-
11. Data: 2011-07-14 17:11:20
Temat: Re: Trasa do Holandii
Od: RadekNet <r...@r...com>
W dniu 14.07.2011 09:15, Warto Rzomawia pisze:
>> Jad? volvem... starym...
>
> radz? assistance ADAC obowi?zkowo wykupi?!!
Bez przesady. Ryzyko, ze trzeba bedzie sie lawetowac jest niewielkie
(Krzysiek nie ma starego zloma), a koszty serwisu/czesci sa porownywalne
do tych w Polsce (mowie to na bazie doswiadczen wyspiarskich).
Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com
-
12. Data: 2011-07-14 19:17:02
Temat: Re: Trasa do Holandii
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-07-14, RadekNet <r...@r...com> wrote:
>> Inaczej się kłóci o przepisy w języku własnym, inaczej w obcym.
>
> Przeciez nie bedziesz przekraczal predkosci na autostradzie? ;)
Na niemieckich miejscami na pewno nie będę przekraczał :)
>>> Hmm jak dla mnie to roznice, jesli sa, to na plus ;) Lepiej o rejsie
>>> mysl a nie zajmuj glowy czyms totalnie nieistotnym ;) Acha, czasami
>>> mozesz trafic na stacje automatyczne, ale to tez nie problem, bo
>>> procedura zgrabnie opisana.
>>
>> Nieistotnym? Przecież to najbardziej niebezpieczna część rejsu ;-P
>
> No tak ;) Racja :)
No :)
>>> Raz tylko mialem kontrole w Niemczech, ale to bylo kupe lat temu -
>>> trzech mlodych chlopakow w starym Volvo wypchanym bambetlami...dziwnie
>>> wygladalismy ;) Byli profesjonalni do bolu, szybcy i sprawni.
>>
>> Jadę volvem... starym...
>
> Obawiam sie, ze moje 740 bylo mentalnie duzo starsze ;) i mnie chyba zle
> z oczu patrzy, bo w tym roku Anglicy tez mi auto przetrzepali...
Ja swoje właśnie odebrałem z warsztatu. Już tylko klima do zrobienia
została, ale jak na razie nikt sobie nie radzi. Jakaś nieszczelność
jest, ale znaleźć nie mogą, a na wymianę pt. "jak nigdzie nie cieknie to
pewnie to (albo tamto)" to ja się nie zgadzam.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
13. Data: 2011-07-14 19:32:22
Temat: Re: Trasa do Holandii
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w
On 2011-07-13, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>Na Śląsk "parę" razy już jeździłem, wiem jak. Na Śląsku obowiązują
>>te
>>same przepisy, gada się w tym samym języku, w razie czego
>>zadzwonienie/sprawdzenie czegoś w internecie niewiele kosztuje...
>>Trochę
>>różnic się znajdzie. Jak wrócę to się zacznę wymądrzać ;-P
>
>> Ale tam tez obowiazuja takie same przepisy, mozna sprawdzic
>> internecie, tylko w odroznieniu od Slaska drogi sa oznakowane :-)
>Oni też nie wdrożyli do końca Konwencji Wiedeńskiej? ;-P
A co - Konwencja zabrania drogowskazow ?
Mialem na mysli to ze jak spojrzysz na mape i zobaczysz ze powinienes
jechac np przez Berlin, Hamburg, Bremen, Oldenburg, Groningen, to w
Niemczech czeka Cie niespodzianka - na drogowskazach bedzie kolejno
pisalo: Berlin, Hamburg, Bremen, Oldenburg, Groningen :-)
J.
-
14. Data: 2011-07-14 20:10:35
Temat: Re: Trasa do Holandii
Od: Tomasz <u...@c...com>
> Czeka mnie w najbli szym czasie kurs Wawa->okolice Amsterdamu. Tak mi
> si z o y o, e nigdy nie wyje d a em w asnym samochodem po za kraj
> (prawie, ale to pomijalne). No i st d moje pytanie: o czym powinienem
> wiedzie ? Wiem, e zwyk e OC dzia a, CB mog u ywa na 28. Jakie
> r nice w przepisach? Gdzie stara si tankowa ON? Co innego?
>
> Sama trasa prosta: jako do Strykowa, prosto do granicy, potem E30, E55,
> E26, i E22 prawie do miejsca docelowego. Berlin od p nocy bo tam chc
> si spotka z koleg , kt ry b dzie rusza z Gdyni.
>
> Aha: wyjazd w rodku tygodnia, powr t w weekend.
w Niemczech:
- jeden znak inny: "droga jednokierunkowa" (u nas strzałka do góry na
kwadracie, u nich strzałka w bok na prostokącie)
- na zjazdach z autostrady często nie ma ograniczenia prędkości mimo,
że warunki (uksztaltowanie drogi)
wymuszają zwolnienie do 60, a czasem do 40-50; trzeba uważać
- na zwężeniach tam gdzie roboty drogowe czasem stoi samochód z
fotoradarem, lepiej zwolnić
- na zwężeniach gdzie jeden pas ma >2m< trzeba uważać, szczególnie na
"pofalowaniach" drogi; bardzo wąsko, lepiej cierpliwie prawym
- na trójpasmówce (A2) bardzo uważać na lewy skrajny pas - auta
śmigają czasem grubo powyżej 200
- na stacjach mogą być problemy z akceptacją polskich kart, dobrze
mieć zapas gotówki
- w okolicach Berlina uważać na naciągaczy - jadąc za Tobą mogą
próbować Cię zatrzymywać i wyłudzać kasę
w Holandii
- na austradach są mosty zwodzone i czasami cały ruch staje (opusczane
są zapory i palą się lampy)
Marcin
-
15. Data: 2011-07-14 21:36:11
Temat: Re: Trasa do Holandii
Od: RadekNet <r...@r...com>
W dniu 14.07.2011 19:17, Krzysiek Kielczewski pisze:
>>> Jadę volvem... starym...
>>
>> Obawiam sie, ze moje 740 bylo mentalnie duzo starsze ;) i mnie chyba zle
>> z oczu patrzy, bo w tym roku Anglicy tez mi auto przetrzepali...
>
> Ja swoje właśnie odebrałem z warsztatu. Już tylko klima do zrobienia
> została, ale jak na razie nikt sobie nie radzi. Jakaś nieszczelność
> jest, ale znaleźć nie mogą, a na wymianę pt. "jak nigdzie nie cieknie to
> pewnie to (albo tamto)" to ja się nie zgadzam.
Az sie nie chce wierzyc, ze pod UV nie widac...
U mnie tez mechanik w tym roku walczyl z klima. O ile sie nie myle na
_kazdym_ przewodzie byla nieszczelnosc. Tej moj klimiarz mial taki
patent, ze bardzo drogie weze metalowe wymienial na tanie gumowe. Mowi,
ze to tanie i skuteczne. Mi na razie dziala (odpukac!) od 2 miesiecy.
Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com
-
16. Data: 2011-07-14 21:42:59
Temat: Re: Trasa do Holandii
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-07-14, Tomasz <u...@c...com> wrote:
> w Niemczech:
> - jeden znak inny: "droga jednokierunkowa" (u nas strzałka do góry na
> kwadracie, u nich strzałka w bok na prostokącie)
> - na zjazdach z autostrady często nie ma ograniczenia prędkości mimo,
> że warunki (uksztaltowanie drogi)
> wymuszają zwolnienie do 60, a czasem do 40-50; trzeba uważać
> - na zwężeniach tam gdzie roboty drogowe czasem stoi samochód z
> fotoradarem, lepiej zwolnić
> - na zwężeniach gdzie jeden pas ma >2m< trzeba uważać, szczególnie na
> "pofalowaniach" drogi; bardzo wąsko, lepiej cierpliwie prawym
> - na trójpasmówce (A2) bardzo uważać na lewy skrajny pas - auta
> śmigają czasem grubo powyżej 200
> - na stacjach mogą być problemy z akceptacją polskich kart, dobrze
> mieć zapas gotówki
Z kredytowymi (wypukłymi) też są problemy?
> - w okolicach Berlina uważać na naciągaczy - jadąc za Tobą mogą
> próbować Cię zatrzymywać i wyłudzać kasę
Na czym to polega? Na autostradzie będą mnie zatrzymywać?
> w Holandii
> - na austradach są mosty zwodzone i czasami cały ruch staje (opusczane
> są zapory i palą się lampy)
Wielkie dzięki, właśnie na takie porady liczyłem!
Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski
-
17. Data: 2011-07-14 21:43:57
Temat: Re: Trasa do Holandii
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-07-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>> Ale tam tez obowiazuja takie same przepisy, mozna sprawdzic
>>> internecie, tylko w odroznieniu od Slaska drogi sa oznakowane :-)
>
>>Oni też nie wdrożyli do końca Konwencji Wiedeńskiej? ;-P
>
> A co - Konwencja zabrania drogowskazow ?
Nie, nasz kodeks w paru miejscach jest sprzeczny :)
> Mialem na mysli to ze jak spojrzysz na mape i zobaczysz ze powinienes
> jechac np przez Berlin, Hamburg, Bremen, Oldenburg, Groningen, to w
> Niemczech czeka Cie niespodzianka - na drogowskazach bedzie kolejno
> pisalo: Berlin, Hamburg, Bremen, Oldenburg, Groningen :-)
Mam nadzieję, że przed wyjazdem uda mi się zreanimować nawigację :)
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
18. Data: 2011-07-14 22:03:43
Temat: Re: Trasa do Holandii
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Thu, 14 Jul 2011 21:43:57 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
> Mam nadzieję, że przed wyjazdem uda mi się zreanimować nawigację :)
>
Z nawigacją wygodnie, ale bez też się da, zwłaszcza, że trasa prosta -
jedziesz cały czas A2, a jak się A2 kończy, to za chwilę zaczynają się już
drogowskazy na Venlo.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
19. Data: 2011-07-14 23:19:31
Temat: Re: Trasa do Holandii
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-07-14, RadekNet <r...@r...com> wrote:
> Az sie nie chce wierzyc, ze pod UV nie widac...
No właśnie nie wyszło, w dwóch różnych firmach. A czynnik ucieka w
tempie: po dwóch tygodniach od napełnienia czujnik ciśnienia nie pozwala
włączyć sprężarki.
> U mnie tez mechanik w tym roku walczyl z klima. O ile sie nie myle na
> _kazdym_ przewodzie byla nieszczelnosc. Tej moj klimiarz mial taki
> patent, ze bardzo drogie weze metalowe wymienial na tanie gumowe. Mowi,
> ze to tanie i skuteczne. Mi na razie dziala (odpukac!) od 2 miesiecy.
Bywa i tak :)
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
20. Data: 2011-07-14 23:20:13
Temat: Re: Trasa do Holandii
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-07-14, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
>> Mam nadzieję, że przed wyjazdem uda mi się zreanimować nawigację :)
>>
>
> Z nawigacją wygodnie, ale bez też się da, zwłaszcza, że trasa prosta -
> jedziesz cały czas A2, a jak się A2 kończy, to za chwilę zaczynają się już
> drogowskazy na Venlo.
Ale ja nie jadę do Venlo ;-) (i nie tylko ja będę prowadził, chcemy
przeskoczyć "na raz")
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski