  • Data: 2010-11-07 22:52:55
    Temat: Triaki czy przekazniki
    Od: "wnekus" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Projektuje układ inteligentnej automatyki domowej, całość jest praktycznie
    gotowa tylko zastanawiam sie nad wyborem elementów wykonawczych. Mam do
    wyboru przekaźniki lub triaki, całość przełączać będzie zasilnie sieci 220V.
    Jako obciążenie będą podłączane rożne urządzenia typu ładowarki, sprzęt RTV,
    AGD, zasilacze PC, wiertarki czy inne urządzenia warsztatowe. Chce zapewnić
    duża bezawaryjność ponieważ cala elektronika będzie pod tynkiem w ścianach.
    Przekaźniki maja wadę, ponieważ będą stukać. Triaki były by fajne, ale boje
    się ze przy podłączaniu rożnych urządzeń (o rożnych mocach o rodzajach
    obciążenia) będą często padać nawet w przypadku spalenia żarówki w
    żyrandolu. Myślałem żeby wykorzystać BT139 lub nawet BT140 + optotriak i
    ewentualnie trzeba będzie rozwiązać problem grzania się ich pod wpływem
    obciążenia. A może moje obawy są bezpodstawne ???

    Proszę o ukierunkowanie które rozwiązanie będzie bardziej optymalne i
    bezawaryjne (i najlepiej ciche, ale tak się chyba nie da)