  • 1. Data: 2010-12-28 12:31:15
    Temat: UPS a akumulator samochodowy
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    mam UPSika Ever MP 300 i jest tam w srodku padniety akumulator 12V
    4.5Ah.

    Czy taki UPS moglby dzialac wraz z akumulatorem samochodowym -
    kwasowym 12V 40Ah? Myslalem tak, aby wyprowadzic ze srodka kabelki do
    podlaczenia akumulatora i na dluzszym kablu podpiac samochodowy.
    Chodziloby, aby UPS mogl dlugo pracowac (bo duza pojemnosc). Pytanie o
    ladowanie, czy sie naladuje pod elektronika takiego UPS'a. Czy
    opornosci akumulatorow zelowych sa takie same jak kwasowych (z
    elektrolitem). Badz co badz, to zelowy to tez elektrolit tylo
    zamkniety w zelu! NO chyba, ze sie myle.

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-12-28 16:26:53
    Temat: Re: UPS a akumulator samochodowy
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <a...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > elektrolitem). Badz co badz, to zelowy to tez elektrolit tylo
    > zamkniety w zelu! NO chyba, ze sie myle.

    Z samochodowym bedzie chodzic wysmienicie, z tym ze jak czesto
    Ci pada zasilanie na dlugo i aku sie calkiem wyladuje to po pierwsze
    bardzo dlugo zajmie ponowne naladowanie go a po drugie, plyty
    olowiane zrobione w takim aku z cieniutkiej gabki moga sie szybko
    zniszczyc bo aku samochodowy jest przewidziany do rozruchu
    samochodu a nie do pracy ciaglej na glebokie wyladowania...
    Praca w upsie spowoduje ze taki aku nie pozyje dlugo jesli masz
    czesto pady zasilania.

  • 3. Data: 2010-12-28 17:24:49
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    a...@p...pl pisze:
> [...]
    > elektrolitem). Badz co badz, to zelowy to tez elektrolit tylo
    > zamkniety w zelu! NO chyba, ze sie myle.

    poczytaj wątek z przed 3 dni " czy UPS z apc ładują do 14.4V"

    TAm jest dyskusja na temat wiekszych porządniejszych, upsów, nie wiem
    jaki jest Twój. jeśli to jakaś padaka ( sądząc po: 4.5Ah to tak) to
    problem przegrzewania konstruktorzy załatwili małym akumulatorem- czas
    pracy nie pozwoli na przegrzanie. JEśli tylko sie nie przegrzeje ( łatwo
    sprawdić czy jest tego bliski, i da radę naładować - będzie działać.
    Podłącz go, - krzywda mi sie nie stanie, i sprawdzisz jak działa.
    ToMasz

  • 4. Data: 2010-12-28 17:54:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Dec 2010 10:26:53 -0600, Pszemol wrote:
> [...]
    >samochodu a nie do pracy ciaglej na glebokie wyladowania...
    >Praca w upsie spowoduje ze taki aku nie pozyje dlugo jesli masz

    Z drugiej strony jesli to jest jeden zanik na miesiac, to moze tez
    wytrzyma dwa lata.

    J.

  • 5. Data: 2010-12-28 18:15:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Dec 2010 19:20:15 +0100, WoW wrote:

    >W instrukcji do przetwornicy do zasilania instalacji gazowej (dwa
    >akumulatory zelowe 100Ah) bylo napisane ze do idealnej pracy co jakis czas
    >(jak zrozumialem 0.5 roku) nalezy rozladowac do konca akumulatory.

    Byc moze nie sa olowiowe, moze dopisek przepisal ktos z innej
    technologii, a moze przetwornica ma procedure kalibracji i wymaga.

    Rozladowywanie akumulatorom kwasowo-olowiowym szkodzi.
    Jednym bardziej (rozruchowe) innym mniej (trakcyjne).
    Choc moze i faktycznie raz na pol roku na trakcyjna zelowke to jest
    dla podtrzymania wlasciwosci.

    J.

  • 6. Data: 2010-12-28 18:20:15
    Od: WoW <n...@m...ru>

    J. F. wrote:

> [...]

    akumulatory zelowe 100Ah) bylo napisane ze do idealnej pracy co jakis czas
    (jak zrozumialem 0.5 roku) nalezy rozladowac do konca akumulatory.

    +++

  • 7. Data: 2010-12-28 20:13:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "WoW" <n...@m...ru> wrote in message

    > W instrukcji do przetwornicy do zasilania instalacji gazowej (dwa
    > akumulatory zelowe 100Ah) bylo napisane ze do idealnej pracy co jakis czas
    > (jak zrozumialem 0.5 roku) nalezy rozladowac do konca akumulatory.

    Ale nie sa to akumulatory rozruchowe tylko tzw. "deep cycle".
    Takie cykle glebokiego rozladowania (az do 20% pojemnosci)
    sa bardzo szkodliwe dla akumulatorów rozruchowych i nie
    powinno sie takich akumulatorów uzywac w zastosowaniach
    które wymagaja glebokich cykli rozladowania.
    Zalecenia dotyczace okresowego wyladowania akumulatorów
    kwasowych nie moze byc motywowane zdrowiem akumulatora
    bo im zawsze szkodzi takie rozladowanie - jedynym powodem
    jaki mi przychodzi do glowy to raczej kalibracja ukladu rozladowania
    i ladowania, innymi slowy zmierzenie aktualnej pojemnosci aku
    i skompensowania nieuchronnego procesu jego starzenia sie...