    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Układ Wiznet W5100 - komunikacja po SPI
    Date: Thu, 21 Aug 2014 18:15:35 +0200

    Projektuję właśnie pewną płytkę wykorzystującą układ Wiznet W5100. Układ
    ten jest kontrolerem Ethermet, posiadającym wbudowaną obsługę stosu
    TCP/IP. Można się z nim komunikować za pomocą magistrali SPI albo
    magistrali równoległej.

    Na ile dobrze zrozumiałem dokumentację (datasheet + schemat udostępniony
    przez producenta) włączenie komunikacji po SPO wymaga zewnętrznego
    podciągnięcia pinu SEN do plusa zasilania. W przypadku korzystania ze
    SPI wszystkie piny ADDR powinny być podłączone do masy - taka informacja
    znajduje się na schemacie:

    http://www.wiznet.co.kr/UpLoad_Files/ReferenceFiles/
    W5100_Ref_sch_MAG_R2.1.pdf

    Natomiast w datasheecie (str. 9) pojawia się wzmianka, że piny te mają
    już wewnętrznego pull downa. Na wszelki wypadek mogę je fizycznie
    połączyć z masą, to akurat nie komplikuje mi mocno projektu PCB.

    Mam jednak kilka innych wątpliwości. Po pierwsze zajrzałem do schematu
    Arduino Ethernet Shielda, który wykorzystuje ten układ. Tam z masą
    połączono również piny DATA. Nie ma o tym mowy w datasheecie ani na
    schemacie producenta. Kto ma rację?

    Po drugie co powinienem zrobić z pinami /CS, /WR i /RD? Jeśli dobrze
    rozumiem dokumentację, piny te są używa w komunikacji równoległej.
    Nigdzie w dokumentacji ani na schemacie nie ma mowy o tym, co zrobić z
    nimi w przypadku korzystania ze SPI. Z tego co widzę, twórca Ethernet
    Shielda podciągnął je wszystkie do plusa wspólnym rezystorem. Takie
    rozwiązanie będzie konieczne, czy mogę je sobie odpuścić i po prostu
    zostawić te piny "wiszące w powietrzu"?

    Kolejna kwestia to wspomniany już pin SEN, który aktywuje komunikacje
    SPI przy stanie wysokim. Producent układu w takim przypadku zaleca
    podciągnięcie go do VCC. Natomiast na schemacie Ethernet Schelda jest
    jakaś dziwna konstrukcja z buforem odwracającym pomiędzy tym pinem, a
    wejściem SPI Chip Select. Znów - kto ma rację?

    I ostatnia sprawa - masa analogowa. W5100 ma trzy piny oznaczone AGND.
    Na schemacie dostarczonym przez producenta są one z główną masą za
    pośrednictwem koralika ferrytowego. Czy coś złego się stanie, jeśli
    pominę ten element, łącząc je bezpośrednio z polem masy? Bardzo mocno
    uprościłoby mi to projekt płytki.