  • 1. Data: 2002-02-10 22:48:20
    Temat: Ultimatum od TP SA
    Od: "Marcin Bójko" <b...@p...gazeta.pl>

    Hej.
    Ten list idzie na dwie grupy. Przepraszam za cross, ale mam nadzieję, że cel
    na tyle pobożny, że mi wybaczycie :-). Czytam obie grupy, ale byłbym
    wdzięczny za odpowiedzi również na priv.

    Postanowiłem dobrać się tepsie do tyłka z łączami dzierżawionymi. Potrzebuję
    jak najwięcej dowodów na to, że TP SA wymusza wykupienie traktów cyfrowych.
    Jeśli ktoś dostał ultimatum że albo trakt albo dławiki to proszę o e-mail.
    Jeśli ktoś z was dostał pisemne ultimatum to proszę o skan w jpg na priv,
    albo faks na numer (022)841 69 20, dopisek Marcin Bójko, dział Nauki.
    Mam już dokumenty z Miechowa pod Krakowem i Łodzi. Im więcej dostanę
    potwierdzeń praktyk tepsiarzy tym lepiej - można wtedy większy szum zrobić.

    Rozmawiałem już z URT, które wstępnie mówi, że tepsiarze muszą świadczyć
    usługi z cennika, albo dostaną kary. Znalazłem też piękny zapis w Prawie
    Telekomunikacyjnym:

    Art. 61

    5. Cena usługi dzierżawy łączy telekomunikacyjnych powinna być niezależna od
    sposobu wykorzystania łączy telekomunikacyjnych przez użytkownika oraz
    dotyczyć wyłącznie:

    1) łączy telekomunikacyjnych znajdujących się pomiędzy punktami sieci,
    do których użytkownik ma dostęp,

    2) należności za zestawienie łącza oraz okresowej należności za jego
    dzierżawę.

    Ponieważ tepsa jest teraz operatorem dominującym to mają związane ręce. Chcę
    wydobyć od URT opinię czy wstawianie dławików w linie dzierżawione jest
    zgodne z prawem telekomunikacyjnym.

    Wszystko znajdzie się w Wyborczej. Jak namówię chłopaków z Gospodarki to w
    głownym grzbiecie we wtorek albo w środę. Jeśli nie to w Komputerze 19
    lutego.

    Marcin Bójko
    Gazeta Wyborcza - Dział Nauki
    m...@a...pl
    tel (022)555 41 04

  • 2. Data: 2002-02-10 23:39:15
    Temat: Re: Ultimatum od TP SA
    Od: "Nissak" <d...@i...lublin.pl>

    Byloby milo jakby mozna bylo przeczytac pozniej gdzies w internecie ten
    artykul i informacje jakie pan
    zgromadzil. Niekazdy akurat ma dostep do Gazety codziennie, akurat moze sie
    zdazyc ze sie zapomni
    a poruszany problem dotyczy lub bedzie dotyczyl sporej czesci internautow.

    Pozdrawiam
    d...@i...lublin.pl

  • 3. Data: 2002-02-11 12:26:06
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Ponieważ tepsa jest teraz operatorem dominującym to mają związane ręce.
    Chcę
    > wydobyć od URT opinię czy wstawianie dławików w linie dzierżawione jest

    to oczywiste, ze nie wolno im wstawiac dlawikow

    zyga

    --
    Zygmunt M. Zarzecki
    emalia elektroniczna: zygmunt malpa zarzecki kom

  • 4. Data: 2002-02-11 14:08:13
    Od: "Marcin Bójko" <b...@a...pl>

    > to oczywiste, ze nie wolno im wstawiac dlawikow
    Owszem. Oczywiste, że nie wolno. A ja mam już dwa doniesienia o następującej
    procedurze 1. ultimatum 2. dławik. I te dławiku _już działają_, a za dwa dni
    będzie odbiór techniczny, tj. tpsa dostarczy dokumenty odbioru łącza.
    Jak widać tepsiarze mają w nosie to czego im nie wolno.

  • 5. Data: 2002-02-11 14:29:03
    Od: Andrzej Nakonieczny <d...@p...eu.org>

    In pl.internet.polip "Marcin Bójko" <b...@a...pl> wrote:
> [...]
    > będzie odbiór techniczny, tj. tpsa dostarczy dokumenty odbioru łącza.
    > Jak widać tepsiarze mają w nosie to czego im nie wolno.

    Cóż, u nas nawet nie było ultimatum tylko odrazu dławik. A o dławiku
    dowiedzieliśmy się jak zgłosiliśmy awarie linii (modemy przestały się
    widzieć), wtedy też tpsa zaproponowała nam zmianę umowy ...

    Pozdrawiam,
    Andrzej

    --
    email: d...@p...eu.org

  • 6. Data: 2002-02-11 18:09:49
    Od: "Sierp" <m...@o...plSPAM>

    Użytkownik "Marcin Bójko" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Wszystko znajdzie się w Wyborczej. Jak namówię chłopaków z Gospodarki to w
    > głownym grzbiecie we wtorek albo w środę. Jeśli nie to w Komputerze 19
    > lutego.

    poprosilbym info w przeddzien tego artykulu :)
    mysle ze wieksze grono to zainteresuje, zwlaszcza jezeli bedziemy wiedzieli
    kiedy :)

    Sierp

  • 7. Data: 2002-02-11 18:57:54
    Od: "Marek Hall" <m...@p...onet.pl>

> [...]

    > Wszystko znajdzie się w Wyborczej. Jak namówię chłopaków z Gospodarki to w
    > głownym grzbiecie we wtorek albo w środę. Jeśli nie to w Komputerze 19

    Stary

    Swietnie, że pracujesz w Wyborczej, ale to co piszesz brzmi trochę jak tekst
    dziecka
    z przedszkola "mój wujek, który jest majorem, przyjdzie tu z pistoletem i
    Cię zastrzeli".
    Nie mam zamiaru bronić tu tepsy, też ich nie lubię, ale to co robisz to
    przejaw kumoterstwa.
    Strach nawet pomyśleć, co będzie gdy ktoś inny Ci podpadnie - też go
    będziesz chciał
    "załatwić" kolegami z innej redakcji ?

    Pozdrawiam
    Marek Hall

  • 8. Data: 2002-02-11 19:10:17
    Od: "Jarosław Szopa" <j...@r...zgierz.pl>

    > Cóż, u nas nawet nie było ultimatum tylko odrazu dławik. A o dławiku
    > dowiedzieliśmy się jak zgłosiliśmy awarie linii (modemy przestały się
    > widzieć), wtedy też tpsa zaproponowała nam zmianę umowy ...

    A dokladniej - jesli mozna. Co za zmiany zaproponowali.

    J.

  • 9. Data: 2002-02-11 19:10:23
    Od: "WaSyL" <w...@c...pl>

    "Marek Hall" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    [...]

    Nie przesadzaj, dobra robote odwala, jak sie aroganckiej firmie po nosie
    dostanie to wszystkim na dobre wyjdzie.

  • 10. Data: 2002-02-11 21:23:41
    Od: Andrzej Nakonieczny <d...@p...eu.org>

    In pl.internet.polip "Jarosław Szopa" <j...@r...zgierz.pl> wrote:

    > A dokladniej - jesli mozna. Co za zmiany zaproponowali.

    Nie ja sprawę załatwiałem ale ogólnie było: macie tłumik którego nie
    zdejmiemy, możecie najwyżej zmienić umowę na nową (wiadomo, mniej korzystną)
    w której będzie zdefiniowana max. prędkość jaką da się osiągąć. Cóż,
    nie mieliśmy wyjścia ... :(

    Pozdrawiam,
    Andrzej

    --