    From: Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: UWAGA Nowy gro?ny wirus w sieci - to nie jest żart
    Date: Thu, 29 Jan 2004 22:13:18 +0100

    Padre wrote:

    > Zaraz, mówimy o informowaniu nadawców, czy odbiorców?

    Nadawców. Łopatologicznie, żeby nie było niedomówień o co mi chodzi - jeśli
    przychodzi na mój serwer mail z wirusem z adresu
    h...@d...koziawolka.pl adresowany do m...@m...serwerek.pl to bez
    sensu jest, żeby mój serwer powiadamiał o znalezionym wirusie
    h...@d...koziawolka.pl

    > Ja akurat informuję lokalnych odbiorców o tym, że przyszedł do nich wirus.
    > I to ma sens. Wiele firm chce wiedzieć, że jakiś kontrahent im coś wysłał,

    Lokalnych też informuję, nie neguję tego.

    > tylko nie przyszło bo był w tym wirus. Zupełnie inna sprawa, że dużo
    > wirusów fałszuje adres nadawcy.

    99,9% robactwa fałszuje.

    [...]
    > Wiadomo, że po pojawieniu się nowego wirusa poleci trochę
    > niepotrzebnych powiadomień, no ale cóż, niektórzy wolą kilka fałszywych
    > alarmów, niż żeby zaginął list z zapytaniem ofertowym w Wordzie z
    > zainfekowanym wirusem.

    Kilka ? Przedwczoraj od 6.30 rano dzwoniły telefony od userów, którzy
    zaczynali dostawać zwroty i informacje z obcych serwerów, że rzekomo
    wysyłają wirusy. Gdyby nie ręczne dopisanie regułki wycinającej
    zawiadomienia typu "Virus found" na inbound, to przesypało by mi się przez
    serwery ładnych kilkanaście tysięcy "zawiadomień" do moich userów.

    > A co do Polkomtela, to mogę się mylić, ale też myślę, że takie zarządzenie
    > dostał administrator odgórnie a nie, że to jego pomysł.

    W takim razie na jego miejscu przekierowałbym telefony i maile od userów do
    tego, co wpadł na ten genialny pomysł.

    --
    TOM TS635-RIPE
    "ChiWriter był naprawdę dobrym edytorem i jak się na nim pracę pisało,