  • 1. Data: 2009-05-27 10:21:48
    Temat: Udostepniania sygnalu TV w pubach itp.
    Od: "Mo" <g...@e...pl>

    Witam,

    Jakie sa obecnie mozliwosci udostepnienia dla gosci np. Pubu sygnalu tv.

    Wiele miejsc typu pub, kawiarnia itp. ma udostepnione telewizory ale czy jest to
    zgodne z
    prawem?
    Z tego co wiem zaden operator cyfrowy typu polsat,n,cyfra nie przewidzial
    takiej opcji i jest to niezgodne z regulaminem. Chociaz operatorzy przymykaja na to
    oko.

    Co tak na prawde mozna emitowac w tv aby funkcjonowac legalnie?
    Moze kanaly FTA z swojego dekodera? Kanaly informacyje, muzyczne (mtv)?

    Pozdrawiam,
    m.

  • 2. Data: 2009-05-27 11:30:55
    Temat: Re: Udostepniania sygnalu TV w pubach itp.
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Jakie sa obecnie mozliwosci udostepnienia dla gosci np. Pubu sygnalu tv.
    > Wiele miejsc typu pub, kawiarnia itp. ma udostepnione telewizory ale czy
    > jest to zgodne z
    > prawem?

    Nie, nie jest. Zeby rozpowszechniac publicznie program musisz miec umowe
    chociazby z ZAiKS-em :-).

    > Z tego co wiem zaden operator cyfrowy typu polsat,n,cyfra nie przewidzial
    > takiej opcji i jest to niezgodne z regulaminem. Chociaz operatorzy
    > przymykaja na to oko.

    A jak wyobrazasz sobie taka kontrole przez operatora? ;-)

  • 3. Data: 2009-05-27 15:06:19
    Od: "Mo" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Robert_J" :

    > Nie, nie jest. Zeby rozpowszechniac publicznie program musisz miec umowe
    > chociazby z ZAiKS-em :-).

    Zaiks i programy tv? Zaiks jest od muzyki z tego co wiem, no chyba ze masz
    na mysli kanaly muzyczne? Jezeli tak, to jezeli chce dla przykladu mtv czy jakis
    inny FTA muzyczny to zaiks jest tu rozwiazaniem?
    A co w przypadku kanalu informacyjnego?
    To samo tyczy sie sklepow MM czy RTV agd, tam wszedzie leci co popadnie.

    > A jak wyobrazasz sobie taka kontrole przez operatora? ;-)

    Normalnie, wystarczy ze ktos podkabluje ew. wysle kilka osob na obchod
    po pubach, tutaj wzglednie wyslane osoby moga wrocic po kilku dniach :)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-05-27 15:20:27
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Mo wrote:
    > Z tego co wiem zaden operator cyfrowy typu polsat,n,cyfra nie przewidzial
    > takiej opcji i jest to niezgodne z regulaminem. Chociaz operatorzy
    > przymykaja na to oko.

    Z tego co wiem - raczej nie wiesz wszystkiego.

    Polsat nawet jakąś akcję promocyjną adresowaną do właścicieli pubów
    organizował przed WC2008. Oczywiście nie w cenie takiej jak do domu.

    gacek

  • 5. Data: 2009-05-27 16:14:33
    Od: "Mo" <g...@e...pl>

    Użytkownik "gacek" :

    > Z tego co wiem - raczej nie wiesz wszystkiego.
    >
    > Polsat nawet jakąś akcję promocyjną adresowaną do właścicieli pubów organizował
    przed
    > WC2008. Oczywiście nie w cenie takiej jak do domu.

    Z tego co wiem, wiem tyle co dowiedzialem sie dzwoniac
    do wszystkich operatorow. NIE MA mozliwosci z 3 popularnych
    operatorow uzyskac zgody - nie ma takiej opcji z regulaminie.
    Korzystanie tylko na czas meczy mnien nie interesuje.

    Zastanawiam sie co z FTA + wlasny dekoder.

  • 6. Data: 2009-05-28 07:54:13
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Zaiks i programy tv?

    ZAiKS jest tez od programów TV. Zeby publicznie retransmitowac dowolny kanal
    TV musisz miec z nimi umowe. Czesc stacji jest zwolniona z oplat za prawa
    autorskie, ale umowe i tak musisz miec.

> [...]
    > muzyczne? Jezeli tak, to jezeli chce dla przykladu mtv czy jakis inny FTA
    > muzyczny to zaiks jest tu rozwiazaniem? A co w przypadku kanalu

    Umowa.

    > To samo tyczy sie sklepow MM czy RTV agd, tam wszedzie leci co popadnie.

    Kazdy sklep, piekarnia, fryzjer itp. musi miec podpisana umowe z ZAiKS-em
    jesli chce miec wlaczone radio :-). Nie ja to wymyslilem, wiec nie do mnie
    ewentualne pretensje ;-).

    > ... wystarczy ze ktos podkabluje ew. wysle kilka osob na obchod po pubach,
    > tutaj wzglednie wyslane osoby moga wrocic po kilku dniach :)

    I zeby bylo smiesznie to sie zdarza. Znajoma ma wlasnie sprawe w
    prokuraturze z powództwa C+, bo puszczala w hotelu nie te programy, na które
    miala umowe z C+... Ma troche przechlapane.

  • 7. Data: 2009-05-28 07:57:51
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Z tego co wiem, wiem tyle co dowiedzialem sie dzwoniac
    > do wszystkich operatorow. NIE MA mozliwosci z 3 popularnych
    > operatorow uzyskac zgody - nie ma takiej opcji z regulaminie.

    Być może, nie wiem jak jest w przypadku indywidualnych odbiorców. Ale wiem
    że C+ ma coś w stylu "usługi hotelowej". Płaci się jakiś ryczałt, nie znam
    wysokości. Jeśli masz czas to się dowiedz u nich czy to jeszcze jest.

    > Zastanawiam sie co z FTA + wlasny dekoder.

    Umowa z ZAiKS na pewno. To są śmieszne pieniądze i naprawdę nie warto
    ryzykować kontroli i mandatu. A powiem Ci że kontrolują, bo moja znajoma tam
    pracuje i właśnie tym się zajmuje :-).

  • 8. Data: 2009-05-28 10:13:50
    Od: "Mo" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Robert_J" :

> [...]
    kontroli
    > i mandatu. A powiem Ci że kontrolują, bo moja znajoma tam pracuje i właśnie tym się

    Dzieki za rozjasnienie, czyli zostaje kontakt z ZAiKS`em i umowa/oplaty.

    Pozdrawiam,

  • 9. Data: 2009-05-28 10:19:33
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Dzieki za rozjasnienie, czyli zostaje kontakt z ZAiKS`em i umowa/oplaty.

    Oni mają konkretny cennik. Jak go zobaczysz to uważaj żeby nie parsknąć
    śmiechem ;-). W życiu bym nie wpadł że np. opłata za dyskotekę jest zależna
    od ilości głośników ;-))).

  • 10. Data: 2009-05-28 20:03:50
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Mo wrote:

> [...]
    > operatorow uzyskac zgody - nie ma takiej opcji z regulaminie.
    > Korzystanie tylko na czas meczy mnien nie interesuje.

    Ok. masz rację, w sumie rozsądne, bo co powstrzymałoby kogoś od
    zrobienia mini-kina na bazie VOD, czy C+/HBO... rzutnik, 20 foteli...

    gacek