  • 21. Data: 2024-09-28 16:03:02
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.09.2024 o 15:57, io pisze:
    [...]
    > My tu sądzimy po Tobie.

    To ilu was tam jest za tą szybką?

    --
    Pixel(R)??

  • 22. Data: 2024-09-28 19:08:00
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 28.09.2024 o 16:03, Pixel(R)?? pisze:
    > W dniu 28.09.2024 o 15:57, io pisze:
    > [...]
    >
    > To ilu was tam jest za tą szybką?

    Wielu.

  • 23. Data: 2024-09-28 20:01:26
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    https://youtu.be/JFdAsgyolGc?t=202 :)

    --
    Pixel(R)??

  • 24. Data: 2024-09-28 20:26:46
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.09.2024 o 20:26, Pixel(R)?? pisze:
    > Jak co roku odwaliłem ranking po ubezpieczycielach.

    Jeszcze dodam do tematu:

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/bed
    zie-rewolucja-w-oc-jest-decyzja-senatu/tn1brd4

    "Wielkimi krokami zbliżają się bardzo poważne zmiany dla właścicieli
    samochodów. Senat już przyjął nowelizację ustawy o ubezpieczeniach
    obowiązkowych. Przeszła bez poprawek, co oznacza, że nowe przepisy
    dostosują polskie prawo do unijnych regulacji.

    Podczas ostatniego głosowania senatorowie zdecydowali o poparciu
    nowelizacji bez wprowadzenia jakichkolwiek poprawek. Nowe przepisy
    podnoszą minimalne sumy gwarancyjne do poziomu 29 mln 876 tys. 400 zł za
    szkody na osobie oraz 6 mln 21 tys. 600 zł za szkody w mieniu, odnosząc
    się do każdego pojedynczego zdarzenia, niezależnie od liczby poszkodowanych.

    Nowelizacja ma również na celu wzmocnienie ochrony osób poszkodowanych w
    przypadku niewypłacalności ubezpieczyciela. Polskie Biuro
    Ubezpieczycieli Komunikacyjnych przejmie odpowiedzialność za wypłatę
    odszkodowań w takich sytuacjach, zarówno na terenie kraju, jak i poza
    jego granicami.

    Oczekuje się, że zwiększone sumy gwarancyjne wejdą w życie zarówno w
    przypadku nowo zawieranych umów ubezpieczeniowych, jak i tych już
    obowiązujących, co stanowi ważny krok w kierunku wzmocnienia ochrony
    prawnej obywateli."

    --
    Pixel(R)??

  • 25. Data: 2024-09-28 22:35:26
    Od: W <...@...kom>

    W dniu 28.09.2024 o 09:35, Janusz pisze:

    > Mam tak samo.

    > ma chyba duże, ja górny śląsk, Bielsko-Biała.

    u mnie wieś, ale 10 minut (w nocy :-)) od ratusza ok. półmilionowego
    miasta i z tego, co kiedyś (ale to będzie z 8 lat temu sprawdzałem), to
    nie było istotnej różnicy, chyba poniżej 100 zł przy kwotach 700-900 zł
    (pojemność 2.0, inny ubezp. i wtedy były jakieś mocne podwyżki i
    płaciłem więcej niż dziś). Może ostatnio coś się jeszcze pozmieniało,
    ale jestem zadowolony, więc nie szukam, nie dopytuję.

    > Była sprawdzana Axa, Warta i cos tam jeszcze, w internecie sam
    > sprawdzałem link4.

    w Uniqua/Axa przy zakupie przez internet było 15% zniżki,

    > 64 lata? jedyny kierowca? bez szkód? no bez jaj, jeszcze rok temu
    > płaciłem 450zł,
    > teraz skończyło sie na chyba 650 w pzu.

    > Syna mam w tym zakresie, tam to już koszmarne stawki są, zaczynają się
    > od 10tys w wzwyż dla mazdy 2 1.6, dlatego kupił (myśmy mu kupili :)
    > skuter aby mu staż leciał :) a i trochę nim jeździ.

    ło maaaatko, nie myślałem, że aż tak, masakra!
    u mnie obie osoby wskazywane jako kierowcy - bezszkodowi i powyżej tego
    wieku

    --
    Pozdr.
    W.

  • 26. Data: 2024-09-28 23:00:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 28.09.2024 o 20:26, Pixel(R)?? pisze:

> [...]
    > przypadku nowo zawieranych umów ubezpieczeniowych, jak i tych już
    > obowiązujących, co stanowi ważny krok w kierunku wzmocnienia ochrony

    Czyli stawki pójdą mocno w górę, a do tego jeszcze badanie techniczne ma
    skoczyć na 250zl, za 10-15minut roboty porąbało ich, syn jak był ze
    skuterem to w ogóle go nie badał tylko spojrzał czy ma światła i tyle.

    --
    Janusz

  • 27. Data: 2024-09-29 10:10:58
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 28.09.2024 o 20:01, Pixel(R)?? pisze:

    > https://youtu.be/JFdAsgyolGc?t=202 :)

    Co tam wkleiłeś?

  • 28. Data: 2024-09-29 12:01:15
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.09.2024 o 23:00, Janusz pisze:
    [...]
    > Czyli stawki pójdą mocno w górę, a do tego jeszcze badanie techniczne ma
    > skoczyć na 250zl, za 10-15minut roboty porąbało ich, syn jak był ze
    > skuterem to w ogóle go nie badał tylko spojrzał czy ma światła i tyle.

    Mnie ostatnio na przeglądzie "rozwalił" diagnosta. Chciał pobieżnie
    dokonać sprawdzenia, to mu powiedziałem, że ma to zrobić DOKŁADNIE bo
    nie przyjechałem po pieczątkę a po sprawdzenie stanu technicznego
    pojazdu (głównie zawieszenie). O tyle dobrze, że to znajomy ale odparł,
    że sprawdzanie w ASO kosztuje 1500zł (postawienie diagnozy) a on za 100
    zł nie chce się wysilać :D Kazałem mu nie pierdolić bajek i wziąć się do
    roboty :) Znalazł luz na sworzniu w prawym kole i zardzewiałe rurki
    instalacji hamulców...i już wiem, ze muszę to ogarnąć a nic nie
    puka/stuka. Sam zawsze proszę o możliwość wejścia do kanału/pod
    podnośnik, żeby ogarnąć co tam się odjaniepawla. Polecam. Oczywiście,
    jak ktoś jedzie na przegląd rozklekotanym złomem to w sumie nie wiem po
    co, skoro ma to służyć bezpieczeństwu.

    --
    Pixel(R)??

  • 29. Data: 2024-09-29 13:47:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 29.09.2024 o 12:01, Pixel(R)?? pisze:
> [...]
    > nie przyjechałem po pieczątkę a po sprawdzenie stanu technicznego
    > pojazdu (głównie zawieszenie). O tyle dobrze, że to znajomy ale odparł,
    Dokładnie, też patrzę i wymagam bo nie chcę stanąć gdzieś na drodze.

    > że sprawdzanie w ASO kosztuje 1500zł (postawienie diagnozy) a on za 100
    Niech się zdecyduje, bo sprawdzenie a diagnoza to dwie różne sprawy.
    Już nie jeden na 'diagnozie' sie przewiózł. Ja wiem że zawieszenie to w
    sumie proste sprawy, ale wykrycie czyli diagnoza co np stuka wcale takie
    proste nie jest.

> [...]
    > żeby ogarnąć co tam się odjaniepawla. Polecam. Oczywiście, jak ktoś
    > jedzie na przegląd rozklekotanym złomem to w sumie nie wiem po co, skoro
    Dokładnie, ostatnio czytałem że jakiś dość poważny procent śmiertelnych
    wypadków to właśnie zły stan techniczny auta, czyli gruz na kołach, na
    dodatek jeszcze z mocnym silnikiem to gotowy przepis na katastrofę.

    --
    Janusz

  • 30. Data: 2024-09-29 20:29:11
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 29.09.2024 o 13:47, Janusz pisze:

    > Dokładnie, też patrzę i wymagam bo nie chcę stanąć gdzieś na drodze.

    To ten przegląd Ci tego nie zapewni.

    > Dokładnie, ostatnio czytałem że jakiś dość poważny procent śmiertelnych
    > wypadków to właśnie zły stan techniczny auta, czyli gruz na kołach, na
    > dodatek jeszcze z mocnym silnikiem to gotowy przepis na katastrofę.

    Czytasz pierdoły i w nie wierzysz.