    From: Wiesiek <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: UWAGA Nowy gro?ny wirus w sieci - to nie jest żart
    Date: Thu, 29 Jan 2004 15:35:00 +0100

    On Thu, 29 Jan 2004 14:47:32 +0100, "ROBBO 2" <r...@o...pl> wrote:

    >A niby jak rozrozniasz dobrego nadawce od zlego ?
    >Jesli nadawca pole From: jest j...@o...pl to skad bedziesz wiedzial ze to
    >prawdziwy janek lub falszywy janek ?
    Caly myk polega na tym ze nie sprawdzam.
    Poczytaj to:
    http://marc.merlins.org/linux/exim/exim4-gooderror.d
    emo.txt
    i zrozum.
    fazy sa proste:
    1) weryfikacja nadawcy (czy domena istnieje /MXy/)
    2) weryfikacja celu (czy jest on u mnie)
    3) spam-scan
    4) virus-scan
    5) doreczenie maila

    wiadomo miedzy 1 a 4 moze nastapic stop :)
    Zreszta pod linkiem jest ladnie wszystko opisane.
    Ja akurat nie podaje takiej dokladnej informacji jak on.

    >Teoretycznie mozna by sprawdzac MX dla danej domeny i sciezke skad wyszla
    >wiadomosc
    Tak... przewalone maja te domeny ktore nie maja MXa, albo jest IP
    wpisane jako MX. Coz.. niech sie ci admini naucza czytac RFC i
    poprawnie budowac rekordy.

    --
    Wiesiek