  • 31. Data: 2004-01-29 14:35:00
    Temat: Re: UWAGA Nowy gro?ny wirus w sieci - to nie jest żart
    Od: Wiesiek <s...@o...pl>

    On Thu, 29 Jan 2004 14:47:32 +0100, "ROBBO 2" <r...@o...pl> wrote:

    >A niby jak rozrozniasz dobrego nadawce od zlego ?
    >Jesli nadawca pole From: jest j...@o...pl to skad bedziesz wiedzial ze to
    >prawdziwy janek lub falszywy janek ?
    Caly myk polega na tym ze nie sprawdzam.
    Poczytaj to:
    http://marc.merlins.org/linux/exim/exim4-gooderror.d
    emo.txt
    i zrozum.
    fazy sa proste:
    1) weryfikacja nadawcy (czy domena istnieje /MXy/)
    2) weryfikacja celu (czy jest on u mnie)
    3) spam-scan
    4) virus-scan
    5) doreczenie maila

    wiadomo miedzy 1 a 4 moze nastapic stop :)
    Zreszta pod linkiem jest ladnie wszystko opisane.
    Ja akurat nie podaje takiej dokladnej informacji jak on.

    >Teoretycznie mozna by sprawdzac MX dla danej domeny i sciezke skad wyszla
    >wiadomosc
    Tak... przewalone maja te domeny ktore nie maja MXa, albo jest IP
    wpisane jako MX. Coz.. niech sie ci admini naucza czytac RFC i
    poprawnie budowac rekordy.

    --
    Wiesiek

  • 32. Data: 2004-01-29 14:35:29
    Temat: Re: UWAGA Nowy groźny wirus w sieci - to nie jest żart
    Od: Glock <g...@p...onet.pl>

    monter wrote:

    > Podobno robal ma atakować SCO - to nawet całkiem pożyteczny :P

    zainstaluje go sobie i calej mojej sieci, dajcie mi namiar

  • 33. Data: 2004-01-29 14:37:37
    Od: Wiesiek <s...@o...pl>

    On Thu, 29 Jan 2004 14:16:50 +0100, Tomasz Śląski
    <s...@d...kosza.com.pl> wrote:

    >Załamanie przyszło, jak wczoraj MTA z Polkomtela bardzo pracowicie zaczal
    >rozsyłać powiadomienia do "nadawcy", że "polityka Polkomtel nie dopuszcza
    >przesyłania w załącznikach wirusów"....
    Zauwazyles jakies niektore wirusy sa cwane ??
    Obserwowalem RC Bugs na liscie Debiana

    Potrafily sobie same (tak ni stad ni z owad) dodawac do numerku
    -close, -submitter :)
    ciekawe....

    --
    Wiesiek

  • 34. Data: 2004-01-29 16:31:05
    Od: Rafal Maszkowski <r...@i...edu.pl>

    On Thu, 29 Jan 2004 10:55:40 +0100 Przemyslaw Frasunek
    <v...@f...lublin.pl> wrote:
    > Wystarcza wejscie do katalogu rozpakowanego z ZIPa.
    > http://www.securitytracker.com/alerts/2004/Jan/10088
    43.html

    No to jeszcze amputacja rąk programistów, którzy piszą tak przyjazne systemy i
    po wirusach.

    R.
    --
    Spory w przekładaniu ideału etycznego na procedury praktyczne pociągające za
    sobą wywieranie gwałtu na zaistniałej sytuacji społecznej kończyły się

  • 35. Data: 2004-01-29 20:27:00
    Od: "Padre" <p...@i...pl>

> [...]
    > zaczal rozsyłać powiadomienia do "nadawcy", że "polityka Polkomtel
    > nie dopuszcza przesyłania w załącznikach wirusów"....

    Zaraz, mówimy o informowaniu nadawców, czy odbiorców?
    Ja akurat informuję lokalnych odbiorców o tym, że przyszedł do nich wirus.
    I to ma sens. Wiele firm chce wiedzieć, że jakiś kontrahent im coś wysłał,
    tylko nie przyszło bo był w tym wirus. Zupełnie inna sprawa, że dużo
    wirusów fałszuje adres nadawcy. Po to jest lista wirusów fałszujących
    nadawcę. Wiadomo, że po pojawieniu się nowego wirusa poleci trochę
    niepotrzebnych powiadomień, no ale cóż, niektórzy wolą kilka fałszywych
    alarmów, niż żeby zaginął list z zapytaniem ofertowym w Wordzie z
    zainfekowanym wirusem.
    A co do Polkomtela, to mogę się mylić, ale też myślę, że takie zarządzenie
    dostał administrator odgórnie a nie, że to jego pomysł.

    Wojtek

  • 36. Data: 2004-01-29 21:04:21
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Padre <p...@i...pl> wrote:
    > Zaraz, mówimy o informowaniu nadawców, czy odbiorców?

    Nadawców. Odbiorców to grzech śmiertelny. :)

    > Ja akurat informuję lokalnych odbiorców o tym, że przyszedł do nich wirus.
    > I to ma sens.

    Nie, nie ma.

    > Wiele firm chce wiedzieć, że jakiś kontrahent im coś wysłał,
    > tylko nie przyszło bo był w tym wirus.

    To (z zastrzeżeniem poniższego) niech kontrahent dostaje info, że
    list nie doszedł, bo miał wirusa.

    > Zupełnie inna sprawa, że dużo wirusów fałszuje adres nadawcy.

    Właśnie. To po co odbiorcy takie informacje?

> [...]
    > niepotrzebnych powiadomień, no ale cóż, niektórzy wolą kilka fałszywych
    > alarmów, niż żeby zaginął list z zapytaniem ofertowym w Wordzie z

    No pewnie. Ale to nadawcy problem.

    > A co do Polkomtela, to mogę się mylić, ale też myślę, że takie zarządzenie
    > dostał administrator odgórnie a nie, że to jego pomysł.

    Na pewno.

    p.

    (FUT)

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 37. Data: 2004-01-29 21:13:18
    Od: Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl>

    Padre wrote:

    > Zaraz, mówimy o informowaniu nadawców, czy odbiorców?

    Nadawców. Łopatologicznie, żeby nie było niedomówień o co mi chodzi - jeśli
    przychodzi na mój serwer mail z wirusem z adresu
    h...@d...koziawolka.pl adresowany do m...@m...serwerek.pl to bez
    sensu jest, żeby mój serwer powiadamiał o znalezionym wirusie
    h...@d...koziawolka.pl

    > Ja akurat informuję lokalnych odbiorców o tym, że przyszedł do nich wirus.
    > I to ma sens. Wiele firm chce wiedzieć, że jakiś kontrahent im coś wysłał,

    Lokalnych też informuję, nie neguję tego.

    > tylko nie przyszło bo był w tym wirus. Zupełnie inna sprawa, że dużo
    > wirusów fałszuje adres nadawcy.

    99,9% robactwa fałszuje.

    [...]
> [...]
    > niepotrzebnych powiadomień, no ale cóż, niektórzy wolą kilka fałszywych
    > alarmów, niż żeby zaginął list z zapytaniem ofertowym w Wordzie z

    Kilka ? Przedwczoraj od 6.30 rano dzwoniły telefony od userów, którzy
    zaczynali dostawać zwroty i informacje z obcych serwerów, że rzekomo
    wysyłają wirusy. Gdyby nie ręczne dopisanie regułki wycinającej
    zawiadomienia typu "Virus found" na inbound, to przesypało by mi się przez
    serwery ładnych kilkanaście tysięcy "zawiadomień" do moich userów.

    > A co do Polkomtela, to mogę się mylić, ale też myślę, że takie zarządzenie
    > dostał administrator odgórnie a nie, że to jego pomysł.

    W takim razie na jego miejscu przekierowałbym telefony i maile od userów do
    tego, co wpadł na ten genialny pomysł.

    --
    TOM TS635-RIPE
    "ChiWriter był naprawdę dobrym edytorem i jak się na nim pracę pisało,

  • 38. Data: 2004-01-29 21:50:21
    Od: "Padre" <p...@i...pl>

    > Nadawców.

    No to w porządku, bo jak dla mnie "adresat" to jednak odbiorca a nie
    nadawca ;-).

    > Kilka ? Przedwczoraj od 6.30 rano dzwoniły telefony od userów, którzy
    > zaczynali dostawać zwroty i informacje z obcych serwerów, że rzekomo
    > wysyłają wirusy.

    Ale to już wina tych co powiadamiają na zewnątrz. A jak już muszą, to
    przynajmniej w amavisie mogliby dopisać tą linijkę, żeby o fałszujących
    nie informował.

    Wojtek

  • 39. Data: 2004-01-30 00:55:47
    Od: "hektor" <h...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Paluch" <a...@b...net> napisał w wiadomości

    > dokladnie .... i tutaj mamy "zalety" neostrady i jej nieuswiadomionych
    > userow ...

    Dobrze ze Ty jestes uswiadomiony, i czuwasz!

    Pzdr.

  • 40. Data: 2004-01-30 06:50:48
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

> [...]
    bez
    > sensu jest, żeby mój serwer powiadamiał o znalezionym wirusie

    Ale jaki skoro ten nadawca go nie wyslal. Wiec ow odbiorca wysyla
    OSTRZEZENIE| do nadawcy ze wyslal wirusa
    po czym nadawca wielce zdzwiony odpisuje ze nie wysylala zadnego wirusa. bez
    sensu.