  • 21. Data: 2002-03-28 20:15:38
    Temat: Re: Usenet w portalu Gazeta.pl
    Od: f...@h...pl (Adam Kułagowski)

    Usenet Gazeta.pl, napisał(a):

    > A jakim problemem są niusy.onet.pl? Chętnie podyskutuję, żeby w przyszłości
    > nie "być takim samym". Co do moderatora to Piotr po prostu na tyle długo
    > siedzi w temacie, że rozumie po prostu o czym jest ta grupa. Czemu tu się
    > dziwić? Może chyba raczej malkontenctwu i czepialstwu co poniektórych? :)

    Ok wycofuje sie z zarzutu co do moderatora. A co do Niusy onetu ... mamy
    wlasnie przyklad na p.c.o.a takiego osobnika - wiem ze osoba o tak niskiej
    kulturze moze sie trafic wszedzie ale jakos najczesciej sla wlasnie z
    Onetu - moze mam mylne odczucia. Chociaz z drugiej strony jak bedzie
    dalej reagowac z taka predkoscia jak teraz to moze sie tego uniknie.

  • 22. Data: 2002-03-28 20:15:53
    Od: f...@h...pl (Adam Kułagowski)

    Usenet Gazeta.pl, napisał(a):

    > Zabronione jest wysylanie binariow, spamu oraz dyskusje nie zwiazane
    > z tematem grupy. Nie jest to miejsce na ogloszenia stron ani reklamy
    > dostawcow uslug internetowych. [***] Wyjatkowo dopuszczalne sa pojedyncze
    > ogloszenia nowych uslug publicznych dostepnych w polskim Internecie,
    > jednak powtarzajace sie ogloszenia dotyczace tego samego zagadnienia,
    > beda traktowane jako spam.
    >
    > [***] - ten fragment szczególnie przedpiszącemu polecam

    Toushe :-)

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2002-03-28 20:37:27
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Adam Kułagowski <f...@h...pl> wrote:
    > Onetu - moze mam mylne odczucia. Chociaz z drugiej strony jak bedzie
    > dalej reagowac z taka predkoscia jak teraz to moze sie tego uniknie.

    Znaczy kto/co bedzie reagowac z taka predkoscia?
    Onet, jakis admin, BOK, czy kto?

    --
    Przemyslaw Maciuszko

  • 24. Data: 2002-03-29 05:00:15
    Od: "Usenet Gazeta.pl" <u...@N...poczta.gazeta.pl>

    f...@h...pl (Adam =?ISO-8859-1?Q?Ku=B3agowski?=) napisał(a):

> [...]
    > Onetu - moze mam mylne odczucia. Chociaz z drugiej strony jak bedzie
    > dalej reagowac z taka predkoscia jak teraz to moze sie tego uniknie.

    Trudno mi się wypowiadać o użytkownikach Onetu. Jest to na pewno spora grupa
    ludzi (w tym na pewno spore grono < 18 lat) i między innymi z tego powodu
    prawdopodobieństwo tego, że znajdzie się w niej ktoś, kto "bruździ" w
    Usenecie, wykorzystując interfejs oferowany przez Onet jest duże. Ktoś z
    Onetu - jeśli im to zostało zgłoszone - powinień interweniować i dostęp
    takiemu userowi zablokować. Inna sprawa, że przy skali używalności portali
    podjęcie interwencji w każdym przypadku _natychmiast_, jest niestety trudne.
    Na pewno, jeśli chodzi o Usenet w Gazeta.pl, będziemy starać się uniknąć tego
    czego się obawiasz, czyli wykorzystywania naszego interfejsu do czegoś co w
    Usenecie jest niemile widzane i na pewno będziemy reagować na zgłoszenia,
    które można przesyłać na adres widoczny w nagłówkach postów wysyłanych z
    Gazeta.pl, czyli X-Complaints-To: u...@g...pl. Staramy się tym, którzy
    zaczynają u nas przygodę z Usenetem tłumaczyć pewne zasady (wyraźnie
    linkujemy na stronach netykietę, także na stronie z której wysyła się mail) i
    ostrzegamy, że wykorzystywanie interfejsu w sposób odbiegający od panujących
    norm skończy się po prostu blokadą dostępu.

    I jeszcze jedno ad. vocem tego co piszesz o osobach o niskiej kulturze.
    Myślę, że osoby "dziwne" do Usenet'u sprowadzają nie tylko a _może_ nawet nie
    przede wszystkim portale. Choćby piszący, który dał powody do tego by
    moderować polip, z portali bynajmniej nie korzystał. Tu zawsze zdarzali
    się "zachowujący się inaczej" także za czasów kiedy w Polsce nikt nie znał
    słowa "portal" :)

    Reasumując: daj nam szansę i nie zakładaj od razu, że będzie gorzej niż być
    może :) Użytkownicy Gazeta.pl to naprawdę fajni ludzie i wniosą i tu więcej
    dobrego niż złego :)

    Pozdrowienia.

  • 25. Data: 2002-03-30 22:58:15
    Od: "Godryk" <f...@s...com.au>

    > Czekamy na uwagi i komentarze pod adresem: usenet(at)poczta.gazeta.pl

    Znane mi bramki zapewniają jakieś minimum informacji o nadawcy, choćby
    wypełnianie pola NNTP-Posting-Host. Już macie co najmniej jednego
    użytkownika, który korzystając z pełnej anonimowości, wysyła bluzgi.
    Jeśli potrzebujecie szczegółów, zapraszam na priv.

    --
    _ _ _| _o _
    / |/ \/ ||/ |/

  • 26. Data: 2002-03-31 19:50:53
    Od: f...@h...pl (Adam Kułagowski)

    Przemysław Maciuszko, napisał(a):

    > Znaczy kto/co bedzie reagowac z taka predkoscia?
    > Onet, jakis admin, BOK, czy kto?

    Nie - to byl komplement dot Gazety. na razie bardzo szybko reaguja na
    zgloszenia.

    Adam Kułagowski UIN: 23321744 f...@p...pl

    Gentlemen, you can't fight in here, this is the War Room!

  • 27. Data: 2002-03-31 19:51:06
    Od: f...@h...pl (Adam Kułagowski)

    Usenet Gazeta.pl, napisał(a):

    > Reasumując: daj nam szansę i nie zakładaj od razu, że będzie gorzej niż być
    > może :) Użytkownicy Gazeta.pl to naprawdę fajni ludzie i wniosą i tu więcej
    > dobrego niż złego :)

    PRzeciez pochwalilem ze ardzoszybko reagujecie. :-)

    Pozdrawiam
    PS - nie jestem pewien czy skaszaniona druga linia jest moja wina czy
    wasza - do tej pory zaden czytnik nie mial takich problemow

    Adam Kułagowski UIN: 23321744 f...@p...pl

    .. Some days you're the dog, some days you're the hydrant

  • 28. Data: 2002-03-31 19:51:17
    Od: "Mark" <t...@p...gazeta.pl>

    "Godryk" <f...@s...com.au> napisał(a) w wiadomości

    > Znane mi bramki zapewniają jakieś minimum informacji o nadawcy, choćby
    > wypełnianie pola NNTP-Posting-Host. Już macie co najmniej jednego
    > użytkownika, który korzystając z pełnej anonimowości, wysyła bluzgi.
    A sprawdziłeś dokładnie nagłówek? Nie zauważyłeś linijki zaczynającej się od
    'X-Forwarded-For:'?
    Bo właśnie w tej linijce jest podawany adres nadawcy.
    --
    Mark
    t...@p...fm

  • 29. Data: 2002-04-02 12:49:21
    Od: "Godryk" <f...@s...com.au>

    > A sprawdziłeś dokładnie nagłówek? Nie zauważyłeś linijki zaczynającej się od
    > 'X-Forwarded-For:'?
    > Bo właśnie w tej linijce jest podawany adres nadawcy.

    Sprawdziłem i zauważyłem - ale dla mnie jnie jest to jednoznaczne.

    Jeśli mnie zapewnisz, że to X-coś tam..., jako - jakby nie było -
    rozszerzenie RFC (a nie element standardu), jest honorowane przez
    wszystkie serwery usenetowe... - to może odpuszczę i nie będę się
    czepiał. :-) Bo właściwie czemu nie miałbym sam sobie takiego pola
    dopisać? Co do NNTP-Posting_Host spradziłem wiele serwerów i wiem,
    że nie tak łatwo to oszukać - więc do tej informacji mam zaufanie.

    --

  • 30. Data: 2002-04-02 14:26:27
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@k...tpnet.lt>

    Godryk (f...@s...com.au) napisał(a):

    > Sprawdziłem i zauważyłem - ale dla mnie jnie jest to jednoznaczne.

    Bo nie jest, zawsze mozna wejsc z proxy.

    --
    SF