  • 1. Data: 2002-02-10 18:36:27
    Temat: Dzierżawki w TP SA a duzi providerzy
    Od: b...@...pl (Pawelek Sz.)

    Witam!

    Czy ktos wie moze jaka byla rekacja duuuuzych polskich ISPow na zmiany
    dot. lacz dzierzawionych? Moze dla nich to zadnem problem?

    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 2. Data: 2002-02-10 22:46:02
    Temat: Re: Dzierżawki w TP SA a duzi providerzy
    Od: Tomasz Paszkowski <n...@d...kgb.com.ua>

    W artykule <3...@n...tpi.pl>, Pawelek Sz. napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Czy ktos wie moze jaka byla rekacja duuuuzych polskich ISPow na zmiany
    > dot. lacz dzierzawionych? Moze dla nich to zadnem problem?

    Dla naprawde duzych ISP to raczej nie problem, bo po zalatwiaja
    pewnie wszystkie formalnosci na gorze jezeli do tej pory tego nie
    uczynili. Pozatym nigdzie nie jest powiedziane, ze tych lacz nie beda
    zestawiac. Zmienila sie jedyna procedura, ktora ma na celu 'uczynic usluge
    dzierzawy lacz analogowych oplacalnymi' (sic !) :). A swoja droga zna, ktos
    moze zasady na jakich dzierzawi sie linie analogowe w Europie (tej z EU) i
    szacunkowe ceny ?

    --
    _ _ _ _ _
    / \ | | / / / \ / \ --- Tomasz Paszkowski ------------------------------
    /_/ \__/ /_/ \_/ \_/ ---------------------------- http://plikoskop.pl ---

  • 3. Data: 2002-02-11 08:56:40
    Od: "Elkom" <e...@f...pl>

    "Tomasz Paszkowski" <n...@d...kgb.com.ua> wrote in message
> [...]

    > zestawiac. Zmienila sie jedyna procedura, ktora ma na celu 'uczynic usluge
    > dzierzawy lacz analogowych oplacalnymi' (sic !) :).

    Tak serio to i duzi ISP maja chyba szlaban na miedz, przynajmniej w
    3miescie. Nowe lacza nie sa zestawiane, nawet nie chca przyjmowac wnioskow w
    dotychczasowej formie. Albo lacze 0.3-3400 telefoniczne albo 9600
    teleinformatyczne z tlumikiem albo trakt cyfrowy do wyboru.
    Nie ma lobby ISP, nie ma woli aby je zarejestrowac wiec i nie ma kto walczyc
    o swoje.
    W Czechach to samo mialo miejsce 2 lata temu. Najpierw byl szlaban na miedz
    z dostepnoscia traktow, a pozniej i trakty skasowali. Netia w Polsce, pozna
    jesienia 2001, tez zaprzestala dzierzawienia miedzi.

    Nie ukrywajmy, ze dzierzawki splacaly wam miesieczne koszty drogich lacz 2
    megabitowych, bo z hostingu wyzyc sie nie da. Ceny hostowania domen spadly
    do granic zdrowego rozsadku o ile nie jest to juz darmowe w Polsce. Poczta
    to juz zupelne darmo, kto by za poczte placil skoro w kraju jest wiecej
    darmowych kont pocztowych niz pewnie w calej europie. Ceny dzierzawek spadly
    do poziomu nawet 500zl za 2Mbity to sie Tepsa zdenerwowala i zrobila wam
    szlaban. Za spadkiem cen spadla jakosc uslug duzej czesci malych ISP i to
    tak spadla, ze zakrawa to na naciaganie klientow niz uslugi
    telekomunikacyjne. Sieci osiedlowe to juz jest kuriozum. Jeden polpak 2M na
    500-1000 abonentow, plus podlaczone kilka firm po 500zl/2Mbity, zeby sie
    polpak zwracal, transfery zero bps. A co dziwne ceny siegaja juz 30zl od
    podlaczonej glowy na osiedlach. Wzajemne animoizje pomiedzy ISP, donoszenie
    na siebie, podbieranie klientow. Czesto ISPami zostawali przypadkowi
    ludzie, ktorzy miesiac wszesniej sprzedawali kartofle i marchew z "zaby" czy
    "szczek".

    Ja to widze tak, ze potrzeba cudu aby lacza miedziane wrocily do
    poprzedniego stanu. Gadaniem na liscie nic nie wywalczycie i radze pomyslec
    jak szybko wywinac sie z tego interesu, ktory sami zepsuliscie :-)

    --
    ELKOM
    www.fom.pl

  • 4. Data: 2002-03-13 17:27:22
    Od: "indio" <p...@d...spam.jest.na.grupach>

    Użytkownik "Elkom" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > to juz zupelne darmo, kto by za poczte placil skoro w kraju jest wiecej
    > darmowych kont pocztowych niz pewnie w calej europie. Ceny dzierzawek
    i to jest wlasnie rynek, czyli tanio mozna bylo miec internet

    tylko :

    >to sie Tepsa zdenerwowala i zrobila wam
    > szlaban.
    Bo jest piep... monopolista, i moze sobie pozwolic na to, jak bylaby
    konkurencja na rynku to NA PEWNO by tak nie bylo.

    > Za spadkiem cen spadla jakosc uslug duzej czesci malych ISP i to
    > tak spadla,

    Ale takze zwiekszyl sie wybor i mozna przebierac w ofertach a nie wybierac
    za kazdym razem 'ta wlasciwa'

    >ze zakrawa to na naciaganie klientow niz uslugi
    > telekomunikacyjne.
    Naciaga to tepsa, bo moze sobie pozwolic na to, gdyz jest monopolista.

> [...]
    > 500-1000 abonentow, plus podlaczone kilka firm po 500zl/2Mbity, zeby sie
    > polpak zwracal, transfery zero bps. A co dziwne ceny siegaja juz 30zl od
    No to powiedz mi co to za interes, kiedy nie przynosi zysku ? Jak Ty sobie
    to wyobrazasz ?

    > Czesto ISPami zostawali przypadkowi
    > ludzie, ktorzy miesiac wszesniej sprzedawali kartofle i marchew z "zaby"
    czy
    > "szczek".
    Nie wazne co sprzedajesz, wazne ze dobrze sprzedajesz, nic wiecej sie nie
    liczy (dobrze sprzedajesz tj. lepsza obsluga, usmiech do klienta, kaFka,
    cukiereczki, mozliwosc targowania sie itp.)

    > Ja to widze tak, ze potrzeba cudu aby lacza miedziane wrocily do
    > poprzedniego stanu.
    Czyli dostep do internetu przez TYLKO modem i to przez 'wasciwego'
    operatora.

    > Gadaniem na liscie nic nie wywalczycie
    zgadzam sie, ale tu moga sie spotkac ludzie o tych samych pogladach i zebrac
    sie do kupy.

    > i radze pomyslec
    > jak szybko wywinac sie z tego interesu, ktory sami zepsuliscie :-)

    mysle, ze gdyby nie 'wlasciwy, jedyny' operator telekomunikacyjny to bylo by
    dalej normalnie.

    Sorry ale dziwie sie ze taki tekst wyplynal z ust osoby ktora 'robi jakies
    tam interesy'

    zdrowko indio.

    P.S. Ech ten moderator...

  • 5. Data: 2002-03-14 20:36:07
    Od: "Andrzej Podenkiewicz" <k...@n...net.pl>

    Użytkownik "indio" <p...@d...spam.jest.na.grupach> napisał w
    wiadomości news:a6o1hf$hp0$1@news.tpi.pl...
    [...]
    > Naciaga to tepsa, bo moze sobie pozwolic na to, gdyz jest monopolista.

    Czyżby???
    Przecież w Twoich stronach jest jeszcze jeden potężny operator NETIA.
    Więc po co wypisujesz te nieaktualne frazesy. Nie podoba się TPSA to masz
    NETIĘ. No chyba, że pod pojęciem monopolista rozumiesz i masz na myśli co
    innego !!!

    --
    Pozdrowienia

    k...@t...skonet.pl http://www.apotel.republika.pl
    GG# 2341870
    !!!Na newsy piszę całkowicie prywatnie!!!

  • 6. Data: 2002-03-14 20:57:24
    Od: "Michael Kozina" <m...@p...pl>

> [...]
    > NETIĘ. No chyba, że pod pojęciem monopolista rozumiesz i masz na myśli co

    Sorry, ze sie wtracam. Jestem tu nowy i wiedza moja zapewne odstaje... ale
    Mieszkam dla przykladu w Gdansku i Netia u mnie dziala, ale mojego osiedla
    nie maja nawet w dalszych planach. Ergo, TPSA jest monopolista. No chyba, ze
    skorzystam z GPRSu, ale to chyba nie jest wyjscie.

    Mike

  • 7. Data: 2002-03-14 21:01:08
    Od: Leszek Olszewski <r...@f...onet.pl>

    In article <a6qm98$r10$1@news.tpi.pl>, k...@n...net.pl says...

> [...]
    >
    > k...@t...skonet.pl http://www.apotel.republika.pl
    > GG# 2341870
    > !!!Na newsy piszę całkowicie prywatnie!!!

    Netia nie dzierżawi gołych kabli już gdzieś od jesieni zeszłego roku.
    Teraz mają w ofercie tylko łącza cyfrowe za ceny porównywalne z traktami
    TPSA.

    Leszek

  • 8. Data: 2002-03-14 21:12:37
    Od: Leszek Olszewski <r...@f...onet.pl>

    In article <a6r2i2$cuj$1@news.tpi.pl>, m...@p...pl says...

> [...]
    > nie maja nawet w dalszych planach. Ergo, TPSA jest monopolista. No chyba, ze
    > skorzystam z GPRSu, ale to chyba nie jest wyjscie.

    Netia w Gdańsku to w znacznej części radiodostęp więc kabli nie
    wydzierżawisz (pomijając już że nie świadczą takiej usługi).

    Leszek