywać przejście ze
    zwarcia platynek do oporności cewki kilka ohm.
    Tym samym przyrządem zmierzyłęm ciśnienie sprężania. Zamiast tej śruby M6
    wkręciłem trzycentymetrową nagwintowaną na zewnątrz rurkę. Uszczelniam
    całość dokręcając od góry nakrętką z uszczelką. Rurka wystaje z przyrządu
    tylko tyle aby wystarczyło przyłożyć manometr do kół.

    Marek


  • 7. Data: 2010-09-14 08:53:22
    Temat: Re: Ustawianie zapłonu.
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    marko1a napisał(a):
    > Następnie wkręcam śrubę o trzy obroty (1 obrót = 1mm) i śruba
    > cofa mi tłok idealnie do punktu w którym ma nastąpić zapłon.

    A co jak swieca (gniazdo) nie jest pionowo?

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead
    Krakuf


  • 8. Data: 2010-09-14 09:16:30
    Temat: Re: Ustawianie zapłonu.
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl> wrote:

    >marko1a napisał(a):
    >> Następnie wkręcam śrubę o trzy obroty (1 obrót = 1mm) i śruba
    >> cofa mi tłok idealnie do punktu w którym ma nastąpić zapłon.
    >
    >A co jak swieca (gniazdo) nie jest pionowo?

    Nie komplikuj;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10
    http://www.junak.riders.pl
    http://www.stokrotka.ath.cx


  • 9. Data: 2010-09-14 09:24:20
    Temat: Re: Ustawianie zapłonu.
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    >Niby dlaczego omomierz na szarym końcu? Uzasadnij?

    Bo dochodzi blad pomiaru wynikajacy z opornosci zlacza - przewaznie
    nie bedzie zerojedynkowo. Przy zarowce punkt zgasniecia to jest
    dokladnie moment o ktory chodzi.
    Dodatkowy blad, ktory popelniasz to cofanie tloka - dochodzi blad
    luzow w ukladzie.
    Jak do tego przyrzadu dokupisz na allegro za kilka-kilkanascie zlotych
    czujnik zegarowy to bedzie full profi;)
    Ale i tak ustawienie "statyczne" jest tylko wstepne.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10
    http://www.junak.riders.pl
    http://www.stokrotka.ath.cx


  • 10. Data: 2010-09-14 10:36:11
    Temat: Re: Ustawianie zapłonu.
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'" <k...@q...spaaaaam.pl> napisał w wiadomości
    news:i6nddf$p3l$1@mx1.internetia.pl...
    > marko1a napisał(a):
    >> Następnie wkręcam śrubę o trzy obroty (1 obrót = 1mm) i śruba cofa mi
    >> tłok idealnie do punktu w którym ma nastąpić zapłon.
    >
    > A co jak swieca (gniazdo) nie jest pionowo?


    Nic. U mnie jest pionowo.

    Marek

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: