-
11. Data: 2016-11-29 08:59:38
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: sirapacz <n...@s...pl>
a ja ci doradzę wywrotowo:
jak auto FWD to załóż zimówki na PRZÓD a letnie na tył.
Jak RWD to nie pomogę bo doświadczenia nie mam.
-
12. Data: 2016-11-29 09:16:08
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 29.11.2016 o 08:59, sirapacz pisze:
> a ja ci doradzę wywrotowo:
> jak auto FWD to załóż zimówki na PRZÓD a letnie na tył.
Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu.
Wtedy zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).
Co do meritum, to 1000 km raczej będzie w dużej części autostradami albo
głównymi drogami więc spokojnie może jechać i lepiej mieć 2 zimówki i 2
letnie, niż 4 letnie.
Jacek
PS w tej dyskusji przypominają mi się dawne czasy, gdzie ja jeździłem
JUŻ (1990 rok) na zimówkach na osi napędzanej, a mój ex-szef bardzo to
krytykował, że fanaberia, bez sensu itd. Minęło kilka lat i ten sam gość
obwieszcza, że to on był prekursorem opon zimowych w firmie i że "odkąd
tylko można było je w Polsce kupić" zawsze używał ;-)
-
13. Data: 2016-11-29 10:01:42
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o1jdg9$u74$...@n...news.atman.pl...
>PS w tej dyskusji przypominają mi się dawne czasy, gdzie ja jeździłem
>JUŻ (1990 rok) na zimówkach na osi napędzanej, a mój ex-szef bardzo
>to krytykował, że fanaberia, bez sensu itd.
Troche lat pozniej to i ja krytykowalem.
Tyle lat caly kraj jezdzil na "zwyklych oponach", sam juz troche
przejezdzilem, i wystarczaly.
Ale potem trafilem na "prawdziwie letnie" i sie przeprosilem.
Teraz jezdze na wielosezonowych i znow sie zastanawiam, czy to
fanaberia czy ktos mi tu wode z mozgu robi.
J.
-
14. Data: 2016-11-29 10:37:41
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 29 Nov 2016 00:30:10 +0100, w
<n...@4...com>, j...@i...pl napisał(-a):
> On Mon, 28 Nov 2016 23:12:54 +0000 (UTC), Przyjazny
> <p...@n...tld.invalid> wrote:
>
> >
> >Z najwyższej nie znam, ale ze "średniej" różnica w porównaniu do równie
> >średnich letnich jest duża, chociaż nadal szału nie ma.
>
> Na lodzie? W takich warunkach to zimówka jest warta tyle samo, co
> letnia.
Polemizowałbym. Letnia będzie lepsza, bo będziesz zdawał sobie sprawę, że nic
nie możesz :)
-
15. Data: 2016-11-29 10:39:59
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 29 Nov 2016 09:16:08 +0100, w <o1jdg9$u74$1@node2.news.atman.pl>, Jacek
<k...@a...com> napisał(-a):
> W dniu 29.11.2016 o 08:59, sirapacz pisze:
> > a ja ci doradzę wywrotowo:
> > jak auto FWD to załóż zimówki na PRZÓD a letnie na tył.
> Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu.
> Wtedy zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).
Bo trzeba zdawać sobie sprawę co się ma gdzie założone.
Jak trasa po płaskim, to zimowe na tył. Jak jazda pod górę, to zimowe na przód.
-
16. Data: 2016-11-29 10:50:50
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:
> Teraz jezdze na wielosezonowych i znow sie zastanawiam, czy to
> fanaberia czy ktos mi tu wode z mozgu robi.
Sam wiesz jak się na nich czujesz. Czy cię majta niepodziewanie ale
wraca przyczepność. We Fiorino są zimówki Firestone i bardzo mi się
podobają. Po taniości rewelacja. Dukato Conti nie ma uślizgów. Może
dlatego że ciężki. Golf stary Kormoran jest ok. Passat Conti tył nowe
przód nie pierwszej nowości i jeździ się źle, buksuje i wynosi przód.
Za ostatni grosz będę kupował oponki. Na letnich jeździłem jak byłem
mały.
--
Piter
Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?
-
17. Data: 2016-11-29 10:54:01
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "zhbick" <n...@s...pl>
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o1jdg9$u74$...@n...news.atman.pl...
> Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu. Wtedy
> zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).
+1
A wracając do problemu poruszonego w głównym wątku: ja podjechałbym do
jakiegoś punktu, gdzie handlują używkami i mają dobry wybór. Może znalazłaby
się opona taka, jak ta uszkodzona. Wówczas do momentu odbioru przesyłki
Wątkotwórca jeździłby na 4 zimówkach.
-
18. Data: 2016-11-29 10:57:04
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "zhbick" <n...@s...pl>
Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:583d5038$0$15194$6...@n...neostrad
a.pl...
> Wówczas do momentu odbioru przesyłki Wątkotwórca jeździłby na 4 zimówkach.
później rzecz jasna też, tyle że na nowych :)
-
19. Data: 2016-11-29 11:02:38
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 29 Nov 2016 10:54:01 +0100, w
<583d5038$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>, "zhbick" <n...@s...pl>
napisał(-a):
> A wracając do problemu poruszonego w głównym wątku: ja podjechałbym do
> jakiegoś punktu, gdzie handlują używkami i mają dobry wybór. Może znalazłaby
> się opona taka, jak ta uszkodzona. Wówczas do momentu odbioru przesyłki
> Wątkotwórca jeździłby na 4 zimówkach.
Biorąc pod uwagę skuteczność używanych opon -- to szkoda czasu i pieniędzy.
-
20. Data: 2016-11-29 11:03:09
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 29 Nov 2016 09:16:08 +0100, Jacek napisał(a):
> W dniu 29.11.2016 o 08:59, sirapacz pisze:
>> a ja ci doradzę wywrotowo:
>> jak auto FWD to załóż zimówki na PRZÓD a letnie na tył.
> Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu.
> Wtedy zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).
Sporo jeszcze zależy po czym się jeździ.
Bo problem w tym, że trudno powiedzieć które opony są te lepsze.
Zależy po czym się jedzie.
Na śniegu oczywiście lepszą przyczepność będą miały zimowe.
Ale jak już jest sucho (nawet przy -15C), czy mokto to lepszą przyczepność
mają letnie. Może tu różnica nie będzie aż tak duża, ale również nie do
opanowania przy nagłym manewrze z większą prędkością.
No i tu już decyzja "lepsze na tył" okazuje się nie taka prosta.
Zwłaszcza że szybciej jeździ się w tych warunkach gdzie letnie mają lepszą
przyczepność, potencjalnie są to więc groźniejsze i trudniejsze warunki niż
powolna jazda po śniegu, gdzie to co się może stać to zsunięcie się do
rowu.