  • 1. Data: 2009-05-26 23:16:06
    Temat: N TV. Jakość 100 %, BER 0,1 na transonderze podstawowym.
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Witam grupę, ja tu po raz pierwszy ;)

    Zanabyłem eNkę. Ichnią antenę ustawiłem na 70 % jakości -
    odbierało wszystko.

    Jednak podkusiło mnie i kupiłem antenę 100 ...

    Da się ustawić z "palcem w oku" w "SETUP => USTAWIENIA => ANTENA
    " jakość na 100 % i ber nie przekraczający 0,3 ...

    Wszytko niby pięknie, ale nie bangla mi COMEDY CENTRAL.
    Poczytałem elektrodę i archiwum tej grupy i nic. COMEDY CENTRAL:
    Jakość 0, ber dąży do nieskończoności ... Jak nie kręcić anteną
    , CC nie da sięodebrać.

    Kupiłem więc konwerter MONOBLOCK INVERTO w dipolu (w
    wyszukiwaniu jest jedyny jako monoblock). Sytuacja ta sama -
    Wszystko na 100 %, ber zerowy, a Comedy Central jak nie było,
    tak nie ma. (Zeza zrobiłem celem pooglądania sobie TV TRWAM, a
    co !).

    Ma ktoś jakiś pomysł ? Błągam - jak krowie na rowie, żadnych
    technicznych wypowiedzi. BTW - mam już dość papy pod pachami i
    kręcenia anteną.

    Zrobiłem jeszcze jedną rzecz - "maszt" pomierzyłem poziomicą, i
    nie ma pionu - czy to jest przyczyna ?

    Dekoder - biały dekoder eNki sprzed 4 miesięcy
    Antena - jakaś no name od "zajcu" `100 aluminiowa
    Konwerter: INVERTO MONOBLOCK z dipola.

    6008

  • 2. Data: 2009-05-27 04:12:37
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    > Dekoder - biały dekoder eNki sprzed 4 miesięcy
    > Antena - jakaś no name od "zajcu" `100 aluminiowa
    > Konwerter: INVERTO MONOBLOCK z dipola.
    > W związku z wygraniem mojej aukcji proszę o informacje na temat sposobu zapłaty za
    wylicytowany sprzęt. Po tej informacji będę mógł sfinalizować transakcję. Czekam na
    informacje.

    Andrzejr

    Przekrecales konwerterem w uchwycie? Przywracales ustawienia fabryczne w
    dekoderze??

    Jingiel

  • 3. Data: 2009-05-27 06:26:43
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Jingiel pisze:

    > Andrzejr
    >

    > Przekrecales konwerterem w uchwycie? Przywracales ustawienia fabryczne w
    > dekoderze??
    >

    > Jingiel

    tak, obróć konwerterem w lewo (patrząc od strony konwertera).
    i pobierz liste od nowa.
    jak nie to zamów kogoś z miernikiem.

    pawell

  • 4. Data: 2009-05-27 09:59:36
    Od: "Profil1" <s...@w...pl>

    Ustaw konwerter w "ognisku anteny" przesuwając kowerter do lub od czaszy,
    następnie skoryguj troszkę przekręcając.

  • 5. Data: 2009-05-27 10:18:08
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Zrobiłem jeszcze jedną rzecz - "maszt" pomierzyłem poziomicą, i nie ma
    > pionu - czy to jest przyczyna ?

    Na pewno nie, myslisz, że ktoś ustawia maszty do pionu albo stojaki jak je
    montuje? Zresztą tysiące anten do kórych teraz podpięte są dekodery 'n' były
    montowane dawno,dawno temu.
    Weź ten dekoder i podłącz u kogoś innego, zobaczysz co wyjdzie. Jak będzie
    obraz masz problem z instalacją, ja obstawiam dziadowski kabel, jak obrazu
    nie będzie to może feler dekodera.

    Z kablem kiedyś miałem problem przy C+, niby "satelitarny", siatkowy oplot,
    a na odległości większej niż 12-15m TVP1,2 wykazywały brak sygnału.

  • 6. Data: 2009-05-27 10:40:14
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Jingiel pisze:

    > Przekrecales konwerterem w uchwycie? Przywracales ustawienia fabryczne w
    > dekoderze??

    Tak, konwerter latał już przód tył, lewo prawo i ciągle to samo
    - na TVN 100 % i ber bliski zeru, programy różne, w tym CC jakość 0
    6008

  • 7. Data: 2009-05-27 10:52:54
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > Tak, konwerter latał już przód tył, lewo prawo i ciągle to samo - na TVN
    > 100 % i ber bliski zeru, programy różne, w tym CC jakość 0

    1. ile masz kabla?
    2. weź gościa z miernikiem to Ci powie jak to wygląda,
    wczyta transponder i sprawdzi
    3. weź dekoder pod pachę i idź do kogoś innego, jeżeli tam nie
    chodzi to może dupnął dekoder, wymienią,

    pawell

  • 8. Data: 2009-05-27 10:58:08
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    pawell32 pisze:

    > 1. ile masz kabla?

    z 30 metrów. Nie pamiętam nazwy, z dipola czarny sztywny
    zewnętrzny .. jakiś tripex czy jakoś tak to szło.

    > 2. weź gościa z miernikiem to Ci powie jak to wygląda,
    > wczyta transponder i sprawdzi

    Jest to metoda

    > 3. weź dekoder pod pachę i idź do kogoś innego, jeżeli tam nie
    > chodzi to może dupnął dekoder, wymienią,

    Może i dupnął. Najbardziej zastanawia mnie to, że na tej małej
    popierdółce siatkowanej z N nie było problemu. Ostatnio taką
    siatkę wymieniałem na identyczny zestaw z którym teraz walczę i
    problemów najmniejszych nie miałem. Chyba się trzebabędzie
    wesprzeć miernikololgiem bo ja już pomysłów nie mam. Liczyłem
    kurcze na odpowiedź pod tytułem "po poprawieniu pionu masztu"
    wszystko winno pięknie działać ;/

    6008

  • 9. Data: 2009-05-27 11:09:08
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Rafał "SP" Gil pisze:

> [...]
    > pod tytułem "po poprawieniu pionu masztu" wszystko winno pięknie działać ;/

    nikt ci tak nie podpowie, bo nie ma to znaczenia, może mieć, ale jakby
    była przekrzywiona na bok i nie przy tak dużej.
    Może być za duża i głowica może sobie z tym nie radzić.
    Takie duże daje tylko przy instalacji hotelowej,
    tak to max 80.

    pawell

  • 10. Data: 2009-05-27 18:49:45
    Od: crazy <c...@g...pl>

    BaX pisze:

    > Weź ten dekoder i podłącz u kogoś innego, zobaczysz co wyjdzie. Jak będzie
    > obraz masz problem z instalacją, ja obstawiam dziadowski kabel, jak obrazu
    > nie będzie to może feler dekodera.

    Pisał, że Triset (znaczy ja się domyślam, że o taki chodziło) więc to
    nie to.

    A czy działają pozostałe kanały z tego transpondera? Czyli np. Viva PL, MTV?