  • 41. Data: 2018-08-09 17:03:16
    Temat: Re: Transmitter FM
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu środa, 8 sierpnia 2018 11:59:57 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > Mam w samochodzie radio zintegrowane z konsola z obsługą z kierownicy i
    > nie za bardzo chcę je zmieniać. (fiat ducato)

    Większość markowych odbiorników od ok. 350-400zł w górę daje możliwość podłączenia
    sterowania fabrycznego, akurat jestem na bieżąco ;-)

  • 42. Data: 2018-08-10 00:46:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 9 Aug 2018 00:45:35 -0700 (PDT), WS
    <L...@c...pl> wrote:
    > tzn? np. u mnie w samochodzie Blue&Me ( https://pl.wikipedia.org/wiki/Blue%

    To znaczy, że za każdym razem muszę kilka razy włączyć i wyłączyć bt
    w telefonie (xperia Z) by słuchawka się zalogowała. Częściej się
    udaje połączyć szybciej jeśli bt w telefonie wyłączam pomiędzy
    korzystaniem ze słuchawki.
    Nie to że ten telefon taki felerny. 10 lat temu miałem Ericsson K800
    i zestaw Parrot w aucie. To samo nigdy nie było przypadku by
    zalogowało się do Parrota za każdym razem. Później była Omnia, te
    same problemy. Później był sgs2, też nie umiał, w końcu Parrota
    przestałem używać. Sgs2 został auto się zmieniło na takie z
    wbudowanym zestawem głośno mówiącym BT. To samo. Zalogowanie tylko
    wtedy gdy w telefonie zrobię off/on BT.
    W końcu przestałem używać BT auta do rozmów bo nie da się gadać
    podczas jazdy (rozmówca zamiast mnie słyszy hałas od jazdy).
    Zmieniłem profil BT samochodowy na tylko multimedia (by używać
    odtwarzacz w telefonie) a rozmowy przez słuchawkę douszna. To już
    zupełny dramat. Auto przy włączeniu stacyjki przez dwie minuty musi
    szukać telefonu (nie statsfakcjonuje go profil tylko audio) przez co
    blokuje połączenie z drugą słuchawka w uchu.
    Ale myślałem, że jak zmienię telefon na xperie to problem zniknie,
    gdzieś tam, to samo.
    Wg moich doświadczeń BT NIE DZIAŁA.

    --
    Marek

  • 43. Data: 2018-08-10 00:49:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 9 Aug 2018 07:52:44 -0700 (PDT), Pablo Eldiablo
    > Po prostu urządzenia muszą być wcześniej sparowane i BT
    > w telefonie włączony. Radio zaraz po włączeniu pr?
    > ?buje nawiązać połączenie z zapamiętanymi urz?
    > ?dzeniami - nic nie trzeba robić/klikać w telefonie.

    Oczywiście, że są sparowane, się w końcu się połączy. Powiedzmy raz
    na 5 prób jest od razu połączony gdy w telefonie mam na stałe
    wlaczone BT. Gdy BT jest wylaczane pomiędzy korzystaniem ze słuchawki
    szansę na połączenie jest powiedzmy co 2 próba.

    --
    Marek

  • 44. Data: 2018-08-10 14:12:51
    Od: z <...@...pl>

    Moje doświadczenia z innymi urządzeniami BT (nie samochodowymi) są
    podobne. Albo zadziała albo nie zadziała.

  • 45. Data: 2018-08-10 14:37:46
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-08-09 o 16:52, Pablo Eldiablo pisze:

    > Po prostu urządzenia muszą być wcześniej sparowane i BT w telefonie włączony. Radio
    zaraz po włączeniu próbuje nawiązać połączenie z zapamiętanymi urządzeniami - nic nie
    trzeba robić/klikać w telefonie.

    Tak jest w teorii.

    Dodatkowo bardzo komplikuje tym "wspaniałym" urządzeniom używanie innych
    odbiorników BT np. słuchawek w międzyczasie.
    LOTERIA

  • 46. Data: 2018-08-10 15:05:09
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 10.08.2018 o 14:37, z pisze:

    > Tak jest w teorii.
    >
    > Dodatkowo bardzo komplikuje tym "wspaniałym" urządzeniom używanie innych
    > odbiorników BT np. słuchawek w międzyczasie.
    > LOTERIA

    Tak jest w praktyce
    Jak masz 4 urządzenia sparowane, to do każdego z nich próbuje nawiązać
    połączenie, oczekując jakiś czas i próbuje następne..
    Dlatego skasowanie urządzeń w sink-u pomaga.
    Choć nie wszystkie moduły blue próbują nawiązywać połączenie, jeszcze
    zależne jest to od firmware...niektóre próbują a2db, hfp lub inny
    profil, a niektóre nie próbują wcale.

  • 47. Data: 2018-08-10 16:51:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 sierpnia 2018 09:27:00 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Nie spotkałem takiej pary telefon+słuchawka BT (przy czym pod
    > "słuchawka BT" rozumiemy cokolwiek, do czego można się podłączyć )
    > by to zadziałało za każdym razem od razu. Bez kombinacji BT off/BT
    > on.
    Radio Renkforce(modelu nie pamietam ale moge sprawdzić).
    Używam z 10 lat w 3 aucie już
    Raz prujesz tel z radiem i potem jk wsiadasz do auta z telefonem z właczonym BT to
    sie łączą od razu
    Robi mi to za zestaw głośnomówiący(radio ma osobny mikrofon na kabelku) jak i słucham
    muzy z youtube czy co tam w telefonie zapodam.
    Działa bezproblemowo jak pisałem ładnych pare lat a telefonów już w tym czasie chyba
    naście miałem
    https://allegro.pl/radio-samochodowe-renkforce-8015b
    t-i5045448148.html?reco_id=807ddc48-9cac-11e8-bb3f-6
    c3be5bbd028&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=reco&bi_c=Pro
    duct&

    Coś podobnego do tego- dokąłdny model sprawdzę i podam

  • 48. Data: 2018-08-10 22:18:18
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, August 10, 2018 at 12:46:21 AM UTC+2, Marek wrote:

    > To znaczy, że za każdym razem muszę kilka razy włączyć i wyłączyć bt
    > w telefonie (xperia Z) by słuchawka się zalogowała.

    Ja uzywam BT w 99% z Blue&Me i zawsze dziala, poprzednio Motorola Defy, obecnie
    Xperia XZ1 Compact. Nawet jak rozmawiam przez tel i odpale samochod, to sie paruje i
    przelacza na zestaw. Mam jeszcze jakas sluchawke (plantronics voyager?) i z nia tez
    nie ma problemu, ale uzywam tylko sporadycznie i zawsze tak, ze sluchawka jest
    wylaczona, wlaczam, paruje sie i dziala (... jestem w domu i zanosi sie na dluzsza
    rozmowe)

  • 49. Data: 2018-08-12 19:45:26
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "Marek" wrote in message
    ..

    > Nie spotkałem takiej pary telefon+słuchawka BT (przy czym pod "słuchawka
    > BT" rozumiemy cokolwiek, do czego można się podłączyć ) by to zadziałało
    > za każdym razem od razu. Bez kombinacji BT off/BT on.

    Od lat używam zestawu po BT w samochodach, również w samochodach z
    wypożyczalni podłączam telefon po BT, korzystam często ze słuchawek i
    głośników BT i zdarza się raz na 20-30 włączeń sprzętu, żeby się telefon nie
    podłączył.

    --
    Axel

  • 50. Data: 2018-08-13 08:49:53
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-08-09 o 09:26, Marek pisze:

    > Nie spotkałem takiej pary telefon+słuchawka BT (przy czym pod
    > "słuchawka BT" rozumiemy cokolwiek, do czego można się podłączyć ) by to
    > zadziałało za każdym razem od razu. Bez kombinacji BT off/BT on.

    U mnie łączy się od razu bez problemu z radiem samochodowym.

    Na początku nie działało, ale okazało się, że trzeba było wywalić jakiś
    program z androida (smartlock?), który jakoś przeszkadzał.