  • 11. Data: 2012-08-10 23:54:44
    Temat: Re: USB over IP
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-08-10 10:34, Artur pisze:
    > "Artur Dębski" <a...@a...pl> wrote in message
    ps.com...

    > No to moze to:
    > http://www.gamma.pl/aktualnosci/anywhereusb-seria-hu
    bow-usb-over-ip.html

    To koledze raczej nie zadziała, z opisu wynika, że danego portu może
    używać tylko jedna maszyna w danej chwili, a nie wiele maszyn.
    Przypominam, że kolega chce użyć jednego modemu w wielu maszynach.

  • 12. Data: 2012-08-11 00:12:23
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Dzięki za sugesie - lecz nie do końca rozumiem - sugerujesz
    > że router TPLink z gniazdkiem USB ma dodatkowe sterowniki pod Windows 2008
    > x64
    > ktore to sterowniki umozliwia serwerowi Windows zobaczenie przez LAN
    > modemu GSM wpietego w w/w TPlink tak
    > jakby tan modem GSM był "wpięty" w USB na wirtualnej maszynie?

    Chodzilo mu, ze mozesz sobie pogadac z modemem przez LAN,
    ale moze i pod OpenWrt moznaby sklecic jakis protokol
    a pod Windowsa sterownik wirtualnego USB,
    ktory komunikowalby sie po tym protokole (czyli takie USB over ethernet).
    W sumie dziwne, ze jeszcze takiego czegos nie ma- przynajmniej nie slyszalem
    o tym,
    tzn. USB over eth jest, ale cholera wie czy wspiera "skrosowane platformy"
    typu Windows x64<->OpenWrt.

    > (lub fizycznie w gniazdo USB serwera gdyby nie była to wirtualna maszyna)

    A co ma "fizycznosc" czy wirtualnosc portu USB do maszyny wirtualnej?

    > Jeżeli tak - podaj proszę model tego routera.

    Jaja se robisz? :)

  • 13. Data: 2012-08-11 00:54:46
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    > To koledze raczej nie zadziała, z opisu wynika, że danego portu może
    > używać tylko jedna maszyna w danej chwili, a nie wiele maszyn.
    > Przypominam, że kolega chce użyć jednego modemu w wielu maszynach.

    Kolega jest poprostu glupim chujem i sam nie wie czego chce.

  • 14. Data: 2012-08-11 01:43:20
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-08-11 00:54, Aha.... pisze:

    > Kolega jest poprostu glupim chujem i sam nie wie czego chce.

    PLONK
    Zostań u Siebie na podwórku.

  • 15. Data: 2012-08-13 10:30:40
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-08-10, o godz. 01:11:24
    Artur Dębski <a...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > raczej nie powinno być sztywnego przypisania hardwareowego USB to tej
    > maszyny wirtualnej gdzyż wymagałoby to ciągłego przepinania modemu

    A może zamiast szukać sprzętu tu zrobić to programowo? Tzn. skorzystać
    z jakiejś usługi która pozwala otrzymywać e-mail SMS-em?

    Zdrówko

  • 16. Data: 2012-08-13 10:48:18
    Od: "Artur" <n...@s...pls>

    > To koledze raczej nie zadziała, z opisu wynika, że danego portu może
    > używać tylko jedna maszyna w danej chwili, a nie wiele maszyn.
    > Przypominam, że kolega chce użyć jednego modemu w wielu maszynach.

    Powinno zadziałać. Z tego co zrozumiałem, jest jedna wirtualna maszyna,
    ktora moze sobie skakac miedzy sprzetowymi serwerami klastra ESX. Wowczas
    faktycznie sprzetowe mapowanie USB do maszyny wirtualnej moze byc problemem,
    ale w przypadku "usb over ip" jedna maszyna (wirtualna) bedzie sie odwolywac
    do urzadzenia niezaleznie od tego na jakim fizycznym hoscie bedzie sie
    znajdowac.
    Ale to wszystko teoria - nie bawilem sie nigdy takim hubem usb.

  • 17. Data: 2012-08-13 16:24:20
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

    Użytkownik "Artur" <n...@s...pls> napisał w wiadomości

> [...]
    > bedzie sie znajdowac.
    > Ale to wszystko teoria - nie bawilem sie nigdy takim hubem usb.

    Mam nadzieję że zadziała - z opisu wyglada rozsądnie, na froum vmware też
    znalazłem
    wypowiedzi że AnywhereUSB bardzo dobrze współpracuje z wirtualnymi
    maszynami.
    Jestem w trakcie zamawiania wersji dwuportowej:
    http://www.gamma.pl/katalog/komunikacja/sieci-przewo
    dowe/moduly-ethernet-to-usb/digi-anywhereusb-2-port-
    usb-over-ip-hub.html

    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl
    http://www.amt.pl

  • 18. Data: 2012-08-13 16:27:30
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

    > No to moze to:
    > http://www.gamma.pl/aktualnosci/anywhereusb-seria-hu
    bow-usb-over-ip.html

    Dzięki - jestem już na etapie zamawiania

    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl
    http://www.amt.pl

  • 19. Data: 2012-08-13 16:58:07
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > typu Windows x64<->OpenWrt.

    > A co ma "fizycznosc" czy wirtualnosc portu USB do maszyny wirtualnej?

    Chyba wkradlo sie nieporozumienie zalozenia sa takie:
    1.jest serwer fizyczny (klaster serwerów ESX) na którym jest postawiony
    serwer wirtualny
    2.serwer wirtualny ma zainstalowane oprogramowanie które chce wysyłac smsy z
    alarmami
    3.serwer wirtualny jakos chce skorzystac z modemu GSM USB wpietego do
    jakiegoś urzadzenia w sieci ponieważ -
    4.Nie moge skorzystac bezposrednio z USB hosta na którym jest postawiona
    masyzna wirtualna - to by bylo najłatwiejsze i najszybsze
    5.Aby maszyna wirualna i zainstalwane na niej oprogramowanie moglo korzystac
    z modemu USB gdzies w LAN
    powinny być na tej maszynie wirtualnej zainstalowane sterowniki dodające
    kolejny wirtualny interfejs USB który tak na prawdę
    jest urzadzeniem z adresem IP gdzies z sieci LAN

    Dlatego pytam o sterowniki

    Niema przy tym wiekszego znaczenia czy to maszyna wirtualna zobaczy modem w
    LAN przez IP
    czy maszyna fizyczna zobaczy modem w LAN przez IP - zarówno na jednej jak i
    na drugiej
    musiałyby byc zainstalowane sterowniki "udające" kolejny port USB
    komunikujacy sie
    z odległum modemem GSM USB po IP tak żeby maszyna fizyczna lub wirualna
    "myslały"
    że maja ten modem podpiety bezposrednio do "siebie"

    Nie mogę jakos sobie wyobrazic innej drogi "oszukania" serwera że ma wpiety
    modem USB
    jak utworzenie na nim kolejnego wirtualnego portu USB do którego jest
    wirtualnie (przez LAN) podpiety modem GSM.
    Oprogramowanie do wysyłania SMSów nie bedzie ich przecież wysyłało na kartę
    sieciową tylko na wskazany port USB.

    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl
    http://www.amt.pl

  • 20. Data: 2012-08-13 17:10:44
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Jestem w trakcie zamawiania wersji dwuportowej:
    > http://www.gamma.pl/katalog/komunikacja/sieci-przewo
    dowe/moduly-ethernet-to-usb/digi-anywhereusb-2-port-
    usb-over-ip-hub.html

    Moglbys napisac ile to cacko kosztuje? :)