  • Data: 2014-08-24 13:41:01
    Temat: Re: Układ Wiznet W5100 - komunikacja po SPI
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-08-23 11:21, Marek pisze:

    > A czy w ogóle zrobiłeś jakiś działający prototyp nas tych układach?
    > Możesz opisać swoje doświadczenia jak te układy się sprawują?

    Nie, projektowana płytka ma być pierwszym podejściem do tych układów. Do
    tej pory jedynie miałem z nimi do czynienia w przypadku Ethernet
    Shielda. Wiem jednak, że znajomy budował samodzielnie jakieś układy na
    W5500 i z jego relacji wynika, że sprawują się bardzo dobrze - od strony
    programowej ich obsługa bardzo przypomina stosowanie standardowych socketów.

    > Szczególnie mnie intersuje od strony aplikacji: komunikacja z układem,
    > prostota w komunikacji, jakie są potrzebne zasoby po stronie mcu, ile na
    > raz połączeń tcp można obsłużyć , jakie transfery można uzyskać, jaka
    > jest stabilność stosu, odporność na deniale, itd.

    Jak wspomniałem, komunikacja wygląda podobnie do stosowania socketów.
    Układy mają wbudowaną obsługę stosu i całe przetwarzanie komunikacji
    TCP/IP odbywa się w ich wnętrzu, jedyne czy musi się zająć MCU, to
    warstwa aplikacji. Zresztą zobacz tutaj:
    http://www.seanet.com/~karllunt/w5100_library.html
    Prosty serwerek WWW ma AVR, który mieści się w 2,4 kB pamięci flash.
    Właśnie dzięki temu, że nie trzeba poświęcać zasobów na obsługę stosu. ;)

    Co do ilości połączeń, to W5100 dysponuje czterema kanałami. Domyślnie
    każdy z nich ma przydzielone 2kB bufora RX i 2kB bufora TX. Jeśli nie
    wykorzystujemy któregoś z kanałów, można przypisać wolną pamięć do
    pozostałych. W5500 z tego co pamiętam ma dwa razy więcej kanałów i
    odpowiednio większą ilość pamięci.

    Szybkość? AFAIR układy potrafią pracować na Fast Ethernecie i mają
    obsługę Fast SPI. To raczej MCU będzie wąskim gardłem.

    Pamiętam, że w datasheccie producent chwalił się odpornością na ataki. W
    jakim stopniu odpowiada to prawdzie - nie wiem. Ja i tak nie mam zamiaru
    bezpośrednio wystawiać swoich urządzeń do publicznego Internetu.