  • 31. Data: 2002-04-02 17:51:51
    Temat: Re: Usenet w portalu Gazeta.pl
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Slawek 'IDEall' Fydryk <s...@k...tpnet.lt> wrote:
    > Bo nie jest, zawsze mozna wejsc z proxy.

    Sprawdziłeś w tym przypadku?

    --
    Przemyslaw Maciuszko

  • 32. Data: 2002-04-02 17:51:56
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Godryk <f...@s...com.au> wrote:
    > Jeśli mnie zapewnisz, że to X-coś tam..., jako - jakby nie było -
    > rozszerzenie RFC (a nie element standardu), jest honorowane przez
    > wszystkie serwery usenetowe... - to może odpuszczę i nie będę się

    Przepraszam ale co mają do tego pola "wszystkie serwery usenetowe"?
    Bo chyba nie za bardzo rozumiem do czego się teraz przyczepiasz...

    --
    Przemyslaw Maciuszko

  • 33. Data: 2002-04-03 00:00:07
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@k...tpnet.lt>

    Przemysław Maciuszko (s...@i...pl) napisał(a):

    > Sprawdziłeś w tym przypadku?

    Ja tak:
    A Ty ?

    --
    SF

  • 34. Data: 2002-04-04 00:10:32
    Od: "Godryk" <f...@s...com.au>

    > Przepraszam ale co mają do tego pola "wszystkie serwery usenetowe"?
    > Bo chyba nie za bardzo rozumiem do czego się teraz przyczepiasz...

    Nie chcę nadmiernie przedłużać tematu: gdy wysyłam sobie napisanym
    ręcznie skryptem post, mogę ustawić praktycznie wszystkie pola jak
    chcę - ale serwery NNTP są tak skonfigurowane, że nie przyjmują od
    klienta posta z ustawionym NNTP-Posting-Host. (Sprawdziłem kiedyś,
    pisząc klienta, kilkanaście serwerów, i wiem z doświadczenia, że tej
    akurat informacji nie da się "oszukać".) A X-Forwarded-For widzę po
    raz pierwszy i nie mam do niego tego zaufania.

    Gdy ktoś zaczyna na liście za bardzo bluzgać bez powodu, można
    grzecznie poprosić np. jego admina, żeby mu zwrócił uwagę. Ale
    jeśli X-Forwarded-For da się ustawić, to już nie da się nadawcy
    zidentyfikować. I tylko dlatego chciałbym mieć pewność, że to pole
    jest równie wiarygodne, jak NNTP-Posting-Host.

    --
    _ _ _| _o _
    / |/ \/ ||/ |/

  • 35. Data: 2002-04-04 16:55:38
    Od: Michal Zalewski <l...@e...pl>

    On Thu, 4 Apr 2002, Godryk wrote:

> [...]
    > zidentyfikować. I tylko dlatego chciałbym mieć pewność, że to pole jest
    > równie wiarygodne, jak NNTP-Posting-Host.

    Czy moze inaczej - po prostu wypadaloby, zeby trzymano sie okreslonej
    konwencji. Oczywiscie, moge zapamietac, ze dla smieci wysylanych przez
    serwer Gazety mam patrzec w inne miejsce niz dla postow przez inne
    serwery... potem oczywiscie moga pojawic sie jeszcze inne serwery
    uzywajace jeszcze inne pola... rzecz w tym, ze choc nie uniemozliwia to
    polapania sie w tej sytuacji, komplikuje ja bez jakiegokolwiek rozsadnego
    powodu, przynajmniej moim zdaniem. Co wiecej, co jesli ktos po prostu nie
    zna tego konkretnego serwera, i nie widzi sensownego standardowego
    NNTP-Posting-Host, a zamiast tego widzi pole X-Forwarded-For i
    X-Origin-IP... No wlasnie, ktore z nich jest wstawione przez serwer, a
    ktore przez zlosliwego spammera?

    _
    Michal Zalewski [l...@b...bindview.com] [security]
    [http://lcamtuf.coredump.cx] <=-=> bash$ :(){ :|:&};:
    =-=> Did you know that clones never use mirrors? <=-=
    http://lcamtuf.coredump.cx/photo/

  • 36. Data: 2002-04-04 16:56:02
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Godryk <f...@s...com.au> wrote:
> [...]
    > zidentyfikować. I tylko dlatego chciałbym mieć pewność, że to pole
    > jest równie wiarygodne, jak NNTP-Posting-Host.

    W tym konkretnym wypadku nie da sie ustawic przez uzytkownika naglowka
    'X-Forwarded-For'.

    --
    Przemyslaw Maciuszko

  • 37. Data: 2002-04-04 16:56:21
    Od: Rafal Wozniak <k...@i...net.pl>

> [...]
    > chcę - ale serwery NNTP są tak skonfigurowane, że nie przyjmują od
    > klienta posta z ustawionym NNTP-Posting-Host.

    Oj może przyjąć, ale w specyficznej konfiguracji (niedostępnej dla zwykłego
    smiertelnika)

  • 38. Data: 2002-04-04 17:16:14
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Michal Zalewski <l...@e...pl> wrote:
    > konwencji. Oczywiscie, moge zapamietac, ze dla smieci wysylanych przez
    > serwer Gazety mam patrzec w inne miejsce niz dla postow przez inne

    Dzięki za określenie choćby moich artykułów "śmieciami" :/

    > zna tego konkretnego serwera, i nie widzi sensownego standardowego
    > NNTP-Posting-Host, a zamiast tego widzi pole X-Forwarded-For i

    Michał. Tobie chyba nie muszę tłumaczyć odnośnie zawartości n-p-h np. w
    przypadku korzystania z bramki WWW. Wiesz dobrze, że w n-p-h nie będzie
    adres osoby wysyłającej artykuł. Przyjęło się natomiast, że właściwy adres
    wstawia się w X-Forwarded-For.

    > X-Origin-IP... No wlasnie, ktore z nich jest wstawione przez serwer, a
    > ktore przez zlosliwego spammera?

    A od czego przepraszam abuse, adresy kontaktowe administratorów serwera
    itp.?
    Oni będą sobie potrafili poradzić z delikwentem.

    --
    Przemyslaw Maciuszko

  • 39. Data: 2002-04-04 19:20:35
    Od: Michal Zalewski <l...@e...pl>

    On Thu, 4 Apr 2002, Przemysław Maciuszko wrote:

    > A od czego przepraszam abuse, adresy kontaktowe administratorów serwera
    > itp.? Oni będą sobie potrafili poradzić z delikwentem.

    W takim przypadku, po co w ogole w jakikolwiek czytelny sposob przekazywac
    IP w naglowkach postu? Idea polega na tym, zeby wiekszosc przypadkow spamu
    lub glupich zachowan dalo sie obslugiwac bez przechodzenia przez abuse
    danego serwera newsow. Oczywiscie jesli lubicie... ;-)

    _

  • 40. Data: 2002-04-04 19:21:05
    Od: Michal Zalewski <l...@e...pl>

    > Dzięki za określenie choćby moich artykułów "śmieciami" :/

    Nie zrozumielismy sie. Nie nazywam wszystkich postow z Gazety smieciami.
    Odnosze sie po prostu do pewnej czesci, ktore zapewne bedzie mozna tak
    nazwac - spam i inne bzdury.

> [...]
    > przypadku korzystania z bramki WWW. Wiesz dobrze, że w n-p-h nie będzie
    > adres osoby wysyłającej artykuł. Przyjęło się natomiast, że właściwy

    Zaraz, bo moze bredze. Czy n-p-h w postach wyslanych przez Wasz serwer
    wskazuje na adres, z ktorego sie polaczono, a X-Forwarded-For jest co
    najwyzej kopia takiego samego naglowka z naglowkow HTTP? Czy nie? Jesli
    nie, to nie rozumiem, czemu uzywacie niestandardowego pola nie podanego
    przez zadne RFC odnoszace sie do NNTP i bez racjonalnego powodu
    zwiekszacie zlozonosc proceduralna "dorywania spamerow" ;-) Poza tym,
    ciekawi mnie, co robicie z pierwotnym X-Forwarded-For z HTTP. Jesli jednak
    NNTP-Posting-Host to adres z ktorego sie polaczono, a X-Forwarded-For jest
    kopiowany z naglowkow http, to uwazam, ze to rozsadne rozwiazanie i
    wycofuje sie potulnie ;-)

    _