  • 11. Data: 2016-11-14 13:41:16
    Temat: Re: Turbo czy nie turbo.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >Mam Seata 1,4 8V 60 KM spalanie 9 litrów na 100 km
    >Przez dwa lata żona miała służbową Octavie
    >czyli Octavia 1,4 TSI 140KM i spalanie było coś 7,5 litra na 100 km
    >W obu przypadkach styl jazdy podobny bo też mogłem kierować tym autem
    >:)
    >Mając Turbo oszczędzam 1,5 litra x 4,5 zł = 7 zł/100 km
    >Czyli przy przelocie 150 kkm oszczędzam 10 kzł.
    >Łażąc po forach wychodzi na to że nowa turbina to koszt 2,2 kzł +
    >robota.
    >Dobrze liczę czy coś jeszcze trzeba uwzględnić z racji posiadania

    IMO to do d* taki rachunek.
    Turbina wcale nie musi sie zepsuc. Ani tylko raz zepsuc. Ani tylko
    turbina.

    Porownujesz jakiegos starego strucla z nowoczesnym silnikiem.
    Ktory juz przy zakupie znacznie drozej kosztuje.

    To raczej policz ile kosztuje taka jedna Octavia, a ile trzy stare
    seaty.
    Bo zakladam, ze 50 tys to nich przejedziesz, a potem roznie moze byc.

    >kwestie przyjemności z jazdy odstawiam na bok
    >liczę tylko co mi się bardziej opłaca

    Mnie sie tam bardziej oplaca miec 140 KM pod pedalem ... aczkolwiek
    juz pare razy wybralem oszczedniejszy silnik :-)

    Malucha sobie kup.
    Choc prawde mowiac, to ciekaw jestem czy dzis to nadal oplacalne
    auto - za czesto trzeba bylo naprawiac :-)

    J.

  • 12. Data: 2016-11-14 14:11:02
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-11-14 o 08:31, Myjk pisze:

    > Te "wynalazki" wpływają, odpowiednio, na mniejsze zużycie paliwa, kulturę
    > jazdy i wytrzymałość wielu innych elementów, oraz chronią ludzi przed
    > toksynami prwadzącymi do raka płuc.

    Pytanie, ile toksyn wprowadza się do wody i powietrza produkując te
    wynalazki?

  • 13. Data: 2016-11-14 23:04:00
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2016-11-14 o 13:41, J.F. pisze:
    > Malucha sobie kup.
    > Choc prawde mowiac, to ciekaw jestem czy dzis to nadal oplacalne auto -
    > za czesto trzeba bylo naprawiac :-)

    Przy zamiłowaniu do dłubania, to już lepiej Granadę. :P
    Tam można wiele rzeczy zrobić na poboczu.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 14. Data: 2016-11-15 09:49:35
    Od: p...@g...com

    --Turbina wcale nie musi sie zepsuc. Ani tylko raz zepsuc. Ani tylko turbina.

    jak przy 60KM wyciaga 9L/100km to zalozenie ze wykonczy turbinke w sporo ciezszym
    aucie wcale nie musi byc bledne ... i prawda moze ja wykonczyc wiecej niz raz :-)

    P.

  • 15. Data: 2016-11-15 10:30:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" napisał w wiadomości grup

    >Przy zamiłowaniu do dłubania, to już lepiej Granadę. :P
    >Tam można wiele rzeczy zrobić na poboczu.

    W maluchu nawet wiecej.

    Tylko ze ... granada nie jest oszczednym autem, a maluch tak :-)
    A w ramach dlubania mozna mission impossible zrobic, czyli zagazowac
    malucha :-)

    J.

  • 16. Data: 2016-11-15 19:40:59
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 15.11.2016 o 10:30, J.F. pisze:

    > Tylko ze ... granada nie jest oszczednym autem, a maluch tak :-)

    Zależy, jak na to spojrzeć. Bo spalanie 6-7 l/100 km z pojemności 652
    ccm i w nadwoziu o wymiarach, wadze i wygodzie lata świetlne mniejszych
    od Granady nie jest żadnym dobrym wynikiem. Części tanie, ale chyba
    coraz trudniej dostępne. Remont silnika co 70-100 kkm. Padające
    drobiazgi, korozja...

    > A w ramach dlubania mozna mission impossible zrobic, czyli zagazowac
    > malucha :-)

    Da się, da. Tak samo, jak do Garbusów - parownik ogrzewany olejem, butla
    na kanapie.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 17. Data: 2016-11-15 21:06:09
    Od: e-Shrek <e-shrek@wp_to_usuwasz.pl>

    W dniu 14.11.2016 o 08:31, Myjk pisze:
    > toksynami prwadzącymi do raka płuc. Podejrzewam, że kopcący węglem w domu
    > też ci zwisają...

    Wiesz porownujac od ilu lat ludzie weglem pala, a od ilu rak stal sie
    powaznym problemem, to chyba slaby zwiazek, choc nie twierdze, ze
    calkowicie nie masz racji.

    --

    e-Shrek

    ---
    Avast.

  • 18. Data: 2016-11-15 21:07:54
    Od: e-Shrek <e-shrek@wp_to_usuwasz.pl>

    W dniu 13.11.2016 o 22:01, Scobowski pisze:

    > Spytaj kogoś, kto wiekszośc przebiegu robi w mieście ;-)

    Robie. Z V6 przesiadlem sie na klekota. Obecnie drugiego. Kazdy kolejny
    pali mnie, choc ten sam model samochodu i pojemnosc silnika :) Z
    awaryjnoscia tez coraz lepiej.

    --

    e-Shrek

    ---
    Avast.

  • 19. Data: 2016-11-16 18:45:07
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-11-15 21:06, e-Shrek wrote:

    > Wiesz porownujac od ilu lat ludzie weglem pala, a od ilu rak stal sie
    > powaznym problemem, to chyba slaby zwiazek, choc nie twierdze, ze
    > calkowicie nie masz racji.

    z drugiej strony dawniej sie poprostu umieralo, teraz sie umiera 'na cos'

  • 20. Data: 2016-11-16 20:32:49
    Od: e-Shrek <e-shrek@wp_to_usuwasz.pl>

    W dniu 16.11.2016 o 18:45, m4rkiz pisze:
    > On 2016-11-15 21:06, e-Shrek wrote:
    >
    > z drugiej strony dawniej sie poprostu umieralo, teraz sie umiera 'na cos'

    A to juz od wieku denata zalezy ;)

    --

    e-Shrek

    ---