  • 1. Data: 2012-08-09 15:08:52
    Temat: USB over IP
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

    Polećcie mi proszę sprawdzone rozwiązanie USB przez IP.

    Maszyna wirtualna - Windows 2008 R2 x64 powinna korzystać
    z urządzenia USB wpiętego do LAN a konkretnie modemu GSM do wysyłania
    SMS.

    Przeszukując sieć widzę parę urządzeń lecz nie mam pewności co do
    ich prawidłowego działania pod 64 bitowym systemem Windows 2008 R2
    Może ktos przerabiał podobne rozwiązanie i zechce podzielić się
    swoimi spostrzeżeniami co do konkretnego modelu urządzenia USB over IP?

    Tu urzadzenia wygladają nieźle ale dość drogie i trudne do kupienia w Polsce:
    http://www.digi.com/products/usb/anywhereusb#models

    Tu inne lecz mam niejszą pewność co do ich poprawnego
    działania w w/w konfiguracji:
    http://www.welland.com.tw/html/usbip/204.html
    http://gadzetomania.pl/2009/02/28/podlacz-urzadzenia
    -usb-do-swojej-domowej-sieci

    Z góry dziękuję.

    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl
    http://www.amt.pl

  • 2. Data: 2012-08-09 17:11:35
    Temat: Re: USB over IP
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-08-09 15:08, Artur Dębski pisze:
> [...]
    > http://www.digi.com/products/usb/anywhereusb#models
    >
    > Tu inne lecz mam niejszą pewność co do ich poprawnego

    Kup router z USB i obsluga modemow np jakis mikropsik.

  • 3. Data: 2012-08-09 23:10:51
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Obecnie nawet low-endowe smartfony mają funkcję routera USB (obok oczywiście
    standardowej funkcji routera wifi).

  • 4. Data: 2012-08-09 23:37:41
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Thu, 9 Aug 2012 06:08:52 -0700 (PDT), Artur Dębski napisał(a):

> [...]
    > http://www.digi.com/products/usb/anywhereusb#models
    >
    > Tu inne lecz mam niejszą pewność co do ich poprawnego

    Będąc w podobnej sytuacji kupiłem niedawno jakiś niedrogi router TPLink
    z portem USB i do pary najtańszy modem USB. Taki tandem działa bez
    zarzutu.
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 5. Data: 2012-08-10 08:44:36
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

    >Będąc w podobnej sytuacji kupiłem niedawno jakiś niedrogi router TPLink z >portem
    USB i do pary najtańszy modem USB. Taki tandem działa bez zarzutu. -- >M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

    Dzięki za sugesie - lecz nie do końca rozumiem - sugerujesz
    że router TPLink z gniazdkiem USB ma dodatkowe sterowniki pod Windows 2008 x64
    ktore to sterowniki umozliwia serwerowi Windows zobaczenie przez LAN modemu GSM
    wpietego w w/w TPlink tak jakby tan modem GSM był "wpięty" w USB na wirtualnej
    maszynie? (lub fizycznie w gniazdo USB serwera gdyby nie była to wirtualna maszyna)

    Jeżeli tak - podaj proszę model tego routera.

    Dzięki

    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl
    http://www.amt.pl

  • 6. Data: 2012-08-10 09:42:09
    Od: "Artur" <n...@s...pls>

    "Artur Dębski" <a...@a...pl> wrote in message
    ps.com...
> [...]

    > Maszyna wirtualna - Windows 2008 R2 x64 powinna korzystać
    > z urządzenia USB wpiętego do LAN a konkretnie modemu GSM do wysyłania

    Nie wiem na czym masz postawiony serwer Win2008 (chodzi mi o platforme do
    wirtualizacji), ale sprobuj poszukac opcji mapowania USB do maszyny
    wirtualnej (jezeli dobrze pamietam na ESX 4.1 to juz dzialalo). Wowczas SMSy
    powinny dawac sie wysylac normalnymi komendami Hayes'a.

  • 7. Data: 2012-08-10 10:11:24
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

> [...]
    >(jezeli dobrze pamietam na ESX 4.1 to juz dzialalo). Wowczas SMSy powinny dawac >sie

    Dzięki ale z tego co sie dowiedziałem srodowisko wirtualizacji w miejscu gdzie
    ma byc postawiony serwer Windows 2008 R2 x64 jest dość rozbudowane i otrzymałem
    informację że raczej nie mozliwe jest przypisanie fizycznego USB do maszyny
    wirtualnej gdyż maszyna ta może z biegiem czasu sama pojawiac się na innych
    fizycznych maszynach stąd raczej nie powinno być sztywnego przypisania
    hardwareowego USB to tej maszyny wirtualnej gdzyż wymagałoby to ciągłego przepinania
    modemu USB na kolejne hosty.

    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl
    http://www.amt.pl

  • 8. Data: 2012-08-10 10:34:02
    Od: "Artur" <n...@s...pls>

    "Artur Dębski" <a...@a...pl> wrote in message
    ps.com...
> [...]

    > hardwareowego USB to tej maszyny wirtualnej gdzyż wymagałoby to ciągłego
    > przepinania modemu USB na kolejne hosty.

    No to moze to:
    http://www.gamma.pl/aktualnosci/anywhereusb-seria-hu
    bow-usb-over-ip.html

  • 9. Data: 2012-08-10 12:39:07
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-08-10 08:44, Artur Dębski pisze:
> [...]
    maszynie? (lub fizycznie w gniazdo USB serwera gdyby nie była to wirtualna maszyna)

    > Jeżeli tak - podaj proszę model tego routera.

    A po co glupi chuju windows ma widziec modem ? W routerze bedzxie robil
    to samo co mialby w twojej debilnej windzie.

  • 10. Data: 2012-08-10 13:56:55
    Od: ŁR <l...@W...pl>

> [...]
    > http://www.digi.com/products/usb/anywhereusb#models
    >
    > Tu inne lecz mam niejszą pewność co do ich poprawnego

    Dzień dobry.
    Mam taki:
    http://www.belkin.com/networkusbhub/

    Działa z hasp i win serwer 2008 r2 64-bit

    Łukasz