eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[Twingo II] Pytanie o usterki[Twingo II] Pytanie o usterki
  • Data: 2010-03-13 11:25:10
    Temat: [Twingo II] Pytanie o usterki
    Od: "darek_radom" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Od trzech miesięcy powożę (niestety) takim firmowym bolidem. W kwietniu
    kończy się dwuletnia gwarancja, a kiedy zgłaszam serwsowi (oczywiście ASO)
    usterki to jestem spławiany, bo "Panie! TTTM! (ten typ tak ma)". Swoją drogą
    to chyba mnie tam nie lubią (może za dobrze wyglądałem :-), a z
    wykształcenia jestem także technikiem mechanikiem samochodowym) od czasu
    kiedy wysłuchałem wykładu Pana Mechanika na temat "spalania stukowego
    spowodowanego na 100% złym paliwem / Panie, gdzie Pan tankujesz? / zmień Pan
    stację" (a tankuje się tam kilka innych samochodów i wszystko jest w
    porządku), kiedy zgłosiłem przy przed wymianą oleju klekoczące zawory. Nie
    muszę dodawać, że wymiana oleju "wyciszyła" silnik, a Pan Mechanik został
    zmieszany z błotem tuż po zakończeniu wywodów...

    Znam się trochę na samochodach i wiem, że nie jest to normalne, ale:
    1. Czy normalne w Twingo II jest w momencie włączania biegu wstecznego
    (szczególnie zaraz po uruchomieniu silnika, ale także w czasie normalnej
    eksploatacji) wyraźnie słyszalne zgrzytanie. ASO: Panie! To jest bieg
    niesynchronizowany, więc może zgrzytnąć. Taka odpowiedź nie zdziwiłaby mnie
    12 lat temu kiedy zgrzytał wsteczny w moim 15-letnim Wartburgu, ale nie w
    prawie 2-letnim samochodzie?
    2. W związku z powyższym, czy wydanie prawie 300zł. na wymianę oleju w
    skrzyni biegów jest naciąganiem, czy ma jakiś sens (przebieg ok. 63.000km)?
    3. Czy normalne jest (TTTM?), że wspomaganie kierownicy (prawdopodobnie
    elektryczne) zaczyna działać dopiero po kilku/kilkunastu sekundach (a czasem
    i kilkudziesięciu)?
    4. Czy normalne jest, że podczas włączania biegu (najczęściej 2 i 3, czasem
    4) wyraźnie czuję na drążku zmiany biegów, jak "wnętrzności" skrzyni biegów
    się zazębiają?
    5. Czy normalne jest, że podczas przyspieszania dźwignia zmiany biegów
    wyraźnie przesuwa się (szarpnięcie) w kierunku tyłu samochodu, a podczas
    hamowania do przodu? Ja obstawiam jakiś luz, poduszkę, a ASO: TTTM?

    Czy powyższe uwagi mogą wskazywać na zapowiadającą się awarię skrzyni
    biegów, a ASO robi wszystko, by odwlec naprawę do czasu upłynięcia terminu
    gwarancji?

    6. Czy normalne jest notoryczne przepalanie się żarówek podświetlenia panelu
    sterowania nawiewami i klimatyzacją? A niestety do wymiany konieczny jest
    demontaż połowy deski rozdzielczej...

    Gdyby ktoś posiadał instrukcję obsługi w wersji elektronicznej (i polskiej)
    to byłbym wdzięczny za pomoc.

    PS.Czy w silniku 1.149cm3, 56kW, masa 955kg (2-miejscowy van z kratką),
    spalanie benzyny na poziomie 8,0-8,5l/100km (a nawet do 9l/100km z włączoną
    klimatyzacją w lecie - taką informację otrzymałem od poprzedniego kierowcy),
    głównie podczas jazdy w mieście (częste zatrzymywanie się, włączanie i
    wyłączanie silnika - nawet ponad 50 razy dziennie) jest wynikiem
    akceptowalnym, czy nieco zbyt wysokim?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: